{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Vi styrter tit, hvad skal vi gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Ja, som overskrifter næsten forklarer så har Nesser og jeg haft nogle grimme styrt s: . Men de er sådan lidt speciele fordi vi styrter ikke sådan ind i springet, nej det foregår sådan her:
Nesser og jeg rider mod et spring, og vi er laver en pæn bue for at komme pænt rundt og på springet. Jeg støtter godt op om hende, for at få hende til at blive ved mig og også hjælpe hende pænt rundt. Men idet' hun vender helt ind og kommer 100% lige på springet, mister hun lige et bagben og falder pladask på siden med mig på.

Vi har prøvet det en del gange efterhånden, og hvad jeg selv kan få ud af det, ved at tænke på hvordan det gik til og hvordan jeg/hesten gik på springet kan jeg kun komme på at hun simpelhen stoler lidt for meget på mig, og simpelhen bliver ved med at dreje rundt selvom hun måske selv er klar over at hun kan resikere at falde.

Vi springer normalt på græs, så jeg passer da på ikke at lave ponyvendinger men hun har også gjordt det da vi red på sandbund.

Jeg vil ikke mene at balancen mangler noget, da hun med lethed galoppere det der ligner bitte små 6 meters volter, men jeg vil bestemt ikke udelukke det.

Så jeg har brug for lidt gavet hjælp ;).
- hvad ville i gøre? .
- hvordan ville i træne hesten i sådan et problem her, og hvad kan jeg som rytter måske lave om på? Støtter jeg hende for meget måske?
- og hvorfor gør hun det, det burde jo ikke være muligt når hun er i så super balance og kontrol at hun pludselig bare mister et bagben også bum ligger vi der? .

/// SVAR IKKE, HVIS DU IKKE KAN HJÆLPE MED DISSE SPØRGSMÅL, ØNSKER INGEN USERIØSE SVAR! ///

På forhånd tak smiley .
Ditte
Stutteri Rannerupgård


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi styrter tit, hvad skal vi gøre?
  • #1   15. apr 2008 endten mangler hun balance, ellers drejer du hende ikke ordenligt :]
    Synes du skulle spørge din spring lærer, om ikke I kan øve vendinger, så kan hun hjælpe dig


  • #3   15. apr 2008 prøv at løsspringe hende så skal hun jo klare det hele selv:) held og lykke;)

  • #5   15. apr 2008 ja har du ik en video så det er nemmere at forstå-.

  • #6   15. apr 2008 jeg ville måske kontakte en dyrlæge???

    måske den har noget i lænden/ryggen som irritere lidt, og derfor mister hun bagbenet en gang i mellem???


  • #7   15. apr 2008 1.. fejler hesten noget, er det, det samme bagben hver gang eller??

    2. bom øvelser og atter bom øvelser..

    min gamle pony snubled også rigtig meget, dog uden at vælte..
    men der var ikke andet for end at træne og atter træne.. en masse gymnastikspringning..
    Husk også at øve dressuren rigtig godt så i ved lige præcis hva hinanden mener..
    Ved at ved nogle heste hjælper det hvis man putter en islændervæg omkring det bagben den ikke vil løfte ordenligt, men dette skal ikke gøres hvis bare der er den mindste tvivl om hesten ku fejle noget eller hvis hesten reagere posetivt på normal træning.


  • #8   15. apr 2008 Svarer lige på spørgsmålene i rækkefølge:

    1. Jeg er selv springunderviser og har lige pt. ingen, så nej, det er desværre ikke en mulighed. Men tak.

    2. Nej, har desværre ingen video. Da det altid er mig som filmer og tager billeder når vi træner, har jeg sjældent noget fra min egen ridning s:

    3. Hun mestre løsspring perfekt, både når det er taktisk svært og i alle højder. Så der er ingen problemer.

    4. Hun løber altså ikke udenom springene, stopper aldrig og det er ikke fordi afstanden ikke passer. Hun springer alle springene med lethed, både høje som små, så der burde ikke være noget er overhovedet.

    5. se svar til nr. 2.

