Fortæl om jeres vildeste styrt {{forumTopicSubject}}
Ja, overskriften siger sig selv
Her kommer mit vildeste styrt:
Det var dengang jeg var 10, og stadig var en smule nervøs for at ride. Vi skulle ride til stranden, min far og jeg, og de første 10 meter går det godt. Så rider min far ind foran mig, for at rette på næsebåndet. Hans hest spasser så af, og det gør min egen straks også. Hans drejer om på hovene og løber tilbage til gården. Min gør det samme, men i stedet for at ride hen til vores gård, rider den til venstre og ned af en anden grusvej, med et pigtrådshegn ved siden. Pludselig render hesten ind i hegnet i fuld galop, og får viklet det om forbenet. Den stejler, men jeg holder mig fast, fuldstændig panisk. Så får den endelig revet sig fri, og løber så ud over en stubmark, hvor jeg beslutter mig for at springe ad. Jeg lander på halebenet, hvilket resultere i at skulle til pfysioterapeut i et år xD Der skete heldigvis ikke noget med hesten.
Det <b>dummeste</b> styrt jeg har lavet, var her i slutningen af Januar. Jeg red tur sammen med min klub, og vores hols besluttede sig at galopere op ad en bakke. Det var vildt lækkert, og der var rigtig tryk på. Pludselig ser førerhesten nogle heste oppe på toppen, og laver en sving så drengen ryger af. Rytteren foran mig, laver så et stop på stedet, men det var hverken mig eller Stólpi altså klar på. Han laver så et magen til, som gør at jeg lige så elegant laver en flot kolbøtte over hovedet på ham, og lander flot lige foran hans forhove. Stólpi kigger så bare på mig, sådan rigtig: "Ej, det var altså ikke meningen" . Det var så kært xD
Hvad med jer? Hvad er det vildeste og dummeste styrt i har lavet?
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.777
åben benbrud og knæet sad skævt....
jan 2008
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 1.320
når man styrter falder både hesten og rytteren?
Jeg har styrtet hvor vi væltede i et sving pga. glathed, har fortrukket en del led i min fod.
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.320
men min bror har fået tre brud på rygsøjlen efter et styrt med en hest - det var ret vildt ..
hesten satte alt alt for tidligt af og væltede hen over springet og min bror fløj af og fik hesten over sig, og så trillede den tilbage over ham igen , så rigtig vildt ud, især da han lå der og talte i vildelse med blod fra næse og mund - nøj man er bange så , og vente tiden på ambulance var lang !
- han var vildt heldig at slippe med hukommelses tab, hjernerystelse og tre små brud på rygsøjlen og har snart gået med korset i 3 måneder, den 7 okt, ska han ind og tjekkes og håber så meget for ham han er helt iorden igen ..
det dummeste jeg har lavet og skvattet af, var vidst med perle jeg sprang med hænderne ude til siden og faldt af foran hende og hun trådte på min fod , forstuede den . ups xD
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 173 Svar: 1.625
Men senest i sommerferien hvor jeg faldt af og fik smadret foden, den er stadig blå og lilla der hvor jeg fik flænset huden af ad ad ad , den er ikk pæn
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 173 Svar: 1.625
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 46
feb 2007
Følger: 182 Følgere: 279 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.725
min hoppe snublede lige før springet, men den valgte så stadig at springe springet, så vi endte med at springe lige ind i det, og så faldt jeg af på den anden side og Chiara landede halv vældende.. IKKE særlig rart
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 311
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
Jeg skridtede rundt på Borkur for første gaqng. .så havde vi været ude og ride i bakker og var på vej hjem.. I SKRIDT! Ind i skoven.. så havde jeg hætte på.. og vi skulle under en gren, men min hætte hang fast i grenen...
Så blev trukket bagud.. og nær kvalt.. xS Jeg fladt ned over røven på hesten -.-'
Var så pinligt.. det var jo meningen jeg skulle købe >Borkur
Men købte ham alligevel...!
Og så da vi fik freyr snublede han hele tiden,, og det var helt ned på knæ...
Så fladt jeg liger over ham.. og lanede lige foran xS Pinligt...
Og så da jeg var lille var der noget der sagde bang ti lstævnet osv.. og så blev hesten bange
ja.. 5 gange på 9 år
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
maj 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 86
I mandags til springning indendørs hvor vi kom på 2 cavalettis og jeg ikke fik ham styret lige på, fordi det var lige efter et hjørne. så tog han den øverste cavaletti med forbenene og landede på knæene og jeg røg lige på hovedet ned i jorden. Min skygge på hjelmen knækkede og jeg har hjernerystelse og hudafskrabninger i ansigtet Der skete heldigvis ikke noget med silver
dec 2007
Følger: 100 Følgere: 98 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 30
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
Vi skulle ride i række, og jeg tabte så min bøjle, og jeg kunne ikke få den på igen, da den der pony virkelig havde en mærkelig gang. Jeg bøjer mig så meget lidt ned, for at holde i stigeremmen. Ponyen ser mig, stejler og galopere rundt. Men da den stejlede, blev jeg slynget over i ''vækken''. Jeg lå så besvimet i nogle min. og min mor troede jeg skulle dø, hvilket jeg osse var ret tæt på.
Vi kører så på sygehuset, hvor jeg har fået en rigtig slem hjernerystelse.
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.507
Fortæl om jeres vildeste styrt