{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Hackamore og blidt bid?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle :o)
Jeg skal snart til, at ride min dejlige vallak og jeg er seriøs dressur rytterr. Dog har han været ud for en meget grim ulykke hos tidligere ejer, der sendte ham til beridder og har skræmt ham fra vid og sans for et bid. Han er desuden også to ulvetænder, der skal rykkes ud inden jeg vil begynde, at ride med bid, hvis jeg vil. Han er utrolig nem, men på den rideskole hvor jeg rider, må man ikke ride uden bid med mindre, at man har hackamore på. Så jeg ville egentlig gerne bare starte ud med entet en kackamore eller et virkelig blidt bid. Jeg træner meget fra jorden af med ham og er begyndt at longere ham, så han får noget balance. Jeg har ikke lige frem travlt med ham, men han bliver fem nu og jeg vil gerne igang med ham. Det skal lige sige, at jeg ikke rider med spore og at han er sådan en type hest, jeg kan ride op gennem byen på i grime og træktorv, forbi traktorer, biler osv.. :o)
Hvad ville i vælge og hvad kan i anbefale?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hackamore og blidt bid??
  • #2   14. nov 2010 Han bliver longeret i kapsun, overvejer også, at begynde at ride klasisk, der er bare ingen her omkring der underviser i det :o(

• #3   14. nov 2010 Jeg har reddet meget med hackamore, men ja det ved jeg :o)

• #5   15. nov 2010
    Vil ikke ride dressur med hackamore smiley - kun grund signaltræning.
    Så hellere holde mig på jorden til det er iorden.

• #7   15. nov 2010 Jeg ville vælge at købe en kapsun med cykelkæde i i stedet. Jeg har selv den her: http://www.optimalsadel.dk/product_info.php?cPath=66_78&products_id=183

Min hest lystrer den fint og fordelen ved en kapsun er, at du kan starte med bare at ride med kapsunen og så når du vil til at ride med bid om lidt tid, kan du lægge bid på hesten og pille næsebåndet af og i stedet have kapsunen. Dvs du kan ride med 2 tøjler og styre hesten i kapsunen og lige så stille vænne hesten til bidet på samme tid, så du undgår at komme til at hive hesten i munden mens den vænner sig til bidet.

• #8   15. nov 2010 jeg ville heller ikke vælge at ride med hackamore i dressur..
    men måske vælge et tykt bid, og så bare være ekstremt blid i hånden, og få de tænder rykket ud, ligemeget hvad.. (:

• #9   15. nov 2010 ville vælge et blidt bid.

du kan smammenligne en hakamore , med et stangbid med meget stor port.

Men hvis du har en ide om at ride uden tøjle kontakt kan du sagtens

• #10   15. nov 2010 Hackamore med kort stang.
    Ulvetænder er IKKE til at spøge med.
    Kender en der sender hendes heste til Hans jørgen Hoeck og der fjerner de konsekvent ulvetænderne på hesten, inden de starter tilridningen.

• #11   15. nov 2010 hvad med side pull de skulle være bedre end hackamore

• #12   16. nov 2010 Han får ikke bid i munden før ulvetænderne er væk og det har aldrig været planen fra min side af.
    Han bliver longeret nu og vil blive det resten af året, så han får noget balance, opbygget nogle muksler og lærer at bruge ryggen korekt.
    Så det er først fra det nye år af og der VIL ulve tænderne være fjernet :o)
    Jeg har hørt og kender også mange, der rider med et Myler bid og det skulle være kanon, da det på ingen måde, kan lave skræmmer eller nive hesten, i dens mundviger.
    Det bliver i hvert fald på ingen måde, et to-delt eller et tre-delt, da det er de værste for hestens mund!
    Men jeg tror, at den hestetandlæge, der skal rive hans ulvetænder ud, skal komme med et bud, da hun ved mere om hans mund end jeg gør. :o)

• #13   17. nov 2010 K#: Jeg kan ikke fordrage Hans Jørgen, hans måde at ride hest til, er fybt foruroligende og jeg ville alrdig anbefale nogen, at sende deres hest til tildridning der, men respekt for, at de fjerne ulvetænderne.
    Cecilia S:Ja lige præcis, de bliver revet ud først, om de gør ondt eller ej.
    Det var også min tanke, at de måtte vide det, men tak for hjælpen.
    Jeg har også hørt meget godt om Myler biddet og kender en del isser ryttere, der rider med det :o)

Kommentér på:
Hackamore og blidt bid??

Annonce