{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Kritition af ridning med Hackamore.. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er så lige blevet godt og grundigt svinet til fordi jeg rider hesten bidløst.
Person sagde at jeg red grimt, og at hackamore ædelagde hesten af, og ødelagde hestens mund mere end med bid? Hvordan dælen kan den det, når hackamoren ikke skal ind i munden af ponyen?

Folk tænker sig virkelig ikke om..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kritition af ridning med Hackamore..
  • #1   4. jan 2013 Nok rigtigt.. undskyld stavefejlene, er ikke på min egen smiley

• #2   4. jan 2013 Det skal du bare lade flyve ind af det ene øre og ud af det andet.. Nogle folk har bare et ufatteligt kedeligt liv, så de bliver nødt til at blande sig i andres smiley

• #3   4. jan 2013 Det for jeg også tit afhvide smiley
    Dog ved jeg nok omkring hackamoren til at jeg ved det er noget lort de lukker ud.. Hackamoren kan kun skade hvis du hiver helt ad helvedes til i tøjlerne + den sidder forkert.. smiley

• #4   4. jan 2013 Den slags sker, og der er ikke andet at gøre end at ignorere det. Hvis du ellers er helt sikker på at du ikke skader hesten med din ridning, det kan jo være at vedkommende sagde det udelukkende for at hjælpe, selvom det måske ikke blev fremført så pænt. Dårlig ridning kan ødelægge hesten uanset hvad man rider med. Hackamore ødelægger ikke hestens mund, men den kan give trykskader på næseryggen, og det siges at hvis den er indstillet forkert, så kan man brække næseryggen.
    Men hackamoren i sig selv er bestemt ikke dårligere at ride med end bid. Det meste af den kritik man får for det skyldes uvidenhed.

• #5   4. jan 2013 LadyBlacksheep:
    Får undervisning, og har redet med hackamore til undervisning på min gamle part, dog for et stykke tid siden, og min ridelære sagde det var super godt at se på. Så jeg rider min nye part på samme måde, og jeg hiver ikke i hesten, jeg ber' den blor om at gå op i tempo feks. trav, så sidder jeg bare med lange tøjler, og venter på hesten stopper :). Den måde rider jeg med hackamore på hende smiley

• #6   4. jan 2013 Du skal bare blive ved med og ride med hackamoren . Jeg rider også med hackamore , eller bidløs trense. det gælder om at ride med lette hænder .

• #7   4. jan 2013 Jeg elsker det også, for det gør hesten meget gladere, at den ikke bliver hivet i munden, og kan mærke min pony synes det er utrolig dejligt! smiley

• #8   4. jan 2013 En hackamore er en meget stærk bidløs. Den er det bidløse svar på en kandar.
    Stængerne gør, at den kraft du bruger på at tage i tøjlen forstærkes, alt efter stængernes længde. Så jo længere stænger, jo mindre træk skal der til for at indvirke med stor effekt på hesten.

Langt de færreste er uddannede til at bruge en kandar, som kandaren var tiltænkt at skulle bruges. Og langt de fleste af dem der bruger en hackamore, er slet ikke klar over, at den har samme kraftfulde effekt som kandaren. De bliver overraskede over, hvor godt hesten svarer på deres tilsyneladende lette hjælp. Men i virkeligheden mærke hesten den "lette hjælp" betydeligt stærkere end rytteren måske forventer. Dertil er der mange der rider med hackamoren som de ville ride med en almindelig trense eller en sidepull: Med konstant kontakt til hesten.
    Det synes jeg ikke er i orden.
    Jeg synes det er ærgeligt så mange der konverterer til hackamore, uden at ane hvad de har med at gøre.

Kommentér på:
Kritition af ridning med Hackamore..

Annonce