{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når en hest trækker i tøjlerne
  • #1   6. apr 2012 Min hiver tøjlerne ud af hænderne på mig på skovtur. Tror det er pga. For hårde hænder smiley Jeg bliver nødt til at holde lidt ekstra fat i min i skoven. Men det er super ærgeligt.

• #2   6. apr 2012 Dårlig vane.. - Driv frem når den gør det..
    Eller hvis rytteren holder for hårdt.. - tag igennem og løsne igen, fremfor tovtrækning.
    Smerte.. - Tjek sadel og tænder.

• #3   6. apr 2012
    At hesten vil have længere tøjler :o)
    Når du fx. skridter af så vil hesten typisk gerne ned og strække halsen og slappe af.

• #4   6. apr 2012 Jamen hvad hvis man bare træner lidt skridt pauser imellem træningen, er det så en god ide at give den frie tøjler også tage dem op igen for at træne videre? for at undgå han trækker i dem?

For har typisk lidt lettere/længere tøjler til ham når jeg skridter, men føles ikke som om det er nok frihed han for pga han rykker..
    Ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an..

• #5   6. apr 2012
    Min erfaring er at hvis hesten har været redet i en ramme den ikke havde muskler til eller man har haft for hårde hænder - eller en kombination af begge.

Så strækker den sig godt og grundigt og rykker i tøjlerne når den får bare det mindste tøjle. :o)

• #6   6. apr 2012 Det kunne være at den troede den skulle skridte af smiley

• #7   6. apr 2012 - Jeg rider ikke med hårde hænder, så det må nok være at ride i en ramme han ikke har muskler nok til, der gør at han rykker..
    Så det vel at ride ham anderledes, så han undgår at strække sig så gevaldigt efter frihed i tøjlerne right? eller håbe på at når hans muskler er bedre at han stoppe med det? (:

• #8   6. apr 2012 min hest hiver også sommetider i tøjlen - men kun når vi skal skridte af. Tror det er en dårlig vane, hun ved at hun får helt frie tøjler, og glemmer jeg at løsne dem nok, så skal hun nok fortælle mig det smiley

• #9   6. apr 2012 ÆRR: Jaa, men tvivler, for skridter ikke med så lange tøjler at han burde være i tvivl om at vi ikke var færdige, da jeg altid efter ridning giver ham hele tøjlen smiley

• #10   6. apr 2012
    Jeg ville prøve at ride med en meget let kontakt, sådan lidt løs egentligt. Også længere tøjler og se hvor meget kontakt du kan tage før hesten gør det, samt ride i en længere ramme - derfor de længere tøjler.

• #11   6. apr 2012
    - Okay , det vil jeg tage til mig ...
    Også tage til mig at læse ham bedre, det bare altid lidt nemmere når man har fået lidt svar fra andre (: da jeg altid har hørt det pga hård hånd en hest gør det.. (:

• #12   7. apr 2012 Min hoppe kan gøre det samme, men det er som om hun gør det mere hvis hun keder sig (skridt i hallen) end hvis vi f.eks. skridter i naturen eller når vi springer.
    Hun får ikke lov til at få hendes vilje når vi ikke er færdige med at arbejde, hiver hun hiver jeg altså igen og giver hende et lille spark, så plejer hun at stoppe, eller så laver vi noget schenkelvigning eller lign så hun får noget andet at tænke på.
    Hun hiver aldrig i trav eller galop.
    Jeg gider normalt meget frem og ned på hende så hun går stort set aldrig i en stram holdning, det er hun simpelthen ikke bygget til.

• #14   9. apr 2012 Altså hvis den hiver dine tøjler ud af hånden på dig, så vær opmærksom og nå den hiver får den lov til det fordi, der er mange der ligesom hiver igen når den gør det, men når man hiver igen er det fordi man er irreteret og det mærker hesten let, så gi den lov til det, og se hvad der sker(-:

Kommentér på:
Når en hest trækker i tøjlerne

Annonce