754 visninger
|
Oprettet:
Få noget mere skridt i hende.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har her for nogle måneder siden købt en 3 års DV hoppe som jeg selv har redet til og som er vild rolig! Men hun er 'desværre' også så rolig, at hun slapper aaaaalt for meget af i skridt. Når jeg endelig får hende frem af både fra jorden men også via sæde og ben træder hun 3-4 hove over sit eget spor. Hun fik 9 i skridt til følkåring. Men der skal virkelig også meget pres for at få hende frem i den store og flydende skridt. Hvad kan jeg gøre? Det er selv et problem fra jorden, hvor jeg må bruge longepisken og stemme for at få hende ordentlig frem. Der er intet i trav og galop. Kun skridt ;/
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 8 Emner: 30 Svar: 376
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Og det trænes ganske enkelt ved at skridte en frygteligt masse i det ønskede tempo.
Vi skridter mange ture (de første ca 2-3km af en skovtur foregår i skridt), og hesten bliver simpelthen holdt til ilden HELE tiden. Ikke ved at mase rundt på den hele tiden, men ved at give EN klar fremadkommando og så først gentage den når hesten sænker tempoet, hvilket i starten er ret tit. Efterhånden finder hesten ud af selv at holde tempoet, og lærer at skridt ikke = falde i søvn
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 7 Svar: 936
Det tager tid men en dag går det op for hende at fremad nu ikke er så ringe
Det gjord min gammel hest William han sled sine hove sådan over jorden at man kunne se hvor han gik, en dag gik det op for ham at det der fremad var lidt sjover hvis jeg ikke hele tiden var den dumme kælling der sagde han skulle fremad, men det der med at få ros af det var dejligt
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
aug 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 846
Få noget mere skridt i hende..