Drømmen om at få egen hest. {{forumTopicSubject}}
jeg har nu redet i 8 næsten 9 år og har lige siden inden jeg startede drømt om at få egen hest.
Jeg har part og er okay tilfreds med det, men drømmen om at blive heste ejer er bare enorm.
Jeg drømmer om at finde den helt perfekte hest eller pony. Den jeg bare passer perfekt til mig og modsat. Jeg drømmer at få egen hest. Kort sagt. Hesten der bare er min. Jeg drømmer om at være den der kan tilbyde en evt. part til nogen. Den der skal tage den sidste beslutning. Den der har ansvaret for et andet levende væsen.
Jeg elsker ansvar og ved at en hest er et kæmpe ansvar.
Selv det 'trælse' arbejde som at muge ud drømmer jeg om. Jeg er helt vild med alt der har med heste at gøre og vil så gerne være en del af heste verdenen. Sådan rigtigt.
Mine forældre ved godt jeg ønsker mig egen hest, de ved jeg gerne vil betale hesten selv og spytte lidt i hver måned. Med jeg ved også at jeg ikke får egen hest. Jeg ved det er utrolig dyrt og jeg vil på ingen måde plage mine forældre om at få en hest da jeg ved det er dyrt og der er så mange andre ting vi kunne bruge de penge på.
Jeg har et arbejde som jeg elsker men jeg har på ingen måde en løn der er høj nok til at betale alt.
Jeg ved det vil betyde jeg skal ligge min svømning væk hvilket jeg ikke ved om jeg er klar til da jeg har svømmet siden jeg var 3 uger. Det har altid været en kæmpe del af mig. Men hesten ja.. den betyder mere hvis man passer sammen.
Jeg ved også at jeg får meget travlt når jeg starter i gymnasiet efter sommerferien. Det vil også betyde at jeg ikke har meget tid. Jeg har store drømme og drømmer om at komme på UNI og læse medecin. det betyder at jeg skal hæve mit snit med 2.6 mindst.
Andre i samme situation?
Måtte lige ud med det
dec 2011
Følger: 53 Følgere: 84 Heste: 14 Emner: 168 Svar: 1.168
Hun står oppe ved mig, og jeg har hende som min egen
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 886 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Jeg havde fra 2010-2011 haft lånepony som fungerede som min egen, og da den blev sat til salg, (men jeg var for stor) fik jeg ENDELIG lov til at få min egen, jeg betaler selv ALT, og må selv tjene alle pengene. Det er hårdt, men jeg opgav ikke!
Lige et lille billede af hende, skøre hest. :o)
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
Jeg er så 20 år, og har afsluttet gymnasiet og har endelig søgt ind på universitetet. Der er mange ting der spiller imod hinanden, for på den ene side, så ved jeg at jeg psykisk ikke kan klare at leve uden en hest.
På den anden side, så skal jeg flytte, læse (på mit drømmestudie), arbejde og pludselig bliver tiden knap og pengene små. Så ligenu er jeg mega forvirret og kan ikke finde ud af, hvad jeg vil
okt 2006
Følger: 37 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 112
nu har jeg selv haft 3 heste igennem de 12 år jeg har redet så jeg har prøvet det og vil da vildt gerne have hest igen snart men nu er jeg blevet gravid og selvom jeg sikkert har råd til hesten, så ved jeg bare at hvis der kommer en uventet skade og hesten skal have dyrelæge vil jeg ikke have råd til det min sidste hest betale vi 62.000 for i dyrelægeregninger inden han blev aflivet.. så man kan jo være rigtig uheldig og jeg vil jo ikke stå med en hest som ikke kan få dyrelæge fordi man ikke liiiige har pengene til det
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Men at have egen hest er dyrt og jeg vil ikke plage mine forældre om det da jeg ved det er meget for dyrt
jul 2011
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 4 Emner: 85 Svar: 748
Jeg havde det som dig før jeg fik en hest! Jeg droppede selv 13 år med spejder, dans, en del af tiden med mine venner osv. osv.
Men JEG føler det vat dét værd
Dog plagde jeg mine forældre om at købe min part i ny og næ fordi jeg føler vi har noget specielt sammen!
Jeg fik et føl på dengang 6 måneder, det kræver tid, men ikke helt så meget!
Jeg går en masse lange ture med ham i weekenderne hvor jeg har tid, og i hverdagene træner vi rigtig meget "mit rum" og strigling!
Det passer fint, da når jeg er færdi med gym (skal også her efter sommerferien) så er han 4 og så begynder jeg tilridningen
Men ja, det er svært, og det var også min store drøm Heldigvis håber jeg at jeg får det til at hænge sammen!
jan 2011
Følger: 45 Følgere: 72 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 27
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jo det kender jeg :o).
Og d. 1 april blev jeg så heste - eller rettere pony ejer. Havde jeg ikke lige regnet med, men dyret skulle ellers ha' haft en kugle for panden.
Så jeg overtog min part, som jeg havde haft part på siden efteråret og ikke redet på og ikke anede om kunne blive ridehest.
Ikke ligefrem den førstegangs hest jeg havde forestillet mig - men det blev det!
Drømmen om at få egen hest.