{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Ridning med hackamore {{forumTopicSubject}}

Hej mennesker,

Da min pony har fået nogle sår ved mundvigerne, må jeg ikke ride med bid på ham i 1-2 uger. Derfor har jeg købt en hackamore til ham.

Jeg er dog i tvivl om ,hvor meget jeg må "tage fat". Jeg ville gerne have ham "til biddet", altså hvor han går korrekt, ligesom når jeg rider normal dressur på ham, men jeg er bange for at tage for meget fat på ham, så han ikke kan få luft.. :s

Er det overhovedet meningen, at kunne stille hesten med hackamore, tænker jeg så?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning med hackamore
  • #2   11. okt 2013 Skal du ride dressur, spring osv med tøjlekontakt er det bestemt ikke en hackamore du skal have fat i. Derimod ville en sidepull eller kapsun være langt bedre til det.

Hackamoren er ligesom at ride med stangbid/pelham/lign. Det har den effekt der gør at selvom du kun har lidt fat vil hesten mærke meget mere.

Desuden er hackamoren elendig til drejesignalet.

• #4   11. okt 2013
    Tænk på hackamoren som kandar/pelham/tre rings bid - med sådan et ville man ikke ride dressur med kontakt ( eller, jeg ville ikke ) fordi biddet er så stærkt pga. stangen.

Det samme med hackamore, du vil komme til at ride rundt med et konstant stopsignal.

• #5   12. okt 2013 Ja det er det jeg har været lidt i tvivl om

Han kan sagtens gå til biddet, uden et reelt bid i munden, jeg har bare ikke redet så meget med hackamore før, så jeg ville bare ikke gøre noget forkert (:

Kommentér på:
Ridning med hackamore

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce