{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Skader I har fået fra jorden, med hesten? :) {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg lidt nysgerrig, efter indlægget med det vildeste styrt.

Hvad er det farligste, der er sket for jer, eller noget I har hørt om, fra jorden?

Jeg har kendt folk, der er blevet sparket, så de er blind på det ene øje, og blevet skæve i hovedet.

Min plag mistede balancen, da jeg rensede baghoven engang, og stødte til mit hoved. Det var nok til, jeg fik en seriøs hjernerystelse! Dem har jeg haft for mange af, så jeg reagerer voldsomt (red uden hjem som pony rytter..).

Jeg gad godt vide, hvad der er farligst, men det kan nok ikke sammenlignes, da der er mest tryk/vægt på, når man bliver smidt af ikke, især hvis der kommer 600 kg hest over en??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skader I har fået fra jorden, med hesten? :)
  • #1   8. aug 2012 Har endnu ikke oplevet noget slemt - kun at blive trådt over foden.
    Og så her den anden dag fik jeg en hests kæbe lige i tindingen og fik hjernerystelse smiley

Men intet slemt, heldigvis smiley

• #2   8. aug 2012 Et styrt i fuld galop, hesten landede oven på mit ben, var heldig at det ikke brækkede. Men er blevet utryg ved at galopere siden da.. smiley

• #3   8. aug 2012 Trådt over foden. Væltet.
    Det værste jeg endnu har prøvet er at forstue foden xD

• #4   8. aug 2012 Jeg har prøvet at en hest gokkede sit hoved lige ind i min pande så jeg fik hul i hovedet og bevimede smiley

• #5   8. aug 2012 Blev klemt op ad en væg og brækkede to ribben og var en halv centimeter fra at få punkteret lungen smiley Det det værste, men har ski nok oplevet meget smiley

• #7   8. aug 2012 Her den 12 juli kom jeg tilskade med en hesten næsten inden jeg rørte den første gang xD
    Skulle ud og prøve en hest ,jeg tog den ud af folden som sædvanlig, og binder den som sædvanlig, og begynder at strigle som sædvanlig. Den er helt rolig og står og slappet af. (den står nede ved stranden vigtig detalje) lige pludselig bliver den bange og prøvet at komme væk men den kan ikke for den et bundet, jeg prøvet så at åbne dens kabinhage fordi den er bange men kan ikke komme til. Lige pludselig kommer den fri, også gør min finger mega ondt jeg kikker på den også har jeg en kæmpe revne i min finger og det bløder. Men så kommer en pige fordi hun så den var kommet fri og spørger hvad der er sket jeg viser min fingere og hun tager hesten (der var tre andre voksne) de kommer så og hjælper mig fordi jeg var ved at besvime og kunne ikke holde min egen arm. Men de hjælper mig så med at holde min arm oppe og lægger mig ned på jorden og giver mig noget cola det bliver bedre men de siger alle at jeg lige skal syes med et par sting:/ men jeg bliver så hentet i ambulance og kørt på skadestuen og ham i ambulancen siger at jeg nok lige skal have et par sting. Jeg møder så mine forældre inde på hospitalet og bliver kørt ind på en stue og de prøvet at bedøve mig det gik nogenlunde skreg bare og vækkede alle og alt det der piveri. Mine forældre ser det så (fingeren var pakket ind da jeg kommer ind på hospitalet for ikke at forbløde) og ser så at det er mere alvorligt end de troede men jeg bliver syet og det tog lang tid. Bagefter tællet hun og ser at det er 16 sting hu. Har brugt og der var en overlæge inde også at sy for det var så dybt så hun kunne ikke alt selv - der er fire lag før din knogle og de syede dem alle så havde al hud flækket op og var heldig det ikke ramte en scene. Men jeg blev syet og det viser sig at  hun ikke fik lagt den ene bedøvelse rigtig så Jeg kunne mærke nogen sting da hun syede. Nu går jeg ca en måned efter og døjer med den aret er pænt men det er ikke sikkert jeg nogensinde kommer til at bruge min finger normalt det finder jeg ud af om et år;-( og hævelse falder om 14 uger så kan lægerne se om der er lavet fejl og det skal laves om:-(
    Ved godt det ikke er alvorligt men det var klamt at jeg er ved at forbløde på stranden, hentet i ambulance også syet med en forkert lagt behandling;-)
    Mange plejer at sidde og krumme sammen når jeg fortæller og viser dem aret, klam historie xD
    Ikke alvorligt men det kunne/kan ende galt den dag;-)

• #8   8. aug 2012 Blev løbet ind i af en hest, og røg med hovedet først ind i væggen. Fik hjernerystelse..
    Og så er jeg blevet trådt over foden af en tung fjordhest, der vendte rundt ovenpå min fod. Den var godt blå og hævet dér smiley

