{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Ridning med Hackamore og Sidepull. . {{forumTopicSubject}}

Vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde emnet for. .

Jeg har jo set blomster Hackamore. .. og så tænker jeg (har ingen erfaring med den) kan man så ikke lige så godt ride med Sidepull da den jo ikke ser ud til at have nogen stang effekt? ?
Eller er jeg fuldstændig gal på den? smiley

Deter denne blomster Hackamore jeg så tænker på smiley

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning med Hackamore og Sidepull. .
  • #1   24. okt 2015 Den har pres på næseryggen/stangeffekt alt efter hvor du har tøjlen i blomsten, jo tættere på nakkeremmen jo blidere er den, hvis du har den tæt på næsebåndet, så er den stærkere smiley

• #2   24. okt 2015 Okay smiley jeg syntes bare at det så, så lidt ud, at jeg tænkte hvorfor skifte ud Sidepullen til Hackamore hvis der nærmest ingen forskel gør. smiley

Mvh TT

• #3   24. okt 2015 Der er stangeffekt i blomsterhackamoren - bare mindre end i en soft hackamore smiley

Og så er der forskel på hvordan trensen indvirker på hestens (selve signalgivningen). Jeg rider anderledes med mine hænder når jeg rider i en hackamore, end jeg gør i en sidepull.

Flicka fungerer f.eks. bedre med min blomster hackamore (eller almindelig hackamore for den sags skyld), end hun gør i en sidepull. Moonwalk fungerer bedst i en sidepull smiley

• #4   24. okt 2015 Blomsterhackamoren har jo en helt anden indvirkning end en sidepull, da sidepull som navnet også referere til, giver signaler i siderne, hackamoren giver signaler ved pres på nakke og næse smiley

• #5   24. okt 2015 Det "fede" ved hackamores (i min optik) er at den løsner og strammer med god præcision. En sidepull eller f.eks et bid ligger der jo "hele tiden" også er der jo så mere og mindre pres alt efter hvad rytteren gør.

En hackamore er lidt mere som et kvæler halshånd til en hund, når du tager i tøjlen så strammer den, og når du løsner, så er den helt løs. Dét kan være en brugbar effekt i nogen henseender! Men udover det så har de andre ret i det med vægtstangs princippet.

En mekanisk hackamore øger med cirka 2 kg, en soft med 1 kg, en baby/blosmer med 0,5 kilo smiley

Kommentér på:
Ridning med Hackamore og Sidepull. .

Annonce