{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

vil hjem når jeg rider! {{forumTopicSubject}}

hejsa.. smiley jeg rider nogle gange på en super dejlig hest (islænder) men den er stædig og vil hele tid hjem hver gang jeg rider den modsatte vej prøver den at vende og når jeg vender suser den i galop eller pas hen over marken.. HJÆLP smiley ved du hvad jeg kan gøre for at få den fravendet fra det??

tak, johanne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil hjem når jeg rider!
  • #1   19. sep 2010 Lade være med at ride på tur til den har lært stopsignalet..
    Vil sige den er godt og grundig uopdragen.. Hvis du kan komme til det, så vend den og bak.. Hvis den vil vende omvendt, så fint nok, men den skal stadig gå den vej du vil have.. Det kan hjælpe..

• #2   19. sep 2010 tak:) men ridebanen er ujævn og lille og der gør han det samme!

• #3   19. sep 2010 Den er ikke stædig, den er selvstændig smiley

Du skal vise den hvem der bestemer smiley

• #5   19. sep 2010 Er det på tur eller på ridebanen? (-:

• #6   20. sep 2010 Start med at gå nogle små ture med den, sådan at den lærer at forlade de andre, og samtidig finder ud af, at den kommer hurtigt tilbage igen. Det kan bare være 10-15 min. i starten. Så sætter du det stille og roligt op, og til sidst burde du godt kunne ride afsted på den. Min pony begyndte også på det på et tidspunkt i en lidt mildere grad, men det var simpelthen bare at vende hende rundt og så afsted igen den rigtige vej - hun var ikke så svær at overtale. Var der dage, hun var helt umulig, så hoppede jeg af og gik lidt med hende, og så kunne jeg igen sætte mig op lidt efter.

Det vigtige er, at man bare ikke giver op, og lader hesten komme hjem. Start hellere stille og roligt, så den ikke føler ubehag ved det. At hesten får sin vilje og kommer hjem gør den bare mere tilbøjelig til denne uvane, og den vil hele tiden fortsætte med det.

Et andet trick er simpelthen at få hesten til at bakke forbi (hvis det er noget, den er bange for) det hjælper overraskende nok :o)

Held og lykke med det :o)

• #7   20. sep 2010 hmm først er det godt at vænne dem til bare at være på tur med andre. hvis den er det er det bare at være lidt hår. min pinto gider sku heller ikke altid, så nægter den at gå og begynder at prøve at tage bidet og vende om. jeg har en pisk med og sørger for at ride den til bidet hele tiden så den ikke pludselig tar røven på mig, og så rider jeg en god tur rundt så den ikke kender vejen hjem, så bliver den nød til at hører efter, det er dumt at ride lige ud og så bare vende om, for så ved den jo at hjem er lige dernede.

• #8   20. sep 2010 Hesten vil hjem af en grund - den gør det ikke for sjov.
    Hjem er for den mad, fred, fold og kammarater så derfor vil den jo hjem.

Du skal så lære den at tur er godt, at det er helt iorden at være væk og at det også kan være godt. Men hvis den har seperations angst - så er det en helt anden sag og så er det klart at den reagere som den gør.
    Andet kan være et opdragelses problem hvor det er tillært adfærd fordi den har fået lov.

Kommentér på:
vil hjem når jeg rider!

Annonce