920 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

INGEN respekt til denne ridelære... INGEN respekt til denne ridelære...

Min datter har en halv søster som for kort tid siden fik sig en hest. Hesten har gået fin med hovede, dog skulle der lægges lidt arbejde i den.

Pigen der som her er tale om, har ikke den store erfaring inden for dressuren, mener hun kan ride en LC2...

Hun oploader så på facebook et film klip hvor hun rider hendes hest med glidetøjle, Det skal lige siges, jeg har intet i mod glidetøjle hvis man kan bruge den korakt, men dette kan jeg så se at hun ikke kan, hun tvinger hende ned i holdning.

Jeg skriver så til hende på en pæn måde, at det nok ikke lige er den form for hjælpemidler hun skal bruge, da jeg kan se hun tvinger hende ned...

Gud hjælpe mig om hun ikke skriver at det er ordre fra hendes RIDELÆRE, hva pokker er det dog for en ridelære???

Her er hva der blev skrevet i dag:

[XXXXXX]
jeg vil bare sige at jeg red med den der glidetøjle til undervisning igår og der sagde hun at jeg skulle ride med så korte glidetøjle. PS. de er ikke korte. jeg vil ikke diskotere det jeg siger det bare.

[MIG]
11:12
Det bestemmer du heldigvis også selv... :D:D Jeg ville personligt ikke ødelægge MINE heste ved at tvinge dem ned. :):)

[XXXXXXXX]
11:20
jeg tvinger hende ikke ned

[MIG]
11:20
Jeg siger det kun for at hjælpe dig, ikke for at håne dig.

[XXXXXXXX]
11:23
og jeg siger det for at sige at jeg for det fodsatte af vide af in træner og hun ved hvad hun gør. hun rider altså høje klasser på distrik plan både i dressur og spring og jagt ridning

[MIG]
11:25
Jeg er da så´n set fuldstændig ligeglad med hvor høje klasser hun rider, man kan meget med tvang... Men gider ikke at diskotere det, jeg vil heller at jeg kan komme med en kommentar når din hyp får problemer med ryg og nakke.

[XXXXXXXX]
11:27
hvis jeg ikke rider med den så for hun problemmer med ryg nakke. du skulle se hvordan hun går uden hun halter og alt mugligt.
nu slutter vi det her

Er det mig der er gal på den?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  INGEN respekt til denne ridelære...
  • #1   12. okt 2010 Hvis hesten halter når de går og slapper af så er der da vidst noget helt galt :S

• #2   12. okt 2010 Ja ville jeg også mene... Men burde ridelæren ikke vide det?

• #3   12. okt 2010 Det var da godt nok nogen hun gav dig .

Altså duu prøvede jo bare at hjælpe hende smiley

• #4   12. okt 2010 jeg blev helt overraset da jeg læse det...

• #5   12. okt 2010
    Ridelærer siger massere af underlige ting.
    Men når man er mindre er man ret autoritetstro og stiller ikke spørgsmålstegn ved om man skal proppe chambon, glidetøjler eller andet på eller slå hesten i måsen, hive den i hovedet eller andet.

Fordi personen er jo vokset og ridelærer ( evt. berider ) så må de jo have ret.
    Flere år efter når man er blevet ældre ser man så hvad man egentligt lavede.

Dette indlæg er skrevet af en der tog imod råd fra sin ridelærer´men undrede sig lidt over det:
    http://www.heste-nettet.dk/forum/3/370657/370657/
    Hun fik så en masse gode råd og har nu løst problemet uden glidetøjlen, utroligt ikke?

• #6   12. okt 2010 En halt hest SKAL ikke rides hverken med eller uden glidetøjle før man har fundet ud af hvad det er der gør at den halter.
    Dyrlægen ved nok bedere end underviseren.

• #7   19. okt 2010 Hej

Jeg er enig med dig i, at det ikke lyder, som om glidetøjlen bliver anvendt korrekt i dette tilfælde.

Men jeg ville aldrig gribe sagen an på samme måde, som du har gjort, så på det område mener jeg, at du er gal på den....

For det første.. Hvor gammel er pigen? Du er voksen og hun et barn - måske havde det været bedre at rette henvendelse til hendes forældre.

Er Facebook også virkelig det rette forum? Hun lægger stolt en video ind, og alle hendes venner og veninder kan læse jeres korrespondance.

Under alle omstændigheder er skrift n svær måde at diskutere på - det er så svært at fornemme undertonen, og man kan hurtigt misforstå hinandens hensigter..

Jeg havde i stedet talt med hendes forældre ansigt til ansigt eller via telefon.

Det er heller ikke fair at forvente, at et barn kan vurdere, om den bliver anvendt korrekt, og som flere skriver, ser mange piger op til deres ridelærer - fortjent eller ej. Derfor havde det været meget bedre, om hendes forældre havde talt med ridelæreren og taget den på den måde..

Og så synes jeg, at du skriver til hende i en for hård tone.. Igen - du er voksen og vil til enhver tid formulere dig bedre end hende.
    Synes, du skriver lidt nedladende til hende "Jeg vil hellere kunne komme med en kommentar til dig, når din hyp får problemer med ryg og nakke"... Og det med, at d ikke ville ødelægge "DINE heste" på den måde.. Helt ærligt, det er i min optik ikke i orden.

Jeg synes faktisk, at det er flot, at hun skriver, at den skal stoppe der.

Havde jeg været hendes forældre var jeg også blevet irriteret over dig og din måde at henvende dig på.

Jeg er helt med på, at du gør det i den bedste mening, men hensigten drukner bare lidt i fremgangsmåden. Og havde du gjort det på en anden måde, havde du måske fået mere held med det.

Var jeg dig, ville jeg for det første tage telefonisk kontakt med forældrene, undskylde for din håndtering af sagen og så tage den derfra..
    Fortælle, at du er ked af, at du måske virkede lidt for bedrevidende og måske nedladende i dine beskeder, men at det bestemt ikke var meningen. DU ved, at hun holder af sin hest, og at hun vil den det bedste.
    Da hun er en fin rytter, der ikke har behov for at bruge glidetøjle til sin pony, ville du i bedste hensigt gøre hende opmærksom på, at hun kunne bruge andre metoder.
    At du respekterer, at det er hendes hest, og at hun lytter til sin ridelærer, men vil foreslå, at hun rådspørger en anden, fordi det i værste fald KAN være ødelæggende for hesten.

Det er op til dig selv at gøre, som du vil, men du spørger om råd, og jeg tror simpelthen, at du vil komme meget længere med en anden fremgangsmåde

Og lad mig lige slå fast, at jeg ikke ser dig som bedrevidende og nedladende, men at du i din korrespondence med pigen kan VIRKE sådan smiley

Held og lykke med det...

Kommentér på:
INGEN respekt til denne ridelære...

Annonce