{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Jeg vil hjem! {{forumTopicSubject}}

undskyld jeg laver alle de tråde om det hele tiden men taber agtigt som det lyder er HG det eneste hjemme agtigt jeg har lige nu og her er absolut ingen jeg kan tale med...
Jeg har det så elendigt her på min ´fantastiske´ efterskole og selvom det kun er dag 5 vil jeg bare HJEM, jeg har ingen venner og der er aldrig nogen der kommer hen og snakker med mig, kalder på mig eller bare går/køre med mig, det er nærmest som om jeg slet ikke er her, som sædvanlig, alle (jeg mener det) har en lille gruppe eller nogen de er sammen med hvor jeg hvis jeg er der bare er det akavede 5 hjul de andre egentlig helst vil af med, alt det på trods af at jeg smiler og snakker med folk når jeg kan, måske har det noget at gøre med at jeg ikke er sjov når jeg er så usikker men alligevel, jeg føler mig så alene.. Der er ingen jeg kan snakke med og ingen steder jeg kan få lidt fred alene og afreagere lidt uden at være bange for at min rommate og hendes venner slår døren op. Vi har sådan set snakket med de samme mennesker men alligvel er det hende folk kan lide og hende folk vil snakke og følges med, jeg er alene og hele tiden bekymret og bange for at være for at blive ved med at være så forladt.. jeg HADER det her sted og det er mit liv i et helt år!..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil hjem!
  • #1   21. aug 2013 Tag hjem så hvis du har prøvet det du kan

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #2   21. aug 2013 Hvis det er så forfærdeligt så tag hjem..
    Ener du virkelig at su har prøvet alt, eller vil du bare give op efter 5 dage??

• #3   21. aug 2013 Du gider tydeligvis ikke at være der, og giver det slet ikke en chance, så tag dog hjem. Jeg har set de andre tråde, og du har sat dig i hovedet, at det er forfærdeligt, og så bliver det også forfærdeligt.

• #5   21. aug 2013 Jeg prøver altså virkelig at være positiv og tro på at det bliver et fantastisk år men det går bare ikke.. jeg aner ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg tager hjem nu da jeg så skal undervises hjemme, jeg vil SÅ gerne hjem da jeg har det sådan at det er den eneste måde så jeg ikke bliver endnu mere ulykkelig men på langt sigt vil det være så dumt da jeg SKAL have den undervisning for ikke at blive tabt i systemet og ikke opnå noget med mit liv.. jeg aner ikke hvem jeg skal tale med, jeg har ingen, jeg kan ikke klare det her... Unddskyld jeg fortæller ´så meget´ men HG er det eneste sted jeg føler jeg kan lukke lidt af det ud og snakke med nogle andre mennesker..

• #6   21. aug 2013 Lisa - ja jeg har læst alt:)

• #7   21. aug 2013 Hvem har bestemt du skulle på efterskole? og af hvilken grund?

Er det ikke bare noget du biller dig selv ind at folk vil af med dig? Det må det jo være hvis de ikke direkte har sagt til dig du skal gå din vej.
    Kom ind i kampen og gør det til dit sjoveste år og få nogle gode venner/veninder smiley

• #9   21. aug 2013 Jeg havde det også sådan i starten da jeg gik på efterskole. I starten hænger folk sammen med andre der minder om en selv (det er hvad min erfaring er). Og efterhånden så begynder folk at sprede sig rundt til andre "grupper".
    Jeg blev kaldt undermåler allerede den første dag. Jeg blev da selvfølgelig lidt ked af det, men ignorerede det. Jeg sagde til mig selv, at dem kan jeg bruge til noget. Og ganske rigtigt. Tøsen som havde kaldt mig undermåler blev selv en person andre ikke gad tilsidst fordi hun var pisse irriterende.
    Anyways.. Efterhånden så åbner man sig mere op. Det gjorde jeg i hvert fald og så finder man folk man egentlig godt kan med smiley
    Har du prøvet at tage kontakt til andre? Har du evt nogle fælles interesser som nogle af de andre piger/drenge har? I så fald så begynd at indlede en samtale med folk. Det kan være når I spiser morgen/frokost/aftensmad (whatever).

