827 visninger
|
Oprettet:
"falder sammen og ryger frem! {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Jeg har et KÆMPE problem, Jeg har reddet i 18, haft et utal af undervisere og træner, og ALLIGEVEL har jeg den evige fejl, at jeg falder sammen i min skuldre, og glide en smule frem, når jeg rider.
Det er ikke markant, men gør at min samlede øvelser osv ikke fungere sys jeg. jeg får ikke lang vægten markant det rigtige sted, og min opstilling lider altså lidt et knæk.
Har i nogen forslag til, og evt. øvelser, både på hest og uden hest, som kan give mig en bedre holdning i skulder og lænd?
er så træt af jeg ikke kan rette mig nok op i skuldre osv...
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
men er du 100% sikker på at sadlen liggger ordentlig???
jeg har også haft problem med at tippe forover... især i galoppen..
men i mandags havde jeg sadelmager, da jeg ikke synes min sadel lå ordentligt.. og det viste sig så at jeg lå den for langt fremme, så den lå for højt fortil..
måske din sadel også gør det.. for når sadlen er for høj fortil, så tipper man automatisk vægten forover for at kompensere for det....
det har hjulpet gevaldigt på mig i hvertfald
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 44 Svar: 261
Ved godt at opstilling har meget med sadel og gøre, men jeg gør det uanset hvilken sadel jeg har på;-)
Jeg er bare opstillings-spasser! hehe.. Som sagt er det heller ikke markant.. men når jeg skal ride samlede øvelser osv, så er det lidt en hindring.
maj 2005
Følger: 86 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 232 Svar: 2.122
Så er der også den med kosten som kan kombineres med bolden. Du tager et kosteskaft og tager det på ryggen, og imellem begge arme. Ja det vil sige at du har dine arme bøjet og kører skaftet igenem dem begge omme på ryggen, så kan du kun bøje hle din overfrop på en gang, og det kan træne din besvisthed om dine bevægelser, den kombi med bolden virker godt.
feb 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 60
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 44 Svar: 261
Nadia: Ja det håber jeg da heller ikke jeg har.. Hmm kan da godt være jeg skulle få det tjekket. Men kan godt rette mig op og sidde perfekt, men bare ikke ret lang tid, så falder jeg stille og rolig sammen igen!.-( øV!
okt 2007
Følger: 95 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 146 Svar: 780
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 1.163
Det er ikke særlig nemt at falde forover, hvis man skubber sit bækken op mod navlen, det giver også det rigtige sæde til at svinge med i hestens bevægelser.
Få evt nogen til at longere dig mens du træner det, så du kun skal fokusere på det.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 150
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 22
En anden ting jeg ville råde til, er at træne dit bækken (det trænes også på bolden)
Altså denne bold gør underværker:-) Den koster 280kr i sportmaster. Mener også man kan købe den på nettet?
Pøj pøj med det...
"falder sammen og ryger frem!