{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Jeres styrt?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg var lidt uheldig i går,
Var til spring træning med skipper, det gik rigtig godt, og han var så dygtig, men ved det anden sidste spring, han sætte fint af og kommer godt over, men istedet for at lande på venstre forben hoven lander han ned på knæ og vælter ned over mit venstre ben ,
Han forsøger at komme op, men kan han kunne ikke få forbenet op. Så mens han lagde oven på mit ben begynder han at sparke bagud for at komme op og stå men føre bare til at han skubber ham selv og mig længere hen ad jorden. Han stopper først 10 meter fra springet hvor han så kommer op og stå.
Jeg kunne ikke rejse mig da jeg havde de største smerter i benet,
Men min veninde løber over efter min kæreste og bedste ven, hvor min bedste ven tager skipper og ber min kæreste om at sadle ham af. Mens min bedste ven henter mig. Og får mig smidt ind i bilen og så kørte vi ellers af sted med mig til skadestuen, var der nede kl 6 og kl 7 blev jeg sendt til røgten, men først kl 01.30 kom en læge og kigger på røgten billederne, lang vente tid.
Men heldigvis var benet ikke brækket, har fået et hård slag og benet er blå meget blå, så ingen ridning eller andre former for bevægelser til mig den næste månede ..

Dette er klart mit væreste styr,

Hvad er jeres værste styr på hestene ?

Skal holde mig i sengen hele dagen i dag, pga smerter.. Så keder mig lidt, så tænkte vi kunne dele vores styrt med hinanden (;

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres styrt??
  • #1   24. sep 2012 Puha, det lyder ikke som om det var sjovt! Håber du snart er tilbage i sadlen igen! smiley

Mit værste styrt må være i sommers da jeg var på tur med en veninde - vi skridter i vejkanten, men pludselig ud af den blå luft springer min pony an i galop. Hun galopperer ud på vejen som går ned ad bakke samtidig med den er glat fordi det var varmt. Hun mister så balancen, som hun forsøger at genvinde. Hun får så mig vippet af, hvorefter hun giver efter og vælter! Magnolia lander KUN (heldigvis) på mit knæ og vi glider så 2 meter hen ad asfalten... avs!
    Vi fik redet tilbage til stalden og jeg blev kørt til lægen og vi fik ringet efter dr. Dyr.
    Jeg kom derfra med 2 sting i knæet og en kæmpe hudafskrabning på ryggen.
    Magnolia skulle heldigvis ikke syes i hendes sår, men det skulle renses hver dag og der skulle smøres socatil på..
    Og stædig som jeg nu er, så skulle jeg da ud og ride igen dagen efter :-D. Haha!
    Heldigvis skete der ikke noget vildt og voldsomt, men det var meget ubehageligt - og jeg rider sjældent på asfalt længere :-).

jeg er sikker på Magnolia reddede mig, for hun kunne ligeså godt have landet direkte ovenpå mig - men hun fik mig skubbet væk på en eller anden måde :-).

• #2   24. sep 2012 Jeg styrtede oss igår (Og der var oss en anden heste pige på skadestuen.. Det var ridepigernes dag igår smiley )
    Jeg var ude og prøve en hest for anden gang, som nu er blevet min nye part :))
    Vi travede rundt på en volte, indtil han snubler over sine egne ben og kom ned at kysse ridebanen. Jeg slog en koldbøtte hen over hestens hals og landede på nakke og ryg. Hesten kom oss selv helt ned at ligge ;). Men vi slap for de store skader.
    Min hysteriske mor ville køre mig på skadestuen da jeg sagde jeg havde lidt ondt i nakken, men sagtens kunne bevæge mig og hesten havde ingen skader, udover forskrækkelsen. Så jeg satte mig op på ham igen og red videre. Ellers ville jeg aldrig turde komme op på ham igen :).

Jeg har forstrukket en muskel i venstre side af nakken, så den står på smertestillende de næste to uger. Jeg er så, så heldig så der er intet jeg ikke må :).

Uheldigt med dit styrt, men godt at der ikke var sket noget værre!

• #3   24. sep 2012 Mit værest styrt, var til mit sidste stævne som pony rytter.ponyen stoppet på en stor okse og jeg fløj ind i oksen. Jeg havde bidt hul i læben på inder siden.

Faldt også engang af til træning på samme pony, det endte med at. jeg havde fået skubbet mit bækken af led, og måtte ride hjem, hver gang hun tog et skridt mistet jeg vejret.

• #4   24. sep 2012 Mit værste, var da jeg røg af på Vilhelmsborg på deres galopbane.
    Glider under min hest, imens jeg holder i tøjlen og bliver slæbt ca 30 meter, hen over grus.
    Min hest træder på min arm, hjelm og ryg og løber sin vej.
    Lægebil og ambulance med fuld udrykning.

