Falder frem i træningen :/ {{forumTopicSubject}}
Heysa!
Jeg rider på den her helt utroligt dejlige, dygtige hest men når jeg skal koncentrere mig om at samle hende glemmer jeg fuldstændig min egen holdning og når så jeg skal ned fra trav til skridt falder jeg ofte meget frem hvis ikke jeg virkelig koncentrere mig om min egen holdning, og så glemmer jeg hesten og hun falder ud af holdning for man skal være ved hende hele tiden næsten og specielt i overgangene
Er der andre som har kæmpet meget med det problem? hvad gjorde i?
Jeg ved godt at det er et spørgsmål om træning og jeg indrømmer blankt at min uddannelse på hest burde være højere end det er men det ville være dejligt hvis der er nogle som har et fif til bedre holdning?
Jeg rider på rideskole med privatundervisning og dette er kun 1 gang om ugen i ca. 30 minutter så har ikke mulighed for at øve vildt meget og øve på en vildt fancy måde ;P
-Desværre ;P
Jeg ville være så taknemmelig for svar
-En video bliver (Forhåbentligt) lagt ud efter min næste time (I morgen eller i over morgen) hvor i meget gerne må give KONSTRUKTIV kritik - Jeg ved godt at tøjlerne er løse, hænderne urolige og skuldrene hænger ;D
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
Men jeg ved godt hvad du mener, jeg fokusere også meget på hesten, og glemmer mig selv. Men jeg får intet ordentligt arbejde ud af min hest hvis jeg falder frem, så taber han røven. Så det begynder at blive nemmere at huske begge dele, hvis min hest skal gå korrekt.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 46 Heste: 2 Svar: 213
Lige fået ny træner, der går virkelig meget op i opstillingen, og lige så snart jeg får sat mig korrekt får han det skønneste trav, hvilket virkelig giver en lyst til at hjælpe hesten mest muligt når man kan føle forskellen, så denne følelse bruger jeg til at huske mig selv på hvor vigtigt det er at sidde korrekt, trods det er så f...... svært
Men en måde hvorpå det bliver nemmere for mig at sidde korrekt i letridningen er at træne en masse nedsidning, kræver selvfølgelig at du kan komme rigtig tilbare der, men ved at træne nedsidning opnår jeg at træne mine mavemuskler der gør det nemmere at sidde korrekt i letridningen
Ved ikke om det giver mening, men mit fif ville være på den ene eller anden måde at træne dine mave og ryg muskler så ridningen bliver lettere :). Men husk al ændring i ridningen tager tid, men kræver også man er meget efter sig selv
God aften
mar 2010
Følger: 51 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 316
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Klokken 12 er hvor du skubber dit bækken frem, modsat med 6. Du skal finde punktet lige imellem.
Det kræver øvelse og er specielt svært i trav.
Men i denne stilling sider du korrekt med dit bækken. Og prøv at lav den øvelse, at en person skubber dig på ryggen, i den stillig du plejer at sidde i. Her vil folk meget tit have tilbøjelighed til at miste balancen og ryge frem, men hvis du sidder korrekt med dit bækken, så er dette faktisk næsten umuligt for den anden person at skubbe dig frem.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 28
Jeg har en skæv ryg..
Diamond søger frem og ned når hun går i holdning alt imens min ridelærer beder mig stramme tøjlerne og dét er lidt svært..
Ved ikke engang hvor bækkenet sidder :S
Men altså jeg har set rigtig mange videoer hvor rytteren sidder som om at Hun sidder i en grad på 180 hvis i forstår hvad jeg mener? Alt for tilbagelænet men det er trods alt pænere end at sidde foroverbøjet
Måske skulle man prøve at skifte fra de to stillinger?
Diamond har rygproblemer, det er derfor vigtigt at ride hende på musklerne og jeg vil bare ikke gøre hendes ryg værre :S
Tak for svar i må meget gerne komme med mere - det lyder alt sammen nyttigt
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Ikke træd hælen ned af, det er ikke til nogle nytte. Find et godt balancepunkt i bøjlen i stedet.
jul 2010
Hun er desværre ikke min hest så jeg rider kun én gang om ugen med privatlærer
Tusind tak er virkelig glad for at i gider hjælpe
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
jul 2010
Men mine skuldre hænger og jeg er simpelthen ikke stærk nok i benene
Falder frem i træningen :/