{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Fortæl om jeres vildeste styrt {{forumTopicSubject}}

Ja, overskriften siger sig selv smiley
Her kommer mit vildeste styrt:
Det var dengang jeg var 10, og stadig var en smule nervøs for at ride. Vi skulle ride til stranden, min far og jeg, og de første 10 meter går det godt. Så rider min far ind foran mig, for at rette på næsebåndet. Hans hest spasser så af, og det gør min egen straks også. Hans drejer om på hovene og løber tilbage til gården. Min gør det samme, men i stedet for at ride hen til vores gård, rider den til venstre og ned af en anden grusvej, med et pigtrådshegn ved siden. Pludselig render hesten ind i hegnet i fuld galop, og får viklet det om forbenet. Den stejler, men jeg holder mig fast, fuldstændig panisk. Så får den endelig revet sig fri, og løber så ud over en stubmark, hvor jeg beslutter mig for at springe ad. Jeg lander på halebenet, hvilket resultere i at skulle til pfysioterapeut i et år xD Der skete heldigvis ikke noget med hesten.

Det <b>dummeste</b> styrt jeg har lavet, var her i slutningen af Januar. Jeg red tur sammen med min klub, og vores hols besluttede sig at galopere op ad en bakke. Det var vildt lækkert, og der var rigtig tryk på. Pludselig ser førerhesten nogle heste oppe på toppen, og laver en sving så drengen ryger af. Rytteren foran mig, laver så et stop på stedet, men det var hverken mig eller Stólpi altså klar på. Han laver så et magen til, som gør at jeg lige så elegant laver en flot kolbøtte over hovedet på ham, og lander flot lige foran hans forhove. Stólpi kigger så bare på mig, sådan rigtig: "Ej, det var altså ikke meningen" . Det var så kært xD

Hvad med jer? Hvad er det vildeste og dummeste styrt i har lavet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortæl om jeres vildeste styrt
  • #1   2. okt 2008 styrt på asfalt i høj fart (hesten panikkede og stak af hjem)...

åben benbrud og knæet sad skævt....

• #4   2. okt 2008 Vil da ikke kalde dine styrt..du falder jo 'bare' af
    når man styrter falder både hesten og rytteren?

Jeg har styrtet hvor vi væltede i et sving pga. glathed, har fortrukket en del led i min fod.

• #5   2. okt 2008 har heldigvis aldrig kommet vildt til skade, det værste har været hjernerystelse, og hmm måske haft en brækket arm (gik ik til læge, men kan stadig mærke det idag, og var i februar det skete xD )

men min bror har fået tre brud på rygsøjlen efter et styrt med en hest - det var ret vildt ..
    hesten satte alt alt for tidligt af og væltede hen over springet og min bror fløj af og fik hesten over sig, og så trillede den tilbage over ham igen , så rigtig vildt ud, især da han lå der og talte i vildelse med blod fra næse og mund - nøj man er bange så , og vente tiden på ambulance var lang !
    - han var vildt heldig at slippe med hukommelses tab, hjernerystelse og tre små brud på rygsøjlen og har snart gået med korset i 3 måneder, den 7 okt, ska han ind og tjekkes og håber så meget for ham han er helt iorden igen ..

det dummeste jeg har lavet og skvattet af, var vidst med perle jeg sprang med hænderne ude til siden og faldt af foran hende og hun trådte på min fod , forstuede den . ups xD

• #7   2. okt 2008 Uha, et par stykker xD

Men senest i sommerferien hvor jeg faldt af og fik smadret foden, den er stadig blå og lilla der hvor jeg fik flænset huden af smiley ad ad ad , den er ikk pæn smiley

• #8   2. okt 2008 * eller det var faktisk et styrt, hesten kom ned og ligge ...

• #9   3. okt 2008 Har engang prøve hvor jeg skulle springe. Uheldigvis får hesten benen viklet ind i bommen og laver en kolbøtte og lander direkte oven på mig. Heldigvis var hun ikke så stor, så jeg slap med lidt knups, men hesten fik næseblod:(

• #11   3. okt 2008 jeg er styrtet over et spring til et stævne
    min hoppe snublede lige før springet, men den valgte så stadig at springe springet, så vi endte med at springe lige ind i det, og så faldt jeg af på den anden side og Chiara landede halv vældende.. IKKE særlig rart

• #13   3. okt 2008 har aldrig styrtet( 7-9-13)

• #14   3. okt 2008 Jeg har ikke styrtet men faldt af på en måde som slår alle jeres smiley

Jeg skridtede rundt på Borkur for første gaqng. .så havde vi været ude og ride i bakker og var på vej hjem.. I SKRIDT! Ind i skoven.. så havde jeg hætte på.. og vi skulle under en gren, men min hætte hang fast i grenen...
    Så blev trukket bagud.. og nær kvalt.. xS Jeg fladt ned over røven på hesten -.-'
    Var så pinligt.. det var jo meningen jeg skulle købe >Borkur smiley
    Men købte ham alligevel...!

Og så da vi fik freyr snublede han hele tiden,, og det var helt ned på knæ...
    Så fladt jeg liger over ham.. og lanede lige foran xS Pinligt...

Og så da jeg var lille var der noget der sagde bang ti lstævnet osv.. og så blev hesten bange smiley

ja.. 5 gange på 9 år smiley

• #15   3. okt 2008 Undskyld jeg skriver mærkeligt.. men jeg ligegr med 39 i feber -.-

• #16   3. okt 2008 sidste år til springning da vi kom på en trippelbar og jorden udenfor var helt smattet. så passede afstanden ikke, og silver tog den midterste bom med forbenene og kurede hen gennem mudderet på den ene side. der skete heldigvis ikke noget med nogen af os smiley

I mandags til springning indendørs hvor vi kom på 2 cavalettis og jeg ikke fik ham styret lige på, fordi det var lige efter et hjørne. så tog han den øverste cavaletti med forbenene og landede på knæene og jeg røg lige på hovedet ned i jorden. Min skygge på hjelmen knækkede og jeg har hjernerystelse og hudafskrabninger i ansigtet smiley Der skete heldigvis ikke noget med silver smiley

• #17   4. okt 2008 Jeg styrtede med min gamle pony en vinter hvor det var glat. han stak af med mig, og ville prøve at få han ind på en volte for at stoppe ham hvilket resulterede i af han gled. Jeg kom ind under ham og sad fast i bøjlen da han rejste sig. jeg fik et spiralbrud på benet og skulle gå med disp op til lysken i 8 uger smiley + fik hjerne rystelse og trykkede 3 ribben men der skete heldigvis ikke noget med ponyen ^_^

• #18   4. okt 2008 Det var da jeg skulle starte på ny rideskole. Jeg skulle så ride på ponyen Lady. Midt inde i timen, for jeg afvide af min ridelærer, at mig og en anden skal skifte hest, da hun er nervøs ved hendes. Det gør vi så.

Vi skulle ride i række, og jeg tabte så min bøjle, og jeg kunne ikke få den på igen, da den der pony virkelig havde en mærkelig gang. Jeg bøjer mig så meget lidt ned, for at holde i stigeremmen. Ponyen ser mig, stejler og galopere rundt. Men da den stejlede, blev jeg slynget over i ''vækken''. Jeg lå så besvimet i nogle min. og min mor troede jeg skulle dø, hvilket jeg osse var ret tæt på.

Vi kører så på sygehuset, hvor jeg har fået en rigtig slem hjernerystelse.

• #19   4. okt 2008 <b>Tak Gud for ridehjelme!</b> xD

Kommentér på:
Fortæl om jeres vildeste styrt

Annonce