Vildeste styrt til dato {{forumTopicSubject}}
Hej HG'ere.
Jeg ville lige dele min lidt ubehagelige oplevelse med jer.
Træningen igår gik rigtig fint, jeg red i min nye sidepull og endelig forstod hun mine signaler og lavede schenkelvigninger over bom, yay!
Desværre gik det en smule ned af bakke, da hun fik lov til at galopere lidt for løse tøjler og skred ud. Jeg kan huske at hun faldt ned på knæ og at dømme ud fra mine skrammer landede jeg med hovedet først. (Hurra for ridehjelm!)
Det næste der sker er at jeg slår en kolbøtte og min 350kg tunge pony lander med hele bagparten på mine ben og ligger og sparker med bagbenene kun et kort stykke fra mit hovedet. Det gik værst ud over mit venstre lår der nu er plaget af en muskel blødning. Det skyldes muskelvæv der bliver "smadret".
Udover det, har jeg lidt sår i ansigtet og hvad jeg tror er et mildt vrid i benet.
Men trods det, har hyppen det helt fint, hun travede bare væk og begyndte at græsse, pff
Hvad er jeres vildeste styrt?
maj 2011
Følger: 176 Følgere: 176 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 323
Mit vildeste styrt må nok være...jeg tog en hyggelig lille skridt tur uden sadel i sommers. En gren kratter på min vest, hest blev forskrækket og bum jeg tager fra med begge hænder.
Ikke sjovt at have to gips arme HELE sommerferien (brækkede begge håndled, altså 4 knogler)
nov 2008
Følger: 74 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 199
Sunny - Fy for pokker!
okt 2010
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 229 Svar: 958
Det må være da min pony løb ud over grøften og vi trillede ud over vejen.
Det blev til et deeeejligt søndags besøg af dr. dyr... En stk. knæ der skulle syes...
jan 2007
Følger: 73 Følgere: 102 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 640
nov 2008
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
apr 2010
Følger: 93 Følgere: 90 Heste: 2 Emner: 72 Svar: 780
Jeg har to som egentlig begge to er de værste. Det vildeste var da min gamle pony og jeg fejlbedømte en afstand til det første kryds i serien, så hun satte af med heste afstand og landede ned i springet, men nåede så at trille ved siden af mig. Uheldigvis bøjede jeg nogle riben. Det var godt nok slemt!
Det værste var da jeg var ved at brække nakken.
Det var også med min gamle pony. Vi kom i en rigtig fin gallop hen til et hvidt dobbelspring, og afstanden passede fint og alt var godt. Men alligevel stoppede hun ligeså stille og forsigtigt, så jeg røg bare lige ud på halsen. Men så stak hun hovedet ned og jeg røg helt ud bag hendes øre, og landede på mit venstre ben, mens hun trak hovedet op igen, så lå mit højre ben stadig bag hendes øre.
Det gav en lille forstrækning i højre lår, men jeg sat mig op og red videre.
Desværre fik jeg rigtig ondt i nakken, og da vi kom hjem kunne jeg slet ikke bevæge nakken, så vi ringede til vagtlægen. Vagtlægen sagde at jeg skulle ligge mig på gulvet, og så sendte han en ambulance.
Vi fandt ud af at jeg har været SUPER heldig, for hvis det skulle være helt rigtigt, havde jeg faktisk brækket nakken. Men det var heldigvis bare en rigtig kraftig forstuvning af nakke musklerne.
Meeeen .. jeg har også revet nogle ledbånd over i skulderen og fået knæskader og sådan lidt forskelligt. Jeg kan bare ikke passe på mig selv! xD
jan 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 8 Emner: 132 Svar: 455
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.694
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.710
nov 2008
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.846
Men mit værste er nok da hesten havde til vane at galopere mod ledet, den dag drejede hun dog lige inden hegnet, sadlen ged de på siden og jeg sad rigtigt i sadlen som hvis den havde lagt rigtigt. Der kom en hegnsstolpe den knækkede jeg med skulderen og landede lige foran den næste. Havde jeg ikke haft Sikkerhedsvest på havde jeg brækket skulderen og havde jeg bare haft mit hoved 10° længere nede mod jorden i forhold til resten af kroppen kunne jeg have brækket nakken.
Det styrt er skyld i kronisk smerte i begge sider af nakken(havde i den ene side)
Jeg ikke kan ligge på hårde madresser
Kronisk ondt i begge hænder
Kronisk ondt i højre knæ
jan 2012
Følger: 79 Følgere: 74 Heste: 7 Emner: 174 Svar: 3.138
så mit vildeste styrt er ikke født inu
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 886 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Og mine små fald:
Fald 1 ; En fed fjordhest der ikke kunne passe en sadel, som jeg red for en ven, sætter pludselig i galop ned mod galjen, og stopper brat op efterfølgende og jeg flyver ned og lander på min venstre arm og brækker knoglen så den sad fuldstændig forkert og jeg måtte i fuld narkose og en nat på sygehuset fordi knoglen lagde oven på den del den skulle sidde sammen med.. Oo
Fald 2 : Min venindes lækre Hannoveraner lånte jeg til spring undervisning, og den tager så både travbommen inden det lille kryds, og krydset, så jeg flyver i sadlen, og ryger derefter under Coco og lander hårdt på ryggen, og fik et slag i ryggen som gjorde pænt nas i lænen efterfølgende.
Med min egen hest har jeg ikke rigtig "styrtet, jeg er faldet af på en 110 cm oxer hvor jeg smadrede min lillefinger i støtten, og jeg har prøvet at hun jordede af med mig uden hovedtøj kun i sadel, ned af den 1 km lange mark hun har, og jeg fløj så ind under stødhegnet da hun stoppede ... Det var sindssygt..
feb 2010
Følger: 25 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 70
jan 2012
Følger: 79 Følgere: 74 Heste: 7 Emner: 174 Svar: 3.138
1. for to år siden hvor hestene var på sommergræs, gav vi godbider, og pil sparkede til piccola som var omgivet af heste og så løb hun mig ned for jeg var ved den eneste udgang uden heste, jeg fald og begyndte bare at grine helt vildt og en uge efter gjorde min røv ondt
2. for to år siden også inden de skulle på sommergræs, skulle jeg hjælpe min mor med at holde en hoppe der skulle bedækkes, så væltede hun mig over en hæk, hoppede over mig (løs), og åd noget græs, og så kom jeg til at ødelække hækken og det var en der hed aksel som egede gårdens hæk og det var hans yndlingshæk
jun 2011
Følger: 37 Følgere: 32 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 31
Men det vildeste var nok da jeg sprang på min part. Jeg kunne godt mærke at han var ukoncentreret, men jeg red alligevel mod springet. Det ender så med at han får sat rigtig dårligt af, hopper ind i springen, lander på knæene og så glider vi ellers ca. 7 m før jeg ryger af og lander på med bagdel, og må så rende rundt med ondt i halebenet i et par dage. Heldigvis skete der ikke noget med hesten, og vi sprang da nogle små sprang bagefter, for at sikre at han ikke var blevet bange for det:)
Og så end gang til undervisning, styrter den pony jeg red på i galoppen, og jeg flyver ud over hovedet og lander lige på maven så jeg ikke kunne få vejret, men eller har jeg ikke slået mig de gange jeg er faldet af:)
Vildeste styrt til dato