• #10   21. aug 2013 Anette - Min familie og jeg har sammen bestemt at det var jeg nødt til da intet bare fungerede, så det her er min sidste mulighed udover hjemme undervisning hvilket ikke er muligt.

Lisa - jeg prøver men hun fortæller mig bare at jeg ikke er den eneste, at det bliver bedre og at jeg SKAL give det en chance..
    Min rommate er ikke en mulighed, hun undgår mig og er allerede ´optaget´ af de sjovere piger.

SoundoMadness - Jeg prøver at tage alt den kontakt jeg kan men jeg ikke få folk til at grine hvilket andre kan og jeg er ikke særlig god socialt, jeg føler mig som en mega akavet stor klump hele tiden lige meget hvor jeg er eller hvem jeg er sammen med.

alle de andre har bare venner og går med mindst en heletiden og jeg kan høre de hygger sig og griner, alle de andre piger svinger også godt med mindst en dreng, jeg har højt snakket to ord med et par stykker.. Og jeg jeg lige regnede med at jeg kunne bliver venner med kan jeg så ikke alligevel fordi de har andre der er sjovere, mere fjollede og søde.. Det er håbløst, alle bliver stjålet, jeg troede at alle gerne ville have så mange venner som muligt men det er åbenbart kun nogle få der duer.

• #11   21. aug 2013 Hvad med at du evt forslog nogle personer at spille et spil eller lave nogle aktiviteter? Når folk kan se at andre folk hygger sig så de bliver nysgerrig og vil gerne se hvad det er der foregår og på den måde kan folk lærer hinanden at kende evt ved at folk bliver introduceret / er med til at spille et brætspil f.eks.

• #12   21. aug 2013 Hvem siger at du skal få folk til at grine (lige med det samme)?
    Hvis din kontaktlærer siger at du ikke er den eneste hvad så med at finde ud af hvem der har det ligesom dig? Og så lærer en anden at kende den vej igennem?

• #13   21. aug 2013 Soundofmadness - Jeg tror bare det ville være mærkeligt og sådan helt ´her! i er begge to nogle ensomme tabere, hyg jer sammen!..´

• #14   21. aug 2013 Jeg er så dårlig til at få venner at jeg lige nu ville være tilfreds med bare én.. men alle ser mig som hende den tykke og kedelige. Jeg er faktisk en fjollet og skør person men intet af det kan jeg vise her, det kommer bare ikke til mig når jeg ikke har det godt lige som nu. Jeg er bare så bange for at blive helt alene her i weekenden.. og skolen er med ca 145 elever til dem/den der ville vide det.

• #15   21. aug 2013 Jamen det jo kun dig der tænker det lige nu. Og det er da egentlig en dårlig idé at kalde sig selv for en taber. Hvem ved hvordan du vil have efter at du får en / nogle at snakke med?

• #16   21. aug 2013 Hvordan ved du hvad ALLE tænker ? smiley

• #17   21. aug 2013 SoundofMadness - fordi jeg er så alene og folk vil ikke være mine venner..

• #18   21. aug 2013 Altså som allerede nævnt så har du været der i fem dage. Det er jo ikke vildt lang tid. Jeg synes, at du skal finde din kontaktlærer også spørger du hende hvem der har snakket med hende om det samme som du har mht at være føle sig alene. Også begynd at snakke med den/dem. Hvem siger at man skal være populær for at have venner og have det sjovt?