Havde brækket og trykket et par ribben, fået en hjernerystelse og nogle grimme sår og blå mærker. Min ryg var blevet revet op, og er i dag et grimt ar. Fik taget røgten af ryg, nakke og arm, og der bliver fundet en skygge på min rygsøjlen, som de ikke ville undersøge nærmere, fordi jeg ikke klagede over smerte - i dag døjer jeg dagligt med ryg smerter, og det er umuligt at få nogen til at undersøge hvad det kan være.

• #5   24. sep 2012 Jeg har altid sluppet godt fra mine styrt uden nogen problemer det samme med hesten..

Har dog lavet et par afsidninger som ikk har været så heldige hehe..

MIn veninde styrtde dig med sin hest og fik brækket bæknet og hendes ene ben sad hun fast på hendes krop grundet alt hende kød og ud for selve knogle sad ikk.. hun blev hentedet med ambulancen og jah puha.. hun har en kæmpe langt arned af siden og sådan og må kun føde børn ved kejsersnit..

så den var slem heldigvis blev hun lappet sammen igen og efter lang tid kunne hun går ordenligt igen

• #6   24. sep 2012 Uha har haft en del styrt efterhånden..
    men min værste må være den gang for et år siden mig og min søster skulle ud og ride en lang tur (omkring 30 km havde vi planlagt) Hvor min pony vælger at stikke af med mig på en stubmark i fuld galop. Hun satte hovedet op og løb ellers afsted kunne ikke styre hende på nogen måde. Kunne ikke stoppe lige meget hvor hårdt jeg trak og kunne heller ikke dreje hende ind på en volte.. SÅ hun vælger self at løbe i fuld galop over vejen der gik ved siden af hvor hun midt på vejen glider da hun kom i super høj fart og landede ned på mig smiley Jeg besvimede og kunne ikke bevæge mig. Min søster trak begge hestene tilbage til stalden vi var heldigvis ikke nået så langt og jeg blev samlet op af en rigtig sød dame som kørte mig til stalden hvor min mor lige var ankommet efter min søster havde ringet til hende. SÅ mig på skadestuen og i røngten heldigvis ikke noget brækket men en slem forstuvning og en KÆMPE blå fod som IKKE kunne bruges i 3-4 uger overhovedet..

• #7   24. sep 2012 Ja det var vist ridepigernes skadestue dag igår. Sad i kørestol forbi jeg ikke kunne Bruge benet. (;

• #8   24. sep 2012 Min hest blev bange før noget der lød som et skud, eller sådan når lastbiler lukker luft ud det er "pfshu" og hoppede til siden... Ned af en mudret bakke ): slog en kolbøtte og landede mellem 2 træer, min refleks var bare at løbe og stoppede hurtigt og brækkede mig xD min veninde fik hesten fri, tjekkede om der var sket den noget, og jeg fik hendes hest hjem og hun skridtede på min, jeg kom på skadestuen fordi jeg ikke kunne bevæge min arm, og havde brækket kravebenet 3 stedet og enden var helt væk smiley
    Hesten var lidt stiv dagen efter men ellers var der ingenting sket (:

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #9   24. sep 2012 jeg er heldigvis kun styrtet en enkelt gang.

jeg var til springundervisning, og kan tydeligt huske at den var en virkelig god undervisningstime. Ponyen jeg red dengang sprang med et kanon flow hele banen, og på sidste spring for den, desværre, bommen mellem forbenene, og slår faktisk en kolbøtte over springet, og lander lige oven på mig (var omkring 10 år dengang).. en hest vil jo gøre alt for at undgå at ramme rytteren, så da den kommer op og så, ender den desværre med at træde på min ridehjelm, så den flækker. (Hip hurra for ridehjelm smiley ) Der skete intet med mig, fik et enkelt blåt mærke, og hesten fik en lille skræmme på benet smiley

• #11   24. sep 2012 Jeg kan lige dele en dejlig oplevelse med alle jer uheldige folk smiley Jeg har aldrig styrtet med mine heste smiley jeg har self faldet af nogen gange (ret mange) men aldrig noget alvorligt ud over ømme muskler smiley Syntes faktisk det er lidt sjovt smiley man får sådan et sus i maven hihi. Men folk tror altid der er sket det værste når jeg falder af haha!

