Ridning med hackamore..? {{forumTopicSubject}}
Hej (:
Jeg har overvejet at begynde at ride med hackamore på min hoppe.
Jeg vil rigtig gerne ride bidløst på hende, da hun bliver anspændt og er sværere at styre med bid + jeg tror på at bidet kan gøre skade på hesten (vil dog ikke diskutere dette, det er ikke derfor emnet er oprettet.).
Men min mor er ikke tryg ved at jeg rider i grime eller andet da hun ikke tror jeg kan styre hesten uden bid, men måske kan jeg overtale hende hvis jeg rider med hackamore, da den jo er lidt "hårdere" eller hvordan man skal kalde det, end en almindelig grime (;
Har hørt mange rygter om at en hackamore kan brække hestens næseryg m.m., men har svært ved at tro på det - er der nogen der rent faktisk har oplevet det, eller kender nogen der har oplevet det? der er jo altid nogen som kender nogen, som kender nogen osv.. Jeg er ihvertfald meeget forsigtig med min tøjlehjælp osv. (:
Men kan man bare købe en hackamore, lægge den på hesten og ride afsted uden at vide særligt meget om det? Hvad behøver jeg at vide for at ride med det?
Er der nogen modeller i evt. kan anbefale?
Ja, bare fortæl hvad i ved - spørger kun for at lære mere, og hvis i mener at det ikke er noget jeg bør gøre, så gør jeg det selvfølgelig ikke (:
(jeg vil selvfølgelig spørge om hjælp i min stald, ang. om den ligger rigtigt osv., men de er alle imod mit 'westernridning' som de kalder det, som altså er jordtræning, bidløst, remonte osv. så de vil bare starte en bid-bidløs diskussion hvis jeg spørger dem om andet)
Sorry at det blev så langt og måske forvirrende xD
apr 2004
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 1.919
Men de plejer at forstå signalet meget hurtigt, og hvos den skal sidde er ikke så svært Den skal omtrent sidde samme sted som et alm næsebånd
Og det med at brække næseryggen, ja det skal du sgu ikke tænke på medmindre du er mega stærk
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Der er lige så stort chance for at brække næsen med hackamore som der er brække kæben med bid.
Men ellers kunne det være en sidepull hvis det var?
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Hun er allerede super styrbar i grime, men min mor er ikke tryg ved at jeg kun rider med grime, hvis hesten pludselig stikker af (kan egentlig godt forstå hende), og da man må ride med hackamore til stævner så må jeg af en eller anden grund gerne ride med det (;
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Køb en med KORTE stænger, de lange stænger er RIGTIG stærke!
Hvis du ikke har behov for så stærkt et signal, kan du skifte kæden der sidder over hagen ud med en spore-rem. Det gør den lidt blidere.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.389
Jeg rider udenlukkende med hackamore nu, og det fungere perfekt.
Jeg lagde den bare på, og red. Felix forstod det med det samme ..
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.389
Jeg har den fra www.naturhesten.dk. Den er lidt dyr, men også i absolut god kvalitet.
jan 2007
er dette en soft hackamore? http://www.horsepoint.dk/shop/ImagePopup.asp?Title=Hackamore+bid&Image=/images/1098887165_6341-p.jpg&ProtectMessage=
Kan man evt. sætte noget lammeskind på kæden el. lign., eller duer det ikke sådan? (:
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
jan 2007
Ridning med hackamore..?