Drømmen om hest igen = umulig :o( {{forumTopicSubject}}
Min pony blev aflivet tilbage i 2009, og det var en sorgens dag, da jeg skulle sige farvel. Jeg havde haft part i hende nogle år, inden hun blev min egen, og jeg nåede kun at have hende som min egen i meget kort tid. Denne periode var præget af sygdom, dyrlæge og regninger, og jeg tror desværre det er dét, der har skræmt mine forældre fra "projekt hest". Hun fik alle behandlinger, som hun skulle, det har aldrig været sådan, at hun ikke kunne komme til dyrlæge, men mine forældre er ikke interesseret i det mere.
Jeg har haft part siden - ham er jeg glad for, men drømmen om min egen vil altid være der!
Mit problem er, at jeg vil kunne skaffe penge til hest selv og til at have den. Men dyrlægepenge dem ser jeg ingen steder, og det er jo et krav, når man anskaffer sg et dyr! Så jeg må nok indse, at det ikke går.
Til sommer er jeg færdig med gym, og jeg ved stadig ikke, hvad jeg vil. Jo, jeg vil arbejde et år og tjene penge (her ville jeg nok godt have råd til hest), men igen ... hvad så når jeg skal i gang igen?
Hvad har I gjort, jer der selv står for jeres hest(e), mens i har været under uddannelse. Jeg ser det svært med både uddannelse, arbejde (for at have råd til hest) samt hest. Dengang med min egen pony, der betalte mine forældre alt, men det vil de ikke mere, hvilket jo er forståeligt, når de overhovedet ikke deler interessen med mig.
Hmm - jeg må vel vente til jeg har fået uddannelse, selvom det er vildt fristende at sidde og kigge på heste-nettet. Og at man så oven i købet har fundet sin tidligere part, gør det jo ikke nemmere ;o)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hvis hesten ikke er voldsomt dyr i indkøbspris ( = ikke over 10.000 ) så får du en lidt blidere start end som var den dyrere.
Du kan så hver måned beslutte med dig selv et beløv af din løn du lægger til side til evt. dyrlæge regninger.
Hvis du får bare deltids eller fuldtids så skulle jeg mene der er nok til en hest :o)
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
feb 2007
sep 2007
Nogle dyrlæger har også og tillader hvis de kender til ens økonomi - afbetalingsordninger.
Altså hvis man sagtens kan betale de små ting men hesten lige pludselig står akut syg og behandlingen - fx. en operation koster mange penge, så kan man afdrage over længere tid.
Skal man så nok undersøge inden.
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 87 Svar: 556
Sats på at låne, nogle har en masse heste de har råd til men ikke tiden til, det skal du bare nyde godt af
sep 2008
Følger: 63 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 538
Der udover har jeg haft en god opsparing, så der altid er penge til dyrlæger, forsikring og andet... Men men men den er nu snart ved at være tømt, så det eneste jeg kan sige at at det skal være noget man brænder for!
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 13 Svar: 186
feb 2007
Jeg har faktisk også tænkt på at låne, men jeg er af den opfattelse, at låner man, så betaler man også alle udgifter selv? Men der findes måske ejere, der udlåner deres hest og gerne vil betale dertil stadig. Det vil jeg da lige være opmærksom på, hvis det kan lade sig gøre i nogle tilfælde ...
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Hvis du fx ender med at tage en af de lidt "hårdere" universitetsuddannelser, er det tæt på umuligt at have hest.
I de første 4 år af min studietid på uni brugte jeg mellem 37 og 80 timer om ugen på at læse og lave opgaver, alt efter hvornår på semestret det var, så der var ikke tid til fritidsjob og slet ikke til hest.
Så hvis du køber en hest, skal du være opmærksom på at du risikere at skulle sælge den igen, når du finder ud af hvad du vil. Jeg vil klart anbefale at du får en part indtil du ved hvad du vil
sep 2007
Ofte når man låner så betaler man alle udgifter undtagen forsikring og nogle gange betaler udlåner også dyrlæge.
Men tror også mest det kommer an på hvor dyr en regning det er og om det er selvforskyldt eller hvad det er
Men det er jo noget man aftaler med låner.
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.345
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Nu er det jo en forholdsvis kort periode af sit liv, man skal studere og der synes jeg, at man bliver nødt til at prioritere studier og så må hest vente til bagefter - og ihh, hvor savner jeg da hest, men jeg kan så se som mål, at en god uddannelse gør, at der bliver råd til at have hesten efter studierne
Jeg synes, det lyder som en god ide at tage et år, hvor du tjener penge - men tag at spar op i stedet. Man bliver chokeret over så dyr en uddannelse faktisk er Der skal være råd til en ny computer, når den bryder sammen, bøger (gennemsnit er ca. 5000 pr. semester, dvs. 10.000 pr. år på BØGER - og der findes studier, der er LANGT dyrere f.eks. jura og medicin) og der løber en masse andre udgifter til at bare til studiet.
Jeg har så til gengæld været så heldig, at min lillesøster skulle til at have hest, da jeg skulle af med Cherie - og hun ville rigtig gerne overtage hende, så hun er stadig i familien
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.198
Til sommer har jeg fået tilbudt en dejlig stor holstener hoppe jeg kan låne gratis så længe jeg vil, jeg er selv færdig med gym til sommer og vil ligesom dig arbejde.. Lige pt har jeg ikke de store udgifter, bor i lejlighed med min kæreste i Esbjerg, han står for alle de udgifter som husleje, vand og varme, jeg står for mad og vaskekort (ca. 2500 kr om måneden) - jeg får en su på 4200 om måneden, og de penge jeg ikke bruger på mad og vask, sætter jeg ind på en opsparing.. jeg har i forvejen en opsparing på over 50.000 kr, så for mig ville det ikke være umuligt selvom jeg efter 1-2 år i arbejde vil læse til pædagog det gælder om at spare op!
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
jeg prioteret min hest og ridning frem for andet og sådan fik jeg råd til det, jeg har altid fra den dag jeg fik hest selv betalt opstaldning, undervisning, smed, dyrlæge og forsikring.
at jeg så måske ikke altid lige havde råd til et par smarte nye bukse når ja men havde jeg brug for dem, sikkert ikke. jeg sys pengene var bedre brugt på min hest og hobby.
jeg har boet hjemme under uddannelse og har ikke betalt for at bo hjemme dette har jo så gjort jeg havde råd til at have hesten. men det har fint fungeret med dyrlægeregning og det hele
Drømmen om hest igen = umulig :o(