• #9   8. aug 2012 Er blevet sparket i ryggen/lænden! Avav, for pokker det gjorde ondt! Og ellers bare det sædvanlige med at være blevet trådt over tæerne, et par brækkede tæer osv :b

• #10   8. aug 2012 Har endnu ikke oplevet så mange slemme ting med hesten fra jorden (7-9-13), men det værste (efter min mening) var dengang en kæmpe hest på næsten 2 meter, skulle trækkes fra sin boks og ind i ridehallen for at være løs, jeg nåede ikke at sætte den fri før den mente den skulle afsted, så tovet fik lavet et rigtig stort brændsår i min håndflade :-S

• #11   8. aug 2012 Hesten har knaldet sit hoved op i mit så mit hoved røg ind i væggen, havde lidt hovedpine så var det det..
    Trådt over foden MANGE gange..
    Hesten løbet lidt frem skubbet til mig (ikke med vilje) så jeg landede på jorden, fik ondt i knæ med hudafskrabninger samt ondt i den ene hånd..

Det nu det eneste..

• #12   8. aug 2012 Jeg er blevet løbet ned af min hoppe for 2 år siden.. Der var ingenting galt der kun en kæmpe hudafskrapning og ondt i hoved og ryg.. I dag finder jeg så ud af det var meget værre end hvad vi havde regnet med..

Har skulle klemme mig forbi en pony inde i en heste trailer fordi døren ikke virkede og der stod to heste i traileren.. Da jeg kommer til midten klemmer ponyen næsten livet ud af mig.. Sådan følte jeg det.. Siden da kravlede vi over hestene istedet..

• #13   8. aug 2012 puha ja det væreste og det væreste..

har prøvet at brække min "fuck"finger fordi hesten gik amok i longen.
    og så blive klemt op af en væg og slæbt hen af væggen af en hest hvor jeg fik store huller i mine bedste bukser, og en såret hånd som gjorde ondt i en månde.

tror vist nok det var det væreste, men har trods alt redet i 16 år, så det kniber med at huske det hele...

og den dummeste skade var som 9 årige da jeg tog en gulerod i hånden og gik hen foran føllet og spurgte det hvilken hånd guleroden var i, og føllet bed så i den rigtige hånd hahah

• #14   8. aug 2012 En hest der gik bagover med mig, jeg brækkede ribben, kraveben, slog en flig af rygraden og hjernerystelse.. Jeg tilrider en del ungheste og tager "problem"heste i ridning, så det er efterhånden blevet til temmelig mange skalder..

• #15   8. aug 2012 For 4 år siden, skulle vi lige et smut ud til min far(mine forældre er skilt), efter fødselsdagsfest hos min morfar, og jeg ville lige ud og ride en hurtig tur på Oliver.
    Havde bare alm. tøj og converse(?) på, og ridehjelm self.
    Rideturen gik super, men da han så skulle på fold igen, blev han lidt for ivrig, og da han jo er en stor og stærk hest kan jeg ikke holde ham, så jeg går lidt ind foran ham.
    Det skulle jeg aldrig have gjort, for så kom han til at sætte af i trav på min fod.
    Og da han vejer 1 ton(1000 kg) og samtidig sætter af, bliver trykket større end hans egentlige vægt.

Jeg var så -- tæt på af foden brækkede, det er dog "kun", et par sener der er mast og enkelte knogler og led er også mast, og foden var STÆRKT forstuvet.
    Foden hævede med det samme, og ringene hvor man har snørrebånd igennem kunne ses på min fod, vi puttede den straks i koldt vand, men den hævede alligevel til dobbelt størrelse, og blev BLÅSORT med det samme.
    Det næste halve år humplede jeg rundt og måtte ikke være med til idræt i skolen(gjorde ikke noget)
    Men værst af alt måtte ikke ride i 2 måneder, kunne heller ikke da foden ikke kune værre i støvlerne smiley

Alt dette har resulteret i at, min skadede er fladere/bredere i dag end den anden(hvilket den ikke var før), foden er delvist følelsesløs og delvis overfølsom, der er en lille udhulning i foden, og den har et lidt blåligt skær fra forstuvelsen.

• #16   8. aug 2012 Jeg har heldigvis ikke været ude for noget:) jeg er blevet trådt over foden, men ellers ikke noget:)

• #17   8. aug 2012 Er vist kun blevet trådt over tæerne uden at komme til skade..

• #18   8. aug 2012 Hov, nej.. Jeg har faktisk en gang flækket læben fordi jeg fik en skalle af en hest der ikke synes den kunne vente med at komme ud af boksen.. Men igen - ikke noget alvorligt..