    6. Hun havde dyrlæge i sidste uge, fordi hun skulle vacc. og have raspet tænder. Der fik jeg hende bare for en sikkerhedsskyld tjekket overalt. En fin '' lille '' undersøgelse på 2 timer! o: . Men hun var mere end perfekt, så intet der.


  • #9   15. apr 2008 Cæcilie: læs svar til spørgmål 6 ;).

    Betina G: nej, hun fejler intet, løs svar på spørgsmål 6. og vi træner i forvejen meget taktik når vi springer, og afstande. Springene variere fra at være 30 cm. den ene gang til måske 120 den næste gang. Hun mestre alt perfekt.

    //// TIL ALLE ? .

    HAR I MÅSKE NOGLE GODE RÅD TIL AVANGSERET BALANCE TRÆNING? .
    - ikke bare de typiske svar med 20, 12, 10 meter volter, men noget andet? og ´for de mere øvede?


  • #10   15. apr 2008 Balance træning... hvis alt andet er i orden, så er det bare træning der skal til...

  • #11   15. apr 2008 har den sko på alle 4 ? for det har jeg set før, hvor der lige er et ben der glider smiley hvis dette kan være problemet = mordax, eller hvis den kan undvære = af med dem på bagbenene smiley

  • #12   15. apr 2008 HUn går ikke lige nu med sko, men skal snart have forsko på, simpelhen for at stå bedre fast på de forskellige underlag vi vil møde på stævnebanerne :).


  • #13   15. apr 2008 okay smiley jamen så har jeg ingen forklaring smiley måske hun bliver så glad at hun 'glemmer' at holde styr på fødderne? x) hehe smiley men i hvertfald held og lykke fremover smiley

  • #14   15. apr 2008 Hehe, jo tak smiley .

    Ja, det har jeg bestemt også haft i tankerne, for hun har før haft svært ved ta holde styr på hendes ben ;).

    Men tror jeg vil træne lidt intenst på at hun kan få mere kontrol over de fusser også noget mere blanace.


  • #15   15. apr 2008 1. At få en underviser ville være absolut tilrådeligt uanset

    2. Personligt springer jeg aldrig ude unden mordax i alle 4 sko som så bliver nødvendige


  • #16   15. apr 2008 Anne:

    1. ville jeg også gerne, men det er ikke mulighed lige pt, da vores trailer ikke er hjemme og der ikke findes en underviser indenfor 30 km. der kører ud.

    2. Jeg rider aldrig inde, det er ude året rundt, hvilket jeg er super tilfreds med, og af den grund ser jeg det ikke nødvendigt at smide mordax, sko og hele tjavsen på hende. Men jo, hun skal snart ha forsko på, efterhånden som vi skal starte flere stævner.


  • #17   16. apr 2008 Sker det i trav, eller kun i galop? (ikke nødvendigvis styrt, men snublen/ubalance) Og er det fordi hun ikke bliver nok ligeudrettet? (jeg mener du snakker om det er fordi hun stoler for meget på dig, og derfor drejer på trods af risiko for fald).

  • #18   16. apr 2008 Eva: Altså jeg har ikke oplevet at hun direkte vælter når vi traver mod, men kun når vi galopere mod, men må indrømme at jeg faktisk ikke traver rundt på samme måde mod et spring. Men det virker som om hun giver alt også lige lidt mere til, og bang ´så ligger vi der s:
    Men jeg har før haft problemer med at hun ikke aner hvor hun sætter sine fusser xb .


  • #19   16. apr 2008 Min gamle hest Bartoli styrtede jeg også med flere gange. det var som om at bagbenene bar forsvandt under os. jeg kunne ikke gøre noget.. da jeg så fik ordnet min sadel, sagde sadelmageren at min sadel lå så dårligt at den trykkede så meget at han ike fik blod ned i benene. da jeg så fik det ordnet, og han fik forsko på styrtede vi ikke siden..

  • #20   16. apr 2008 Hmm - ja, jeg ved ikke helt hvordan man træner det, men så er det vel at træne hvordan hun sætter sine ben? :o)

  • #21   16. apr 2008 Ja, hun bør nok bare få mere styr over hvor hun placere dem ;).

Kommentér på:
Vi styrter tit, hvad skal vi gøre?

Annonce