{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.902 visninger | Oprettet:

zenia N
zenia N
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Umulig hest under ridning {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en dejlig pony. Hun er virkelig en engel , men når jeg rider hende og kræver lidt af hende begynder hun at små hoppe og gøre modstand :/.

Idag blev hun ved længe med at arbejde imod mig og blev ved med at bukke og stejlet også et par gange med mig.

Jeg har kun haft hende i snart 14 dage og hun var så sød da jeg prøvet hende hos tidliger ejer, men nu er hun virkelig en stor mundfuld.

Hun er 5,5 år og har stået stille siden juni med kun få tur ind imellem så det er jo ikke fordi jeg kræver det vilde af hende, kun at hun ikke skal skyde skulder og at hun skal trave lidt, men lige meget hvad jeg kræver flipper hun smiley ...

Er der nogen der har nogen gode råd til hvordan jeg får hende på ret køl igen? Hun er lige gået ud af brunst og ved ikke om dette kan have noget at sige. Som sagt var hun super sød de 2 gange jeg red hende hos tidliger ejer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Umulig hest under ridning
  • #3   8. sep 2012 min datter fik en pony i marts,så var der en pige på 12 der skulle ride hende og springe på hende, bukket hun osse,så fik jeg en til at ride hende og sætte hende på plads og det hjalp,hun er den sødest pony i dag....

• #4   8. sep 2012 Jeg har en hoppe og har nøjagtig samme problemer... Min hoppe og jeg er ikke enige om hvem der bestemmer og jeg vil sikkert skulle tage diskutionen med hende i ny og næ til evig tid... Emmas svar er måske ikke givet på den pæneste måde, men såfremt hesten ikke har ondt nogle steder, så vil jeg sige hun har ret... driv den frem og sæt den på plads evt. med en lille pisk på skulderen, grunden til at jeg ikke har gjort det på min er at jeg er en kylling der ikke kanlide at flyve, hvis det skulle komme så vidt XD

• #5   8. sep 2012 Emma Meldrum Thers .
    Det var dog et af de underligste råd jeg nogensinde har hørt..
    Hvis din veninde kom og sagde hendes barn skreg, ville du så også sige at hun skulle give barnet et ordentlig endefuld? Nej vel?

Til trådstarter:

Jeg synes først og fremmest du skal tjekke om den har spændinger i ryg/nakke, eller om der er noget med tænderne smiley
    Hvis det ikke er der problemet ligger, tænker jeg måske det kan være at den er kilden? For jeg tænker at når du siger det er når du kræver den ikke skyder skulder og når du vil have den i trav, så er det jo begge dele når du ligger ben til?? Så kunne det jo være noget der?? smiley

Tja.. jeg kan ikke rigtig sige så meget, andet end at prøv at se i hvilken situation det sker, for så kan det være du kan finde årsagen smiley

• #6   8. sep 2012 rider du med din egen sadel eller er det den du red med da du prøvede hende??? sadler der ikke ligger ordentligt kan give kæmpe kæmpe problemer i forhold til ridningen... - vil ikke udelukke at hun skal sættes lidt på plads, men det er ikke det jeg vil starte med hvis der nu er noget galt!! ville få en dyrlæge el kiropraktor ud for en sikkerheds skyld og tjekke hesten igennem inden du begynder noget andet...

• #7   8. sep 2012 Prøv at snakke med tidligere ejer og hør om hun har været sådan før og om hvad hun har gjort? Det kan også være at hun har nogle tricks hun plejer at bruge. Du kan også prøve at arbejde lidt fra jorden sådan at i får et godt bånd.

• #10   8. sep 2012 Synes det lyder som om den prøver dig af...og så laver den måske for lidt. Heste har det med at få dårlige vaner når de laver for lidt.

Bliver den redet mindre nu end hos forige ejer?

• #11   8. sep 2012 Det kan jo være mange ting når i ikke har haft den så længe..

Men det kan være noget som
    Dens tænder
    Sadel ikke passer
    Den har ondt et sted (Ryg, nakke osv.)

Men som det lidt lyder til syntes jeg det er fordi den prøver at tage ''Flok leder stillingen'' Den er ikke så gammel og de kan godt finde på at ''prøve'' nye rytter af, men så gælder det bare at hænge i og ikke give op, og ikke lade den vinde hvis den gøre noget den ikke må.

• #12   8. sep 2012 jeg har også lige købt nu, og det gik fint da jeg prøvede hende. men de første gange jeg var på nakken af hende, gik det a H til, hun dansede og jeg var sikker på hun ville kaste mig af hvis hun fik chanchen, så jeg droppede det og meldte mig til et dressur kursus ved min gamle underviser, kom til ham og sagde jeg har lige købt den her og er ikke sikker på det var en smart ide, Hjælp mig.