• #19   8. aug 2012 Er ikke rigtig kommet slemt til skade, men sidste vinter, da vi skulle lukke heste ind, bestemte hesten jeg gik med, sig for at den ikke ville ind i boksen, så først bliver jeg klemt op imellem hesten og den åbne boksdør, og så hænger mine handsker fast i grimen, så jeg ikke kan komme fri, og da jeg endelig kommer fri, havner jeg inde under maven på en anden hest, som heldigvis blev stående stille - ellers havde jeg nok fået en hov i maven..

Og så er der jo den sædvanlige med at hesten stiller sig på ens fod, den har jeg godt nok lavet mange gange smiley

• #20   8. aug 2012 På min gamle rideskole lukkede vi altid hestene ind i ridehuset, hvis vi var ved at muge ud, eller hvis de skulle lege. Så den ene dag var jeg kommet derud, og min bedste venindes to ponyer stod i ridehuset, og hendes storesøster og en af mine veninder stod så derinde. Jeg ville så gå ind til dem, og den ene pony kom så hen for at sige hej, hvilket jo var helt fint. Men den anden pony var en værre hidsigprop, og den kom galloperende hen og sparkede mig så først i maven og så på mit lår. Det gjorde så ondt som noget overhovedet kunne, og det gav desværre to store blå mærker, og det på låret gik hele vejen rundt, men ellers tror jeg aldrig jeg har prøvet noget slemt. smiley

• #21   8. aug 2012 det værste jeg har oplevet fra jorden var da min gamle vallak skulle flyttes. han hoppede over forbummen og stod på hovedet og slog en koldbøtte inden han forsøgte at rejse sig under bommen der var 110cm han var 135 og den kunne ikke komme af. troede virkelig han brækkede sin ryg der. hvordan han kom ud ved jeg ikke jeg gik helt i panik. men ringede efter dyrlæge der heldigvis kunne konstatere han kun var lidt øm og chokeret. fik smertestillende. læsset i traileren igen utroligt nok og kørt til slagelse. holdt på hovedvejen i myldretiden ved frederikssund da det skete.

• #22   8. aug 2012 Skulle rense hove på min varmblod. tager hans bagben, men han vil svinge med det, og får skubbet til mig, jeg vælter og han træder direkte på min ankel. Den brækkede tre steder, jeg blev opereret med skruer og skinner.

har ingen mén i dag, anden en smule mindre bevægelighed i anklen, men gud hvor gjorde det ondt.

Har skiftet de store heste ud med små, kan ikke med lange varmblodsben mere. føler mig mere tryg sammen med mine ponyer. Selvom de nu også kan gøre skade nok smiley

• #23   8. aug 2012 Er blevet losset på overarmen af en stor varmblodshingst. Først hævede armen op til dobbelt tykkelse og kunne INTET med den.
    Et par dage efter, var jeg blå, gul, lilla osv fra fingerspidser op til skulderen og halvdelen af ryggen... Lignede en der havde fået tæsk!

• #24   8. aug 2012 Jeg har mange skrækhistorier omkring longering.. Fx

En pige longerede sin hest med et af de gammeldags longetorve af nylon.
    Hun har torvet viklet om den ene hånd, og pisken i den anden (som de fleste nok har) pludselig bliver hesten bange og stikker af, og pigens tommelfingeren bliver viklet ind i torvet, og det skarpe nylon skærer hendes river først hendes finger af led, og skærer den derefter af..

En anden hvor en pige har bundet longen om livet (også pænt dumt gjort) og hesten bliver bange, og slæber hende efter sig, og torvet skærer dybt ind i siden på hende (..hun dør vidst?)

..og så var der den om manden der stod og gravede ved en hestefold, hvor en hest ser sig sur på ham, og bider dillerne af ham, og spytter den ud på græsset, hvor hans ven så må ud og lede efter den så den kunne blive sat på igen (historien fortæller intet om hvorfor den kære mand ikke havde noget tøj på, når han stod der og gravede - hvilket han jo ikke må ha haft siden hesten har kunne få den i munden, og spytte den ud på græsset? smiley ) ..lyder lidt som en fjer der er blevet til ti høns haha

• #25   8. aug 2012 Nå ja, jeg er også blevet Løbet ned af min gamle part. Hun mente hegnet var meget farligt, og kom derfor vil at løbe ind i mig. Der skete dog ikke noget alvorligt.

• #26   8. aug 2012 Blevet sparket på folden (hestene var meget oppe og køre) - der skete intet ud over fik et sort mærke på overarmen hvor baghoven ramte, det var heldigvis kun en muskelskade, men siden er jeg blevet nervøs ved at gå ude på folden blandt heste hvis de bevæger sig, bare lægger ører af hinanden, jager hinanden væk, vender rumpen til, osv.
    Det skete her i vinters, og som sagt skete der ikke noget slemt, men det er meget frustrerende at jeg er blevet så nervøs blandt løse heste, da jeg altid har været 100% cool når det kommer til den slags smiley not a single fuck given before smiley

• #27   8. aug 2012 Og så fik jeg brandsår så jeg måtte gå med forbinding i knap tre uger allerførste gang jeg havde Svampen i hænder x)

• #28   8. aug 2012 SisselL: Den historie med manden er vist lidt for langt ude!

