{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

Hest trækker i tøjlen?? {{forumTopicSubject}}

Hej søde hg'er!
Jeg har det promblem at min part er begyndt at hive rigtig meget i tøjllen efter en galop?? smiley Min trænr siger at jeg skal nulre lidt i tøjlen og giv hende et lille spark men det virker ikke altid? Kan det være tandspidser? Hun spiser næsten aldrig op, hun plejer at spise det senere på dagen. Er det normalt? Nogle gange når jeg laver et galopanspring, strækker hun halsen heltttt ned og frem og galoper meget langsomt. Når jeg så prøver at få hendeshoved op falder hun i trav? Så prøver jeg igen men det samme sker? Håber I kan hjælpe mig!! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest trækker i tøjlen??
  • #1   18. maj 2015
    Kan være du samler hesten for meget, kan være tænderne, kan være den ikke kan bære overgangen, kan være alverdens ting. Men lyder måske som om du samler for meget :o)

• #2   18. maj 2015 Det har jeg også overvejet. Nogle gange hvis jeg virkelig driver frem med sædet kommer hun frem i en nogenlunde okay galop og så kan jeg begynde at samle hende. smiley Tak for hjælpen! Jeg kan lige spærge min træner om det med tandspider...

• #3   18. maj 2015 Kan også være hendes måde at fortælle på, hun har brug for et stræk i overlinjen. smiley Jeg ville sætte i trav eller skridt og give den lange tøjler i et stykke tid. Også gerne i galoppen, hvis du har mod på det, og derefter samle den lidt op igen.
    Prøv at lad den strække sig ind imellem, så den ikke går samlet for længe ad gangen. Den har nok brug for det smiley

• #4   18. maj 2015 Okay, det skal jeg prøve! smiley

• #6   18. maj 2015 Okay, det vil jeg ihvertifald prøve smiley

• #7   18. maj 2015 Er helt enig med "sofie og plethesten" lad hesten strække sig i galoppen evt op og stå i let sæde og så lade den finde balancen derigennem. Den gør det ikke for at være fræk. Tror klart den prøver at hjælpe dig til at se hvordan den bedst kan håndtere galoppen. Ved at den får lov at strække sig i galoppen og evt temposkifter lidt vil den efter min mening blive stærkere og mere elastisk og opnå større balance. Når den er klar til at du samler op på tøjlen vil den så sikkert også have en endnu bedre galop. smiley jeg synes det er synd hvis du nulrer i tøjlen og fastholder en stram tøjle for at afhjælpe at den strækker sig. Tror du vil kunne få en hest der ikke er så glad for kontakt på biddet og som måske bliver mere tung for dig i hånden på sigt. held og lykke med det! smiley

• #8   18. maj 2015 Det skal jeg da prøve smiley
    Mange tak. (y)

• #9   19. maj 2015 Min hest havde tandspisder,
    Inden vi vidste det trak han også hele tiden tøjlerne ud af hænderne på mig. Så tænkte det var da mærkeligt, at han lige pludselig er begyndt på det. Så fik vi en ridelære/underviser til at kigge på ham, hun sagde at han havde tandspisder. Så da vi vidste ringede vi efter en tandlæge og gøre så de kom hurtigt som mugligt.
    Vi opdagede det en torsdag og de kom tirsdag. Så da jeg skulle have undervisning fredag og lørdag, blev han ved med at gå utroligt uroligt med hovede, og gik under lod, mens han vippede med hovedet.
    Min underviser sagde at jeg skulle vente til tandlægen kom og se om det ikke blev bedre.
    Så kom tandlægen, og han fik fjernet det hele som sad og generet inde i munden. Og nu går han helt fint uden
    at bevæge hovedet smiley

• #10   19. maj 2015 Jeg skal nok lige høre min underviser om det.. smiley

Kommentér på:
Hest trækker i tøjlen??

Annonce