Umulig hest (( stejler bukker osv)) {{forumTopicSubject}}
Min hest victor er begyndt at blive en rigtig træls hest, han er fulstændig respekt løs over for mig her på det sidste.
I dag da jeg red blev han ved med at dreje ind mod midten af banen og innoregerde ( staves ) mig toltalt.
Så var vi ude at skridte på folden der var en 10 cm hul og 20 cm bred og han nægtede totalt stejlede engang i mellem og bakkede væk,
Og så valgte jeg bare at galopere lidt på dressur banenm,
Jeg når at ride en halv rundt og han drejer skabt ud af opningen til banen og jeg flyver af, lander så heldigvis på benee men bider mig så hårdt i under læben at det begyndte at bløde en del.
Han er begyndt at være dum over for mig,
tro at han kan stejler når han lige har lyst og forde han skal anstregne sig en smule , og det er ikke forde jeg holder for stamt til biden for prøvede nemlig med løse tøjler og han stejlede med mig så det er ikke pga smerter i bidet
Han tror han bare kan gøre hvad der passer ham
Jeg kan virklig ikke holde det ud, kan ikke galopere på grund af han jorde med mig og drejer så jeg er tæt på at falde af og han tager hovdet mellem benene i mens han bukker
Kan ikke kommer over små ting osv, fordi så stejler han med mig og bliver ved.
Kan ikke få han til at gå på hovslaget.
Jeg er sååå træt af det hvad kan jeg gøre træner en smule horsemanship men jeg bliver så hurtigt ophidset på ham såå jaah ved ikke hvad jeg skal gøre mere
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 233 Svar: 1.601
jan 2008
Følger: 149 Følgere: 163 Heste: 4 Emner: 286 Svar: 468
Det er muligvis ikke smerter men uartighed
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
det jo ikke sikkert at det udelukkende er hesten der er noget galt med. I mange tilfælde er det faktisk rytteren. Det kan fx være at du sidder skævt på hans ryg og irritere ham, eller lignende.X)
feb 2008
Følger: 43 Følgere: 27 Heste: 11 Emner: 21 Svar: 125
sep 2006
Følger: 190 Følgere: 237 Heste: 6 Emner: 25 Svar: 443
meste har de ondt et sted, når de begynder at stejle osv. Din hest
står ikke i boksen og tænker "yes, I dag har jeg lyst til at drille og være uagtig. Det er meget vigtigt at man er opmærksomhed på disse ting.
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
Jeg sagde akurat det samme om min den gamle hest som dyrlægen lige havde tjekket i hovede og r*v og da jeg så skiftede dyrlæge fik jeg afvide han havde smerter i ryggen og store sår inde i munden fordi den anden dyrlæge ikke gad at lave det.
nov 2005
Følger: 74 Følgere: 77 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 1.187
Og han er blevet tjekket af en dyrlæge.. han fejler ingenting..
jan 2008
Følger: 149 Følgere: 163 Heste: 4 Emner: 286 Svar: 468
der er ingen andre end mig der rider ham kun engang i mellem, og det ser MEGET være ud når de gør det der går han helt amok med den anden rytter der engang i mellem rider ham
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 80 Svar: 2.036
Til jer, der siger "hesten er ikke uartig/fræk". Jeg er 100% enig.
Men nogen heste er ret egoistiske, hvis man kan kalde det det.
Så hvis de finder ud af, "hey, jeg bukker lidt, og så rider vi lidt mindre", så gør de det. Mange heste vil jo meget hellere holde fri på folden end at rides rundt (:
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
Umulig hest (( stejler bukker osv))