1.402 visninger
|
Oprettet:
Dårlig balance? {{forumTopicSubject}}
Er startet med at ride en fjordhest, som har en virkelig dårlig balance på den ene volte, i alle gangarter. Hun låser i den ene side af nakken og kan kun rundes den ene vej.
Hvad kan jeg gøre? ??
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.349
mar 2012
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 439
Han har fået en meget bedre balance, der er stadig mangler, men han har forbedret sig SÅ meget, og han mangler ikke ret meget på den ene volte, den anden skal der stadig trænes en del med, men igen: KÆMPE fremskridt
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.349
Senere har jeg også arbejdet meget med at stille hende både indad og udad på begge volter. Det er rigtig godt at ride ottetaller, hvor bøjningen hele tiden skiftes.
Hvis der ikke er problemer i hendes krop, så kan det også hjælpe at tage det fra jorden, og herfra vise hesten hvad der ønskes.
sep 2008
Følger: 70 Følgere: 47 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 124
Wayne behandlede min venindes pony, som havde meget svært ved at holde balancen i galop, værst på venstre volte. Wayne fandt en del spændinger i venstre side af kroppen, som han fik løsnet. Derefter har der kun været fremskridt med ponyen. Den gik fra at ligge ned i hjørnerne til at den nu kan rettes fint op.
Udover at Wayne behandlede ponyen, anbefalede han at skridte gode ture i et godt tempo og for lange tøjler. Det hjælper hesten til at strække naturligt igennem i kroppen og det kan afhjælpe en del spændninger. Derudover er bomarbejde også rigtig godt til at hjælpe hesten med at finde balancen. Det skal dog være med meget let tøjlekontakt, så man ikke forstyrrer hesten unødigt.
jan 2007
Følger: 1 Følgere: 153 Heste: 11 Emner: 157 Svar: 519
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
Det skriger stadig på en kiropraktor... At hesten løber kan være en måde at komme væk fra ubehaget på
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Er du i tvivl om hvordan du får hesten til at bøje sig rigtigt?
jan 2007
Følger: 1 Følgere: 153 Heste: 11 Emner: 157 Svar: 519
Dårlig balance?