Men den med pigen der binder longen om livet er sand
    Det var Ditte Mikkelsen (der red ponyen Sorteper). Hun var ved at skrabe hovslag og ville samtidig motionere en hest, da ulykken sker...
    Hesten bliver bange og får slæbt Ditte rundt i hallen og ja, hun omkommer desværre af sine skader.
    Det var så tragisk!

• #29   8. aug 2012 Jeg husker også tragedien med hende der bandt longen om sig selv og som fik en fatal afslutning.

Jeg selv er kommet værst tilskade ved arbejde fra jorden - har haft en del grimme styrt som yngre, men uden alvorlige skader.

- Flækkede en tand, da jeg fik et forknæ i hovedet (sad og børstede forben)

- Brækkede/knuste et ben under gåtur med unghest, som jeg har en del mén efter og de kloge hoveder siger det skal gøres stift på et tidspunkt.

Ellers har der været nogle af de der "shit jeg var heldig" situationer:
    - Ramt i hovedet af hov (snitsår) - ung hingstebasse, hvis hormoner rasede.
    - Sparket på arm af kåd unghest på fold.
    - Sparket i maven af shetter - begge bagben (var barn)

• #30   16. aug 2012 Jeg er blevet skubbet i ryggen mange meter i en løsdrift, når hestene ville slås, selvom jeg gik i blandt dem.

Og ja, også klemt op ad en mur, og været nede at ligge på jorden, fordi en transport-mand mente, min hest "bare var fræk", da der gik 10 sekunder før hun gik op..

• #31   16. aug 2012 Åha den slemmeste jeg har fået var da jeg "bare" skulle ud og fodre til formidag i stalden en af hestene havde så åbnet boksen og lås så ned mod en boks hvor lågen er meget lav fordi der normalt stod miniarture derinde.. Kan kommer så til og sidefast med bagbenet mellem vandkoppen og boks døren (hesten er 175 og har sko på) Jeg vil jo så hjælpe hesten fri og glemmer så jeg kun har klipklapper på (for skulle jo kun fodre) kalder på de andre i stalden og går så ind til hesten for at se om jeg kan få den fri jeg få så skubbet lidt til den så den kom lidt fri med i det jeg gør det går hesten lidt i panik og sparker så ud med alle ben for at komme helt fri den kommer så helt fri med en masse hudafstrabninger og den få så smadret min ene for og mit andet skinne ben iden den slå sådan med med sine forben så rammer den med skinne ben og køre hoven hele vejen ned af det også smadre så sin meget store hov med sko og det hele på ned på min bare fod..

Men jah så stå mig og hesten så ved siden af hinanden og trækker på hver vores ben.. den sit bagben og mig med min fod. Så stå vi der og venter på de andre kommer i stalden og jeg ringer til hende som er indenfor i huset.. De kommer så og en tager hesten og 2 andre få mig ind i min boss sofa som var på ferie så vi passede hele stalden selv. og der lå jeg så..

Jeg kom aldrig til lægen da jeg er bange for læger.. brækkede et eller andet i foden kunne jeg mærke men ikk noget som har haft betydning åbentbart for har ingen men af det.. men kunne mærke noget sad løst og lidt forkert måske en fli eller noget som er røjet af. ved det ikk..

Min fod voksede til dobbel str og min storetå negl faldt af.. fik noget smertestillende fra min boss som havde brækket benet da intet andet hjalp.. fik det kun den første dag. hehe kunne ikk passe mine sko den første uge og havde en emget blå fod i laaang tid.. og bagsiden af mit skinne ben der var en hudafstrabning som fylde hele skinnebenet og der kom så et blåt mærke efter nogle uger. Og det blå mærke forsvandt først efter 14 dage ca lidt vildt.

Det var sommer så folk gloede da jeg rendte rundt med det hehe..

Det nok min væreste gang..

• #32   16. aug 2012 Har også haft en hingst på ryggen på 164 vel og mærket..

Skulle lukke den ind også hoppede den bare op på mig med forbene om mine hofter fordi den ville altså lege mente den. (den gik nemlig selv) Jeg gik jo i knæ og den hoppede af med det samme og stod så bare og gloede på mig som om øøh hvad skete der lige der.. Fik lidt ondt i ryggen men der skete intet men var godt nok mærkeligt lige og have sådan en stor hest på ryggen den gjorde det aldrig igen tror den blev lige så overrasket over det som mig. det var en utrolig sød og dejlig hingst skal de lige siges.

Kommentér på:
Skader I har fået fra jorden, med hesten? :)

Annonce