1.327 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hest vil ikke være alene Hest vil ikke være alene

Hey,

jeg har fået den skønneste hest, men har et problem. Han vil IKKE være alene.
Han har været vant til at gå sammen med en anden hest i 13mdr, uden at blive brugt, så de har bare hygget sig de to.

Nu står han i boks om natten, og om dagen er han på fold med 6-7 andre heste.

Var iu dag ude ved ham, og tog ham med hen til stalden fra marken, bandt ham uden for, og ville rigtigt nusse og hygge med ham. Men han var så opmærksom over hvor de andre var, vrinskede og blev meget urolig. Jeg prøvede at berolige ham, tale stille og give gulerødder. Men han var helt oppe at køre. Efter ti min satte jeg ham ud igen til de andre, og han løb straks ned til dem.

Hvordan får jeg vænnet ham til at være alene ?
Tænker selv at jeg måske skal arbejde med at hver dag tage ham væk fra de andre, tage ham hen hvor han skal strigles og så efter ca 10 min igen sætte ham ud, for at han skal vænne sig til at han nok skal komme ud til de andre igen.

Men hvad tænker i ? Spekulere allerede over hvordan det så bliver når han skal rides ud alene. Vi har ikke redet endnu, han skal lige vænne sig til sit nye hjem først smiley

Håber i kan give nogle gode råd smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest vil ikke være alene
  • #1   8. nov 2010 ja, som du selv siger så tag ham ind i et lille stykke tid, og så sæt ham ud igen så han vender sig til det.
    Du kan også prøve at arbejde med ham, sådan at han koncentrere sig om noget andet, så finder han hurtigt ud af at der ikke sker noget ved at han er alene smiley

• #2   8. nov 2010 ja, som du selv siger så tag ham ind i et lille stykke tid, og så sæt ham ud igen så han vender sig til det.
    Du kan også prøve at arbejde med ham, sådan at han koncentrere sig om noget andet, så finder han hurtigt ud af at der ikke sker noget ved at han er alene smiley

• #3   8. nov 2010 Hvordan er han hvis du arbejder med ham? Nogen gange er aktivitet løsningen! Det virker for vores unge heste og hygge/strigl foregår så bare i stalden med de andre inde.
    Held og lykke med ham.
    mvh merete

• #4   8. nov 2010 Min hest var også sådan engnag,, Det var bare mens jeg sad på den.. Den løb og blev bange for alting stilte sig op af ridehusporten og rejste sig med mig, og snurrede rundt som en snurretop..
    Jeg begyndte at give den en belønning (godbid?) hver gang nogle forladte ridehuset, så min hest lærte at forbinde det med noget godt at de andre heste forsvandt fra ham...
    - Nu har jeg ingen problemer... smiley

• #5   8. nov 2010 Sådan var min også den hylede og skreg travede rundt i boksen og over så mig det var noget skit
    Jeg blev mere konsekvent efter en tid da jeg kunne se han var faldet til han tabte sig en del og skulle have en gang ekstre foder nu var min så mad glad at jeg kunne tage ham med ind og han tede sig lidt i starten og hylede op men efter et par dage holdte han op og nu kan han stå inde i sin boks stille og roligt og blive nusset om redet alene på tur og ja han er god alene nu =) men nu kender han også mig og stoler på mig måske derfor =) Ved det ikke men sådan er min historie om Diego skal lige siges at jeg er ca 156 cm selv og hesten er 166 =)

Kommentér på:
Hest vil ikke være alene

Annonce