• #12   24. sep 2012 Jeg styrtede for 3 mdr. siden på min hest, Axel. Det var i en trekombination hvor vi væltede over 2. spring. Jeg brækkede begge knogler i underbenet og rev ledbåndet over i anklen smiley Det er først nu jeg er begyndt at ride igen smiley

• #13   24. sep 2012 Har heldigvis kun styrtet én gang. Det var med min gamle part til springundervisning. Vi var ved at springe en lille bane (5 spring mener jeg), og det gik rigtig godt. Men så et par meter efter det sidste spring snubler han. Jeg blev heldigvis 'kastet' af i det han faldt. Min underviser kom løbende, men jeg var oppe ved min part inden nogen kom hen til mig smiley
    Heldigvis skete der ikke det store. Jeg slog hovedet, nakken og skulderen lidt, og var lidt øm en periode efter. Ponyen skete der ikke noget med, og vi sprang videre igen smiley

• #14   24. sep 2012 Det må være sidste år, da jeg styrtede med min militaryhest til et stævne...

Historien er hvad jeg har fået fortalt, for kan intet huske selv:

Jeg var igang med terrænbanen, skal springe spring nr. 4, hvor mango får slået landingsstellet ud lige tidligt nok, han rammer så springen med hans mordax, så forbenene stopper, men det gør resten af kroppen ikke, så han slår nærmest en kolbøtte med mig på ryggen.
    Vi lander på jorden han ligger ved siden af mig, en af mine veninder og hendes kæreste løber hen til os, kæresten holder ved mine skuldre, Marie går hen til mango, tager ved hans tøjler og han rejser sig først derefter. (jeg ligger imens og råber at de skal lade mig være og tage sig af mango i stedet)

Der bliver ringet efter en ambulance, til mig og jeg bliver hentet, mit stævnetøj og sikkerhedsvest bliver klippet op.
    Jeg kommer ind til aabenraa sygehus, hvor de kigger på mig, konstatere jeg skal til odense sygehus... jeg bliver kørt dertil...
    Jeg havde brækket 7 ribben, højre kraveben, noget af en ryghvirvel, punkteret den ene lunge og perforeret den anden.

Mango havde fået 2 skrammer. Han blev hentet af min far, da jeg blev kørt til odense, og taget med hjem til hedensted.

• #15   24. sep 2012 Mit væreste styrt ligger snart 10 år tilbage. Jeg var gravid i 8 mrd, men man er vel ikke hestetosse for ingenting smiley

Jeg var dengang 22 år gammel og var ude at ride min part som så mange gange før under min graviditet.

Han var godheden selv og da jeg nu er højgravid vælger jeg denne dag at blive i ridehuset sammen med min veninde. Vi rider rundt og jeg sætter hesten i gallop, men han snubler og kan ikke finde ballancen igen og vælter så. Desværre når jeg ikke af så jeg kommer ind under hesten at ligge. Der sket dog heldigvis ikke noget da han heldigvis lander på mine ben 5 cm fra min mave, men jeg kom aldrig op på ham igen desværre.

Jeg har siden dengang ikke redet seriøst ridning og kun været på ryggen af en pony 3 gange. Den første gang var for 1,5 år siden på en hest jeg også red meget dengang, men jeg var usikker og måtte hoppe af igen. 2 gang var på min datters pony og der prøvet jeg at trave lidt, men hoppet af igen efter få min og her sidste gang var også på min datters pony og det kom sig af at Alfa blev ved med at løbe mod hegnet med hende og stoppe og da Alfa ikke ville lytte til hendes signaler fik jeg nok og hoppet op på ponyen. Red hende frem som om jeg aldrig havde lavet andet og da hun så lagde op til at gøre det samme med mig drev jeg på hende og blev ved ind til hun travet lige så pænt forbi. Nu har vi igen problemer med at hun stopper foran hegnet smiley hun skulle bare lige have hjælp til at forstå at det ikke var ok. Grunden til hun stoppet var at folden ligger op til ridebanen og bedste veninde stod der og kaldte på hende.

Jeg fortryder at jeg aldrig hoppet op på Lukas den gang han væltet med mig for havde jeg gjort det var jeg nok ikke så usikker idag.

• #16   24. sep 2012 Uhh det lyder ikke goddt! God Bedring til dig! smiley

Mit værste styrt må være dengang jeg hjalp en veninde med at tilride hendes shetlænder. Den skulle på tur for første gang og Jeg red på ponyen. Det gik rigtig fint indtil min veninde foreslog at vi skulle gallopere (Ponyen havde aldrig galloperet før) min veninde satte i gallop og jeg red efter. Da jeg lagde anspring begyndte hun at bukke helt vildt, og efter 10 min kunne jeg ikke holde mig fast længere og jeg røg ned under maven på hende og hun fik trådt på min hånd. Det endte med 8 timer på skadestuen og en lillefinger der var gået af led OG havde brækket en flig knogle af. 6 uger med gips på hånden til miiig! smiley

• #18   24. sep 2012 Vilde styrt alle sammen ;D
    Mit må være engang hvor jeg var med til et seksdagsløb (ved ikke om I kender det?) på en rideksolepony. Hesten kendte jeg ellers ret godt, men i galoprunden da jeg var ved at blive overhælet af en modstander bukkede den med mig så jeg blev kastet af med rimelig stor kraft og landede direkte på hovedet.
    Jeg fik en hjernerystelse og store smerter i nakken - og en knækket ridehjelm smiley
    Nakkesmerterne har jeg stadig (det er 5½ år siden), dog er det blevet meget bedre efter jeg har haft forløb ho kiropraktor, fysioterapeut og akupunktør.

