1.428 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

At sætte sig i respekt? At sætte sig i respekt?

Hej alle på hg! smiley

Jeg har nogle problemer med at sætte mig i respekt overfor min hest, Kaliber Toft.
Nogle gange er han bare, rent ud sagt, en møg hest. Han går lige ind i mig, og respekterer slet ikke mit rum, men andre dage gør han. Så nogle gange har han slet ikke respekt for mig. Hvilket efterhånden bliver flere og flere dage :-//

Så derfor søger jeg noget hjælp til, hvordan jeg måske kan sætte mig i respekt overfor ham.
Og jeg NÆGTER at lange ham en!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At sætte sig i respekt?
  • #1   14. feb 2012 For mig lyder det som om du ikke er konsekvent hver eneste gang han træder ind i dit personlige rum...

For mig handler det ikke så meget om respekt, det handler om konsekvens. At man agere ens hver eneste dag, i al omgang med hesten, når han træder ind i dit rum, så bak ham.
    Dette må man bare tillægge sig som vane at gøre hver gang, så husker han nok på et tidspunkt at han intete får ud af denne adfærd.

• #2   14. feb 2012 Så at bakke ham tilbage hver gang han ikke respekterer mig personlige rum? :-))

• #3   14. feb 2012 det er rigeligt at sige skarpt aaaar aarr til min.... jeg har bøvlet med ham en eneste gang omkring en ny fremmed trailer, og lige da jeg overtog ham, og så om at stå stille og vente på at blive sluppet fri på folden... begge gange har en kæde i grimen gjort underværker... det strammer jo kun når hesten ikke lystrer føreren... der findes nogen øvelser hvor man skal lave bølger rundt med træktovet... det kan være du skal prøve at google det....

• #4   14. feb 2012 Okay :-))
    Men jeg er ikke meget for de kæder, så helst uden dem ;-))
    Men jeg kender godt den øvelse med torvet, som du omtaler :-))

• #5   14. feb 2012 Bonzo var hingst til hans 4. år og jeg havde aldrig problemer med ham (passet og trænet ham fra han var 1½år) men min mand blev prøvet af, hver gang Bonz "bøllede" trådte vi et skridt væk, og lod ham "tænke" over det, guf når han var sød og som sagt ; et skridt væk , det bryder de sig ikke om.
    mvh merete

• #6   14. feb 2012 Okay ;-))
    - Tak smiley

• #7   14. feb 2012 Du skal flytte ham ud af dit rum ja. Bah ham når han går ind i det, hver eneste gang.
    Evt bak ham, træk frem igen (som ros for at flytte sig for dig) og få ham til at ståigen.

Du skal endelig ikke begynde at flytte dig for hesten... han skal flytte sig for dig.

• #8   14. feb 2012 Super smiley Mange tak smiley

• #9   18. feb 2012 som de andre siger bak ham HVER gang og brug gerne den der ar ar! lyd smiley det er så respektløst og jeg har selv kæmpet med det. Husk at nå du bakker ham (det virker godt) at hæve skuldrene og virke let truende start sødt og hvis han ikke lystre bliver du bare mere og mere ved. evt. hvis det er helt galt kan du gi ham en over bringen (ikke hårdt det er jo "tanken" der tæller" og sving med tovet fra side til side (så han ikke får det i hovedet) ik vildt langt men så han forstår det og han må self hellere end gerne smaske ! smiley

• #10   19. feb 2012 Okay smiley
    - Prøver lige smiley

Kommentér på:
At sætte sig i respekt?

Annonce