{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Stå stille ved opsadling .. ?! {{forumTopicSubject}}

HaaaaalløøJ HG smiley

Min hest er nogle gange en lille damp hest. Han kan/vil ikke stå stille, når jeg sadler op/af. Han Tripper/går rundt på stedet, og snuuuuuser til aaalle ting. Det er rimelig irriterende nogle gange !!

- Hvordan lærer jeg ham at stå nogenlunde stille og pænt, i det stykke tid jeg sadler op ??

- Lisa Med Den Utålmodige Hest xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stå stille ved opsadling .. ?!
  • #1   7. dec 2007 prøv at stå og nus ham ved hovedet, mens du har sadlen på armen. Læg først underlaget på ryggen, og nus ham igen. Derefter ligger du forsigtigt sadlen op. smiley

• #2   7. dec 2007 det er nok bare træning, træning , otæning og atter træning.
    Det er tålmodighed, og det er nogle gange KEDELIGT, men det bliver bedre til sidst, og så bilver man glad for sit arbejde. =)

• #3   7. dec 2007 du får en til lat løfte hans ene ben , og forsøger hver gang om han vil stå stille ..

• #4   7. dec 2007 hmm . har haft samme problem !

oq som de andre skriver : tålmodiqhed !

har duq prøvet at lære den kommandoen stå stille ? duq ka ta noqen qodbidder oq bede ham om at stå stille . oq så snart han qør det roser duq ham oq qir ham qodbidden .. oq så venter duq ii lænqere oq lænqere tid , oq til sidst står han helt stille ;b

har duq prøvet at binde ham ii beqqe sider ? så ka han ikke qå liqeså meqet rundt ;B

- håber det hjalp lidt ! held oq lykke !

• #5   7. dec 2007 hej.. Jeg har haft det samme problem med min.. Lad en stå oppe ved hans hoved. Den person skal så give ham nogen små godbider hele tiden og snakke med ham.. Også ville du så kunne lægge sadel på ham.. Den person som der står og giver ham godbider får ALT hans opmærksomhed. Til sidst vil du kunne gøre det selv.. Men husk når du øver det så start med at smid sadlen på ham og ROS ham.. Ta sadlen af ham og ROS ham så igen.. det gør du så nogen gange.. Til sidst giver det pote.. Når du øver det selv så smid sadlen på ham og ros ham utrolig meget.. HUSK at give ham en godbid hvergang.. sådan fik jeg min til at stå stille.. håber at du kan bruge mit fif til noget..

Kommentér på:
Stå stille ved opsadling .. ?!

Annonce