MEN det er kommet noget godt ud af det;
    For det første har jeg fundet ud af, at jeg ALDRIG mere skal ride seksdagsløb igen, og så er det også næsten hver dag med til at bekræfte mig i, at den rideform og det syn jeg havde på heste dengang var mega egoistisk og alt for farligt.
    Så heeelt skidt var det da ikke??? smiley

• #19   24. sep 2012 Har lige kigget på mit ben, og nøj den er blå og hævet. Lægerne igår var bange for jeg havde revet mit Korsbånd over, men inden jeg måtte tage hjem skulle jeg lave en ben test og lægen sagde at jeg har meget stærke ben og knæer(;

• #20   24. sep 2012 Lyder bestemt ikke rart:-(

Mit værste styrt endte desværre meget galt!
    Min araber Freja snublede i fuld galop på en stubmark med mig på ryggen. Hun slog en kolbøtte og landede på ryggen - og fordi hun havde sadel på, brækkede hun ryggen... Hun prøvede at rejse sig, men hele bagparten var lam. Så vi måtte vente på dyrlægen, der kom og aflivede hende på stedet:-(
    Der skete heldigvis intet med mig, men det var uden sammenligning den værste dag i mit liv!

• #21   24. sep 2012 Puha for nogle styrt i har haft!

Har selv kun haft to små styrt om man så må sige.
    Jeg red på min gamle part (4-5 år siden) oppe i ridehuset imens der var en som fik springundervisning. Jeg sprang lidt med på de små spring ( Jeg kunne på INGEN måde ride dengang!) da jeg så ville tage et spiste spring alene, laver hesten rigtigt elevator hop ( red kun i longegjord og underlag, med stigebøjler) da den lander fint nok vælger den at den skulle til venstre imen jeg syntes vi skulle ligeud, så det ender med at jeg sad fast i stigebøjlen og blev slept efter hesten som så kom til at sparke bagud og ramte mit ben. Heldigvis kun en hudafskrebning op af skindebenet.

Den anden gang var da jeg skulle springe en fjordhest for første gang, havde redet den nogle gange før i dressur, men havde bare sagt til mig selv at den dag SKULLE jeg springe på ham. Fandt så ud af at jeg manglede en nøgle til skabet,så jeg tog hans westerens sadel og rebgrime på ( Ja det var måske ikke så smart, men det er min egen fejltagelse, som JEG har lært af, så lad VÆR med at kommentaere det !) Det går også rigtigt godt lige indtil at på vej op sidder min springvest fast i sadlen og jeg får kastede hoved lige ned i nakken på hesten...
    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/234334-camilla_knalder_hovede_ned_i_nakken_paa_malle_grineren_xd
    jep fik det på video -.- Men både hest og rytter var okay og vi sprang igen efter smiley

Så har jeg så faldt af så mange andre gange både på den gamle part, og min nuværende lille gamle hyp på 18 år

Den sødeste gang var da jeg sprang på min egen pony, et krys som i midten var cirka 70 cm. Jeg rider frem, men kommer til at læne mig fremover alt for tidligt, så hesten stoppe så, men hele halsen over det spring. Så dejlig som hun nu er så går hun over hele springet med mig på halsen også stiller den sig ellers bare og venter på at jeg gider og sætte mig op igen :o) smiley Dog endte det med at jeg faldte af lige ned på ryggen, men det var min egen skyld.

• #22   24. sep 2012 Lyder ikke rart, god bedring smiley

Jeg har prøvet hvor 3 års jeg skulle galopere på blev bange for en person som stod i ridehallen og så sprang til siden, den bliver så bange for mig og bukker. Jeg ryger lidt ud til siden og han bliver så bange for mig og springer væk fra mig, jeg falder så af men hænger fast i stigbøjlen og kommer så ind under ham og han træder på mig.. Han står bare og bukker oven over mig..

Tror dette er det værste styrt jeg har prøvet, det er den eneste hest jeg er blevet bange for at ride på, men efter et par måneder hvor jeg havde været på ham et par gange var jeg ikke bange mere.. (det var en unghest som jeg skulle hjælpe med at ride da ejer ikke ville have tid til ham hver dag, det var noget vi allerede havde aftalt inden hun købte ham)

• #23   24. sep 2012 Der kom kun et par blå mærker ud af det smiley

Kommentér på:
Jeres styrt??

Annonce