Men i sidste ende, så er der jo ingen der kan tvinge dig til at blive smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#19   21. aug 2013 helenA: ingen ved hvad du tænker...

ud fra hvad du skriver stempler du dig selv som taber, og mener derfor at alle andre også syntes det..

tror egentligt at du ødelægger det lidt for dig selv, hvis du virkelig er en sjov og skør pige, så vis det. måske er det svært, men prøv..

få har det nemt den første uge et nyt sted, væk fra familien, og sine vandte omgivelser.. men hvis man allerede opgiver efter 5 dage, så er det også kun fordi man ikke gider give det en chance, og komme ind i kampen.

jeg kan ikke have ondt af folk, der stempler sig selv som du gør - det er deres egen skyld..

men jeg kan have ondt af folk som bliver stemplet af andre, som f.eks. at lotte mener at johanna er en klam taber. - det er der jo ingen hold i, og det kan man ikke bruge til noget.. måske er johanna klam fordi hun ikke går i bad, men hun er med sikkerhed sød når man lærer hende at kende..

syntes virkelig du skal komme ind i kampen, og man dig op, fin et sted hvor du kan være selv, tud alt det du har brug for, også start på en frisk.. tag det spring som er svært og snak med folk, hver imødekommende, skaf måske noget sslik eller andet hyggeligt, og del det med din roomie.. det plejer hjælpe.

• #20   21. aug 2013 Jeg mener det her, var på efterskole sidste år og havde det ligesom dig. Også på trods af at jeg havde 3 gode venner hjemmefra som også gik der. DET VAR FRYGTELIGT.
    Men kan kun sige at ALLE synes det er akavet. Selv dem der ser ud at have venner er stadig pisse usikre på sig selv! Giv ikke op. Gå ud og vær social. Også selvom du er "det akavede 5, 4, 3-hjul" osv... Jeg har fortrudt jeg ikke var mere social fra start af, for den eneste tætte veninde jeg endte med at have, var min ene roomie. Alene af den ene grund, at jeg fortalte hende hvordan jeg havde det (ensomhed osv). Hun ville gerne hjælpe mig og var der altid for mig. Så mine råd er:
    - Vær social. For guds skyld, vær social (selvom det er så grænseoverskridende til tider)
    - Snak med din roomie om hvordan du har det.

• #21   21. aug 2013 Prøv selv at opsøge de andre... smiley Verden er skruet sådan sammen, at det du giver får du tilbage. smiley

• #22   21. aug 2013 Emma - tak for råd, men jeg er social, det er bare ikke nok, folk er bare ikke så vilde med mig..:)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#23   21. aug 2013 helena: og du ved at de ikke er vilde med dig, fordi at??
    har de sagt at de ikke kan fordrage dig.??

• #24   21. aug 2013 Folk skal lære dig lidt bedre at kende, så tror jeg nok du skal finde nogen også. Det er svært at finde nye venner når man er indadvendt, men når man så finder nogen, kan man have det rigtig sjovt sammen og så er det en meget bedre ven, end de overfladiske bekendtskaber de andre har, tror jeg. Det er i hvertfald, hvad min egen erfaring siger mig.

• #25   21. aug 2013 Astrid - Nej jeg tror heller ikke de hader mig, det kender vi ikke hinanden nok til, men for at være populær skal man enten være sej, sjov, højlydt, eller smuk, jeg er ingen af delene og folk er ligeglade med mig, jeg er der nærmest ikke.

• #26   21. aug 2013 Jeg synes virkelig du bør give det en chance når du kun har været der i så kort tid, det kan sagtens være at de andre bare er for generte til lige at komme hen og snakke, men så er det at du skal gå hen og snakke med dem og få sat gang i en samtale, der er sikkert andre på efterskolen der har det lidt ligesom du har det lige nu smiley mit råd er du skal prøve at være så imødekommende som muligt over for de andre så skal du nok hurtigt få dig en vennekreds, det er bare sådan noget der godt kan tage lidt tid smiley men prøv at give det en chance hvis du fortsætter med ikke at kunne lide at være der kan du altid tage hjem, men det kan sagtens ende med at blive et rigtig fedt efgterskole år for dig tror jeg smiley

• #27   21. aug 2013 Du har et meget negativt syn på dig selv, og tror faktisk din usikkerhed kan mærkes, selvom du siger, du prøver.
    - Desuden, så sagde du også i går, at du ville give det en chance, men det gør du jo ikke. Du har bare besluttet dig for, at du ikke er god nok, at ingen kan lide dig, og at du vil HJEM!
    Og når du tænker sådan, så forbliver det sådan. Du er ikke åben, når du har så indelukkende tanker.