Og vi red så to dage ved ham., og han fik vendt det hele på så kort tid, grunden til at hun stoppede, dansede, kastede med hovedet og så videre var ... fordi hun var forvirret, fordi hun ville helt vildt gerne det jeg bad om. men hun vidste ikke hvordan. og så reagere hun sådan.

Vi har redet hos min underviser til et kurse en gang hver 4 uge ca siden. og det giver så meget og vi har rykket os rigtigt meget uden at vi har samme tur igen.

• #13   8. sep 2012 du tager et gevær med ud næste gang du rider den og når den så begynder på sine frækheder nakker du den lige i nakken, så bukker og stejler den aldrig nogensinde igen smiley

Det kan være to ting, men allerførst ville jeg nok lige have dyrlægen på besøg og få tjekket den for smerter.
    Seolvfølgelig kan ponyen godt have tillært sig at den slipper for press ved at lave disse kromspring, der skal du nok have fat i en erfaren underviser der kan give dig nogle værktøjer til at arbejde med ponyen, så i kan få det stoppet, for det er helt klart at den adfærd kan gå hen og blive rigtig farlig.
    Men vigtigst af alt så få den tjekket for smerter, det kan være noget så simpelt som en muskelspænding som lige skal have 2 ugers ro og en uge på smertestillende

• zenia N
    zenia N Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #14   8. sep 2012 Den er tjekket inden køb og fejler intet. Sadlen er lavet efter hendes mål har haft sadelmager ude. De 3 gange jeg prøvet hende inde køb var der abselut INTET og hun rides mere nu end hos tidliger ejer

Min 8 året søn red hende uden problemer, men nu ter hun sig hvis der forlanges noget som helst af hende og smed min søn af igår, han vejer 30 kg. Planden var at han skulle kunne ride hende og hun er ellers købt til ham. han skal have undervisning på hende torsdag af en dygtig underviser, men ikke hvis hun bliver ved at te sig sådan.

Hun er først faldet til i flokken for få dage siden, kan det være fordi hun stadig er så ny at hun bliver forvirret eller er det bare unoder og vil det så hjælpe at det er mig med lidt vægt der rider hende også kan min søn ride hende når hun er lidt mere rolig eller er det bedst det er ham der lære hende at det ikke er ok i en longe?

• #15   9. sep 2012 Kan ogsaa vaere noget hormonelt. Aarstidsskifte og flytning kan godt lave rod i hormonerne saa de bliver nogle vaerre gimper.

• #16   9. sep 2012 der skal ikke meget til for at den får en muskelspænding, selvom den har været tjekket fuldstændig igennem inden handlen.
    Hun kan lige hav rullet sig oven på en sten ude på folden, eller lavet et dumt vrid under heraki indfindelsen på folden.
    Hesten kan sagtens have været helt gennemtjekket for en månedsiden, men det tager altså et split sekund at give den ondt i ryggen

• #17   9. sep 2012 zenia N:

Ponyene er ikke særlig gammel og har lige skiftet hjem. Det kan godt påvirke nogen heste meget. Især de unge. Giv den nu lige et par måneder til at vænne sig til sine nye omgivelser og mennesker. Gå et par skridt tilbage i hestens uddannelse og start derfra. Så går det sikkert meget bedre.

Den kan også være øm i musklerne, når i er begyndt at ride den mere end den plejer at blive.

At skrive at din søn ikke skal have undervisning hvis den bliver ved med at opføre sig sådan, er det dummeste jeg længe har hørt. En underviser som ser hvad der sker, kan langt bedre hjælpe jer end nogen herindefra. Det er bare med at komme igang smiley

• #18   9. sep 2012 Det kunne være min datters hopper der blev skrevet om der. Hun er kommet hjem for 1 uge siden og hun er også en hel anden pony end hende vi så. Min datter blev også smidt af og jeg tager hende i longen når hun skal trave så hun igen finder sin tryghed til ponyen.

Alfa laver en hel del ballade når nogen stiller krav til hende, men hun får ikke lov at vinde og heldigvis er min 9 året lille pige på 23 kg sej og vil heller ikke give op smiley

Jeg tror at flytning og nye omgivelser har en stor rolle i det her + hun gik i brunst dagen efter hun kom. Hun er dog lige gået ud af den igen, men mon ikke det tager nogen dage for at alle homonerne har lagt sig helt?

Kommentér på:
Umulig hest under ridning

Annonce