Stå stille ved opstigning {{forumTopicSubject}}
Hej alle, jeg er i gang med at træne en nervøs unghest. Indtil videre har jeg bare gået ture med farlige ting etc. Så han kunne få tillid til mig.
Men problemet er bare at han er meget nervøs ved opstigning, han bliver stresset og løber hurtigt baglæns (han bukker aldrig eller stejler og han løber aldrig ind i mig da han godt ved at det er mit rum), jeg ville smadder gerne træne med ham at han skulle kunne stå stille på kommando altså også selvom man ikke står ved hovedet, og ville høre om der var en der havde en metode jeg kunne træne med ham hvor vi begge får en god oplevelse ud af det.
Pt der stiller vi ham op ad barrieren og holder ham mens den anden skynder sig op, men han spænder meget op og stresser. Men han er blevet lidt bedere.
Han er bange for piske og hurtige bevægelser og har måske ikke været behandlet så pænt.
Han er altid super sød når man først er kommet op og man har skridtet et par rundter.
sep 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Svar: 18
Når han bakker så går du bare med, og bakker og bakker. Heste hader at bakke, så på et tidspunkt stopper han af sig selv. Det er bare om at være hurtig og op i sadlen, læn dig godt forover og sving benet højt over ham så du ikke rammer ham på krydset. Det er ligemeget om han så går fremad imens du stiger op. Det er jo altid bedre de går fremad end de bakker.
Og endelig ikke hav for meget fat i ham når du stiger op, for han har vel lært at han skal bakke når du hiver den vej i tøjlen. Tøjlen skal helst bare være helt løs. Og hvis han så bukker eller løber til siden, så må man jo bare klemme ballerne sammen og blive siddende.
Det er ihvertfald hvad jeg har lært imens vi har tilredet sylvester.
sep 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 83
sep 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Svar: 18
Men det er også kun hvad jeg har været vant til og har fået at vide jeg skulle gøre (:
sep 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 83
Stå stille ved opstigning