{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Ingen respekt. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en fjordhest vallak på 20 mdr. Indtil oktober var han hingst og gik i løsdrift, han var i hænder hver dag, men da han blev mig for voldsom og jeg ikke kunne trække med ham blev han kastereret og flyttet over på rideskolen. Han blev så desværre syg af kasterationen men da han var rask igen var han en sød og rolig hyp som jeg kunne trække med, han var enda med til juleoptog i starten af december som han tog så fint.
Men de sidste 14 dage er han blevet noget så forfærtelig. Han skal bide i mig hele tiden og hiver rundt i min jakke lige så snart han kan komme til det. Og når han så bidder er det ikke bare et nap han bider huld eller jeg får store blå mærker, han bider også i hovedet hvis han kan komme til det. Når jeg trækker med ham kan han pludselig ikke finde ud af at gå og skal falde over mine eller sine egne ben. Og han skal gå og bide mig i ryggen hvis han kan komme til det.
Han er også blevet slem til på det sidste at lægge ørene ned når man står ved ham i boksen, og er bange for at det er de andre på rideskolen der giver ham guffer fra hånden, hvilket jeg er stoppet med da han begyndte at nappe, så han får kun i krybben.

Har prøvet med monty roberts join up metode og han viste alle tegn og vi havde en sucess med join up og follow up og han lod mig røre ham over heler kroppen og løfte ben uden han rørte på sig men det har ikke gjort nogen forskel på ham. Det heler er næsten blevet værre.

Aner ikke hvad jeg skal gøre har virkelig brug for hjælp.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen respekt.
  • #1   18. jan 2010 tror måske han bliver lidt stresset af og stå på rideskole. har han jævn aldrenede og lege med så han kan få brugt noget energi,

• #4   18. jan 2010 min hest var også sådan da vi fik ham, han var to år,, han stejlet op af mig og bed min far så han fik et stort blå mærke og med mig i fingerne så jeg gik med ham.. oghan sparket så jeg kunne ikke rense horve! så jeg kender det.. jeg fik en horsesman ud og hjælp mig i starten, og til sidst fik vi det bedste venskab og han bider ikke mere og han stejler ikke eller sparker eller noget engel udenlige! (; smiley så det ville jeg prøve

• #6   18. jan 2010 Ja han er på fold hver dag og leger med andre heste og han får brugt en masse energi på folden. Han går sammen med et par andre drenge røve og de bruger meget tid på at stejle, bugge og grime wresling.

Han står i en lille stald bygning hvor der kun er 7 bokse og hvor der ikke sker så meget. Der er kun privat heste i den stald. Men kan da godt tænkes der måske sker for meget.

• #7   18. jan 2010 hmm har du prøvet at hænge en "heste boldt" op til ham i boksen? for det kan også være når har står i boksen og keder sig at han bliver lidt stresset? min hest fik sådan en, og han slog til den med mulen ind til at den gik i stykker og røg ned så gik han inden i boksen og sparket til den med bagbenen d; det syntes han var meget sjovt (; ehehhe og det holde ham igang (:

• #8   18. jan 2010 Hm... for mig lyder det, som om du mangler at sætte nogle grænser overfor din hest?

Hvordan reagerer du, når din hest f.eks. bider dig eller vil stejle op ad dig?

• #9   18. jan 2010 Havde lidt det samme problem jeg var bare bestemt over for min pony og det hjalp en hel del. Hun kommer på fold og har fået en lille hest der gider og løbe sammen med hende. Det hjalp meget men det kan være svært, jeg ved det! smiley

• #10   18. jan 2010 Har sendt dig en pb.., men det har du jo nok set ;o)

• #11   18. jan 2010 Jeg må indrømme at jeg er ikke meget for at slå ud efter min hest. Jeg bruger mere stemmen og kropssprog. Hvis han bider ud sig jeg et bestemt "EV" med mindre det er i boksen og han napper for at få noget så ignorere jeg ham.

• #12   18. jan 2010 Prøv og sige "nej" istedet for "ev" For det lyder mere bestemt og sige "NEJ" end det gør og sige "EV" smiley

• #13   18. jan 2010 Jeg kan få det til at lyde mere bestemt når jeg siger nej istedet for ev, men okay. Det er bare sådan jeg er for ev er lidt svære og få til at lyde bestemt med. smiley

• #14   18. jan 2010 Okay, ´det er jo meget forskeligt.. smiley

• #15   18. jan 2010 uha hvor jeg kender det..... jeg har i dag en fjordbolle på 2½ år. da jeg fik hende var hun modbydelig.. løb mig ned så jeg brækkede min storetå... hun ænsede ikke jeg gik på siden af hende, slog med hovedet stejlede, osv osv.. jeg fik en hms dims ud og han trænede med hende, og det begyndte at gå bedre.... og jeg fik flyttet hende til en løsdrift stald... og DER SKAL JEG LOVE FOR DER SKETE NOGET MED HENDE hun er mere rolig (kan godt hidse sig selv lidt op) men slet slet ikke på samme måde..... hun tager mere hensyn nu... er mere nussesyg.. kan gå ture med hende... er totalt kold overfor al trafik ja groft sagt sku man tro man havde byttet hende ud med en anden, for hun er blevet EN MEGET MERE RAR PONY...... måske han sku tilbage i en løsdrift stald, hvor han selv kan bestemme tempoet, få krudtet af, lære at være mere selvstændig.. og ellers må du begynde at sætte dig i respekt... når han først runder en kampvægt på 450 kg... så er han livsfarlig, det er nemmere at rette hans dårlige vaner imens han er ung, end når han er 5 eller ældre...... så jeg vil enbefale at du får en (hms) hestevisker ud og giver dig en masse nyttige redskaber til at få skabt tillid og respekt....

Kommentér på:
Ingen respekt.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce