{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

"falder sammen og ryger frem! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har et KÆMPE problem, Jeg har reddet i 18, haft et utal af undervisere og træner, og ALLIGEVEL har jeg den evige fejl, at jeg falder sammen i min skuldre, og glide en smule frem, når jeg rider.
Det er ikke markant, men gør at min samlede øvelser osv ikke fungere sys jeg. jeg får ikke lang vægten markant det rigtige sted, og min opstilling lider altså lidt et knæk.

Har i nogen forslag til, og evt. øvelser, både på hest og uden hest, som kan give mig en bedre holdning i skulder og lænd?
er så træt af jeg ikke kan rette mig nok op i skuldre osv...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "falder sammen og ryger frem!
  • #1   11. sep 2008 måske et dumt spørgsmål (da jeg garanteret er den eneste der har begået den fejl ha ha)..

men er du 100% sikker på at sadlen liggger ordentlig???

jeg har også haft problem med at tippe forover... især i galoppen..

men i mandags havde jeg sadelmager, da jeg ikke synes min sadel lå ordentligt.. og det viste sig så at jeg lå den for langt fremme, så den lå for højt fortil..

måske din sadel også gør det.. for når sadlen er for høj fortil, så tipper man automatisk vægten forover for at kompensere for det....

det har hjulpet gevaldigt på mig i hvertfald smiley

• #2   11. sep 2008 hehe.. jeg har nok reddet i 70 forskellige sadler de sidste 18 år, og det er samme problem i ALLE sadler. hehe

Ved godt at opstilling har meget med sadel og gøre, men jeg gør det uanset hvilken sadel jeg har på;-)

Jeg er bare opstillings-spasser! hehe.. Som sagt er det heller ikke markant.. men når jeg skal ride samlede øvelser osv, så er det lidt en hindring.

• #3   11. sep 2008 En bold (de storeman bruger til gymnastik) kan måske hjælpe, du skal side på den og sivnge frem og tilbage, og holde balancen, hvis du føler du kommer for langt frem, så skal man trække bolden mere ind under sig så om sige... det er en god øvelser, der hjælper en med og stramme de rigtige muskler op =)

Så er der også den med kosten som kan kombineres med bolden. Du tager et kosteskaft og tager det på ryggen, og imellem begge arme. Ja det vil sige at du har dine arme bøjet og kører skaftet igenem dem begge omme på ryggen, så kan du kun bøje hle din overfrop på en gang, og det kan træne din besvisthed om dine bevægelser, den kombi med bolden virker godt.

• #4   11. sep 2008 Du har aldrig fået et vide om du har en ryg sygdom?? Min mor har en ryg sygdom der hedder shourmann og den gør at du ikke kan rette dig op uanset hvor meget du så gør.. og alle undervisere har sagt det til hende mange gange, men nu ved vi hvorfor og det må hun lære at leve med... Håber selvfølgelig ikke du har det, bare en tanke...

• #5   11. sep 2008 Moltzen _ TAK var lige nøjagtig sådanne råd jeg eftersøgte. Vil prøve både det med bold og skaft!!

Nadia: Ja det håber jeg da heller ikke jeg har.. Hmm kan da godt være jeg skulle få det tjekket. Men kan godt rette mig op og sidde perfekt, men bare ikke ret lang tid, så falder jeg stille og rolig sammen igen!.-( øV!

• #6   11. sep 2008 måske er det en dårlig vane smiley

• #7   11. sep 2008 nok fordi din hest går på forparten? smiley så ændres tyngdepunktet jo, og du sidder lige - men alligevel fremadlænet.

• #8   11. sep 2008 Prøv at mærke dine sædeben når du sidder på hesten... og forsøg så at vinkle din hofte så du ligesom "lægger dine sædeben ned".

Det er ikke særlig nemt at falde forover, hvis man skubber sit bækken op mod navlen, det giver også det rigtige sæde til at svinge med i hestens bevægelser.

Få evt nogen til at longere dig mens du træner det, så du kun skal fokusere på det.

• #9   12. sep 2008 Det lyder som om at det er nogle muskler der skal trænes smiley De forslag L.Moltzen . kommer med lyder som en god ide. Det er nok primært ryg og mavemuskler du skal træne for at styrke din opstilling, men som sagt er det nok også en dårlig vane.

• #10   12. sep 2008 Den med bolden er super god... Nu har jeg altis "haft et kosteskaft i ryggen", hvilket jo ikke skader når man rider. MEN, jeg laver øvelser med bolden, for at give mig selv en bedre balance. Sidder på bolden og finder det punkt hvor jeg ikke rører jorden. Altså jeg sidder på denne bold og holder balancen. Det ér svært i starten, men man vender sig faltisk til det og det giver ti-fold igen når man/jeg sidder på hesten.

En anden ting jeg ville råde til, er at træne dit bækken (det trænes også på bolden)

Altså denne bold gør underværker:-) Den koster 280kr i sportmaster. Mener også man kan købe den på nettet?

Pøj pøj med det...

Kommentér på:
"falder sammen og ryger frem!

Annonce