{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

Når en hest udlånes. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt, at reglerne er meget individuelle, når folk vælger at udlåne deres heste, men jeg kom til at tænke på, hvad det mest almindelige er. Altså - er det mest normalt, at det er låneren, der selv står for alle udgifter eller er der lige så mange, som vælger at dele alle udgifter lige over med låneren? Bare en lille tanke herfra.

Jeg går ud fra, at ingen udlåner deres heste gratis (;

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når en hest udlånes.
  • #1   16. nov 2009 det mest normale er nå låner betaler alle udgifter du har jo hesten som deres hel ejen så betaler ejeren forsikring og nogle hjælper evt med dyrlæge regnigner men det langt fra altid..

hvis de skal betale alle udgifter kan de jo lige så godt selv ride hesten eller selv have den?

• #2   16. nov 2009 de ponyer og heste jeg har haft lånt, eller lånt ud har det været sådan at låneren har stået for alle udgifter, undtgagen forsikring! det klarer ejeren. smiley

dvs smed, opstadling, fodder, små dyrlægeregninger osv.
    og self, husk at lave kontrakt!

• #3   16. nov 2009 jeg har lånt mine ganske gratis smiley

• #4   16. nov 2009 Men hvis nu folk vælger at låne hesten ud i et års tid pga. uddannelse, skole osv., så kunne det jo godt være, de var villige til at betale halvdelen af udgifterne, hvis de bare ønskede en til at passe og ride den i en periode smiley

• #5   16. nov 2009 Jeg synes da, at det er mest realistisk, at låner betaler alt. Men er selv villig til at betale noget af vaccinen, når han skal vaccineres igen smiley
    Men som udgangspunkt, skal låner betale smed, opstaldning, foder, dyrlægeregninger (hvis hesten bliver skadet eller skal have ordnet andet) smiley

• #6   16. nov 2009 jeg har udlånt en pt. og der betaler låner for det "daglige".
    og jeg betaler forsikring.

Jeg ville personligt ikke låne min hest ud hvis jeg skule betale for det så hellere sende den i træning.

• #7   16. nov 2009 I sådan et tilfælde tror jeg lige så meget de bliver lånt ud netop pga dårlig økonomi, pga SU....

Jeg har selv haft lånt en af mine ponyer ud i 4 mdr henover sommeren. Jeg betalte 400 kr til sommergræs, men til gengæld ville hun lægge en del arbejde i ponyen (en 3-års) Det var vores aftale omkring lån. Men er det en der kan rides osv, så vil jeg mene det er fair at ejer betaler forsikring, vaccination, ormekur samt tandraspning. Låner vil så stå for opstaldning, hø, foder, smed og dyrlægeregninger hvis hesten kommer til skade pga. noget låner kunne have forhindret.

Kommentér på:
Når en hest udlånes.

Annonce