• #28   21. aug 2013 Anna - de andre er bare så glade, lige nu kan jeg høre drenge og piger grine og have det sjovt ude på gangen mens jeg sidder her alene og er ked.
    Men ja jeg håber på det bedste.

• #29   21. aug 2013 Jeg får sku helt ondt af dig smiley Da jeg var i din alder ville jeg dælme heller ikke på efterskole. Ikke fordi jeg ikke var social, men bare tanken om at være væk...

Håber for dig at du må få lov at komme hjem

• #30   21. aug 2013 Mosbøl - Jeg er sikker på at det er sundt for mig at lære at være sammen med andre og det her er trods alt ´kun´et år af mit liv jeg skal have det dårligt, i stedet for måske 3 år det næste sted.. jeg vil så gerne hjem men alligevel ikke..

• #31   21. aug 2013 Okay.. nu vil jeg tale helt ligefrem og lige ud af posen, måske lidt hårdt til dig.

- Du ødelægger det for dig selv.
    Simpelthen. Du skriver jo selv, at du får det dårligt i et helt år. Du har været der i 5 DAGE, og du tænker allerede sådan. Du viser ingen tegn på at ville ændre din tankegang heller, så derfor... du får det af helvede til på den skole.

Enten kan du ændre dit eget syn på det her, eller også kan du lade være, få det elendigt og ende med at tage hjem.
    As simple as that.

• #33   27. aug 2013 er dette emne bare oprettet for medlidenhedens skyld? helt ærligt, TAG DIG SAMMEN!!!!

læg kagen på bordet, løb en tur og så jeg en god idé! prøv evt. at åbne munden (ikke for at spise, men for at SNAKKE med dine medmennesker)!!

seriøst! gør noget ved det, livet vil være imod dig, så længe du hader dig selv!

• #34   27. aug 2013 Lis - Medlidenhed? slap dog af menneske.. Jeg spurgte til hvad jeg skulle gøre, det er ikke fucking fedt at være på efterskole når man har psykiske problemer, så hvad med at du bare tager en slapper, og desuden er emnet lukket nu, det er flere dage gammelt.

• #35   27. aug 2013
    Hvor kan folk være søde, det er da helt vildt :o)

Jeg tror de fleste, har prøvet at føle sig malplaceret, overset, ikke ønsket osv. i en menneskeflok. Nogle mere end andre.
    Genkender den stadig meget, jeg er bare ikke god til mennesker så uanset hvor meget jeg forsøger at "mase mig på" og snakke med folk, hoppe ind i samtaler mm. så er det sjældent jeg får folk, til at komme frivilligt til mig og tale.
    Jeg er bare ikke en der er særligt god til folk, det er jeg ikke. Og uanset hvor meget jeg tager mig sammen, så bliver jeg altså ikke bedre til det. Jeg kan ikke tvinge folk til at kunne li' mig eller omvendt.

Følelsen af at være malplaceret eller ikke ønsket er på ingen måde rar, især hvis man føler at ingen ser det eller ligger mærke til hvordan man har det - så føler man sig endnu mere til overs og uønsket.

Man behøves ikke hade sig selv, for at føle sig hadet eller uønsket af andre. Min selvtillid er god, ret god. Men det gør ikke, at jeg klinger med alle på stedet og let falder i snak med folk.

Kommentér på:
Jeg vil hjem!

Annonce