743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Bange for at sætte sig op? Bange for at sætte sig op?

Hej!

Kender I det, at man pludselig er bange for at sætte sig op på hesten? Det er kommet hos mig, fra den ene dag til den anden. Jeg har altid været en lidt nervøs rytter, men har taget det meste med ophøjet ro, da hestene reagerer på det. Nu er jeg pludselig nervøs for min egen, som ellers er så sød. Grunden er nok, at efter han er kommet på græs, er blevet MEGET energisk.

Det skal lige siges at han er en 5 årig fuldblod, som jeg selv har tilredet i foråret.

Hvordan ville I forholde jer? Både til min nervøsitet og min energiske hest?

På forhånd tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for at sætte sig op?
  • #2   31. maj 2015 Tusinde tak, Thomine! Jeg har også kun trænet med ham fra jorden de sidste 5 dage, men som sagt så har han EKSTREMT meget energi. Han tonser rundt! Dog stopper han når jeg beder ham om det. Det hjælper dog ikke på min lyst til at sætte mig op, når han for det første tonser rundt og, for det andet, bliver forskrækket over det mindste - det gjorde han ikke før de kom på græs. Der var han rimelig cool. Mit problem ligger nok i, at jeg simpelthen ikke stoler på ham. Jeg er SÅ bange for at få en dårlig oplevelse smiley

• #3   31. maj 2015 Desværre har jeg det på samme måde. Derfor øver jeg pt. stemmesignaler fra jorden af, så jeg ved at de "virker", når jeg skal bruge dem.

• #4   31. maj 2015 Jeg kommer bare til at tænke over hvorfor hulan jeg har en hest, når det "eneste" jeg laver med ham er, at lege/træne fra jorden. Jeg føler lidt at jeg fejler smiley selvom man ikke behøver ride hver dag når man har hest, så var det jo dét jeg gerne ville. Men jeg har virkelig svært ved at sætte mig op, når han er så uberegnelig for tiden smiley

• #5   31. maj 2015 Du skal også være tryg ved at sidde deroppe skal du huske smiley
    Jeg er ikke tryg ved at sidde på min hest pt., derfor jordtræner jeg og sidder på hende omkring 10 minutter om ugen eller mere, hvis jeg nu får lyst.

• #6   31. maj 2015 Desuden skal du huske, at det er en ung hest du har med at gøre. De bliver altså bare bange for fjollede ting. Da jeg red unghest, så huskede jeg konstant mig selv på, at jeg var "den store" i den sammenhæng. Altså at min hest ikke kendte ret meget til verden og jeg derfor skulle være stor og gå forrest, så hun kunne lære verden at kende. Det hjalp mig en hel del smiley

• #7   31. maj 2015 Ja, det har man en tendens til at glemme, når de eller har været så rolige og medgørlige smiley

• #8   31. maj 2015 Det er jo det man har, og så bliver man skide forskrækket, når hyppen hopper rundt som en vanvittig over et blad for vender forkert smiley

• #9   31. maj 2015 Lige præcis! I går da jeg longerede ham (som jeg har gjort sååå mange gange før) ville han pludselig ikke gå forbi et af hjørnerne - på trods af at han lige havde rendt forbi 10 gange forinden. Jeg måtte gå runden med ham 3 gange inden han ville fordi igen alene. Tosset krikke smiley

• #10   31. maj 2015 Det gør min dame på 14 nu altså også. Gik forbi nogle stole udenfor banen like 30 gange i søndags og var bange for dem igen tirsdag. Heste er bare skøre smiley

• #11   31. maj 2015 Godbid hver gang du stopper ham, hver gang han er indparkeret, hver gang du lige er kommet op = nødstop der virker smiley

• #12   1. jun 2015 Vil lige opdatere jer. Jeg var oppe på ham i dag (YAY) og det gik bare fantastisk!! Som sagt så er han jo unghest med en fandens krudt i røven. Og det havde han også i dag - men efter ti minutter var han totalt dressurhest! Virkelig en fantastisk dag! Lige et billede fra da vi skridtede af for lange tøjler.

• #13   1. jun 2015

profilbillede
  • #14   1. jun 2015 Jeg har dage hvor mine nerver bare er oppe at køre.. Så næste dag er jeg fuldstændig cool igen.. Og det er lige meget hvordan Tindur har opført sig.. Så jeg vælger at gøre det jeg havde planlagt men måske i kortere tid alt eftersom hvor slemt det er smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Bange for at sætte sig op?

Annonce