{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

tør jeg lade hende gå uden gamacher?s: {{forumTopicSubject}}

ja, tør jeg nu det igen? s: .

Ness' er meget vild når hun er på fold, løber meget rundt, bukker, leger sparker og klumper bare afsted det meste af tiden, hvilket jo er rart nok, hun er unghest og meget livsglad. Men hun har ikke specielt meget styr over hvor hun sætter sine ben, og hamre tit sig selv over benene, hvilket nu igen har ført til halthed. Hun blev dømt boksro indtil hun var total haltfri og hendes ben så normale ud igen. (hun har nu stået på stald i 2 uger).

Igår da jeg tog hende med ud for at hun kunne spise lidt og for lige at bedømme om hun stadig haltede, der kunne hun slet ikke stå stille xb.
hun kastede med hovedet når vi gik ( jeg har aldrig ret meget fat i tovet af hende, da hun pænt følger med uden kamp eller noget), sprang rundt og ville bare såååe gerne løbe som en sindsyg.

Jeg gruer derfor nu for at lukke hende på fold igen, da hun ikke må ''løbe'' i samme tid som hun har stået på boks, og da hun som minimun skal stå en uge mere, så er det tre uger frem, hvor hun må ''gå'' rundt, uden vilde bevægelser. Men tvivler fandme på at hun ikke bare styrter rundt som hun plejer? .

Og i så fald, har jeg aldrig nogensinde givet mine heste gamacher el. ling. på når de er på fold, og ønsker i højeste grad ikke at skulle det. Men, det er jo ikke første gang hun bliver hævet, halter, har sår og rifter eller andet fordi hun klumper rundt på folden.

Vi har arbejdet meget med at flytte ben, gå over ting og alt muligt mærkelig for at få hende til at tænke lidt mere over hvor hun sætter dem, meen, det virker ikke helt? s;

Hvad ville I gøre? 's:.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tør jeg lade hende gå uden gamacher?s:
  • #1   30. jun 2008 komme alt udstyr på...! klokker og gamacher...!

  • #2   30. jun 2008 lyder lidt lige som hende med shake her inde og ja tag endlig gamacher og klokker på alle 4 ben! og måske hegn marken ind første gang så hun ike har særligt meget plads at løbe på


  • #3   30. jun 2008 Tror jeg ville vælge at give den klokker og gamacher på, det kan jo næsten kun gøre godt..:)

  • #4   30. jun 2008 CNN: nej, og jeg forstår dig egentlig godt. men jeg er så langt ude med hende efterhånden, at jeg næsten ikke tør andet. Havde det været en hvilken som helst anden havde den ikke fået noget på.

  • #5   30. jun 2008 Hvilke gamacher ville I give hende på?

  • #6   30. jun 2008 læg det på og så kan du jo altid tag det af senere vis det overhovede ik går

  • #7   30. jun 2008 Min går med klokker om vinteren fordi den våde jord gør han nemt træder skoene af, og jeg vil helst undgå at gi ham det på, og jeg forstår dig godt, men når hesten gang på gang gør skade på sig selv så hellere at den går med gamacher og klokker på alle 4 ben end at den står og har ondt bagefter

  • #8   30. jun 2008 fkan du ikke bare longere hende først i skridt.

    så det problem med at yhun har sået i boks i 3 uger , og så spæner ud, men hor hun starter stille op.

    vil sige, gamacher på alle 4 ben + klokker


  • #9   30. jun 2008 Jeg vil som udgangspunkt heller ikk bruge nogen form for benbeskyttelse ude på folden. Men hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at give hesten nogen på, hvis den bliver ved med at skade sig selv..


  • #10   30. jun 2008 Natascha:
    læs indlægget, grunden til roen, er netop at hesten springer rundt ..


  • #11   30. jun 2008 ja gemacher og klokker for og bagben når dne ikke har været ude i 2 uger så tro mig hun er frisk! hvem ville ikke være det? hellere smadrede gemacher ind smadrede ben;)

  • #12   30. jun 2008 Helene: ja, det kan jeg jo ;). (har jeg også tænkt mig! ).

    TGP: Ja, den ville vel skade sig så meget at den til sidst ikke kan gå, eller konstant være halt? Få seneskade eller bare konstant have ondt? Jeg ved det ikke, og jeg aner ikke hvor alt dette fører hen, men faktum er at hun bliver VED med at skade sig selv, og jeg ikke aner hvad jeg skal gøre for at undgå det. Ville abselut hellere aflive hende end lade hende stå i boks resten af hendes liv, de to uger hun nu har stået har været et rent helvede for hende s: .

    Maundee: Hun går ude så meget om muligt dvs. døgnfold nu (hvis ikke dyrlægen sagde at hun SKULLE stå inde) , men hun har gået på døgnfold i godt en måned inden da, og i den tid de står på boks er de ude i minimun 12 timer og foderet er tjekket. Hun for heller ikke for meget energi der. Hun er ligeledes grundet den megen løben rundt ekstrem svær at holde sul på kroppen på. Men det hun har en helt speciel foderplan uden energi (udover det hun for tilført ekstra de dage jeg træner, så hun ikke mister noget). Under ridning, træning osv. er hun slet ikke den der ivrige hest, men meget rolig og rar.

    Natasha: Jeg regner bestemt også med at starte hende langsomt op. Hun er ligeledes også nød til at vende sig til græsset igen.



  • #13   30. jun 2008 Jeg ville bestemt ikke betænke mig i denne sag, mine egne går dog uden fordi de kan :0)

    Men chancen for at hun smadrer hendes ben, gør at jeg ville pakke den lidt ind, til den begynder at tænke igen :0)


  • #14   30. jun 2008 Karina N: jeg kan lige så godt være ærlig og sige at jeg simpelhen hader tanken om at hun skal have dem på, da jeg i forvejen er godt træt af at jeg aldrig nogensinde tør tage chancen og ikke have dem på når vi træner, da det så for det meste er mig som er med til at afgøre hvor hun sætter benene.

    Men, ja, jeg må vel bare håbe på at hun når hun bliver ældre kan få styr på sin livsglæde OG sine ben .


Kommentér på:
tør jeg lade hende gå uden gamacher?s:

Annonce