{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Laura C
Laura C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24

Hjælp! - Trailerlæsning {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en supersød maks 2'er pony, der har gået frivilligt i trailer uden nogle problemer de sidste 4 år. Men så havde han en dårlig oplevelse til et stævne her sidste sommer, hvor han fik forbenene over forbommen. Indtil nu har han gået fint op, men har dog haft brug for en smule overtalelse. Han begyndte at bakke rigtig hurtigt ud af traileren, så vi nåede ikke at sætte bommen på, derfor fik vi en pige fra fyn til at komme og hjælpe os. Mens hun var der gik det fint, men de sidste 2 dage hvor vi har øvet har det gået virkelig dårligt, nu gider han slet ikke gå hele vejen op i traileren.
Har i nogle tips, tricks eller evt. kender i til en der er virkelig god til at hjælpe os med at lære ham at gå derop igen og være tryg deroppe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! - Trailerlæsning
  • #1   14. maj 2015 Tålmodighed er nok det bedste trick smiley
    Prøv at køre nogle ture måske ikke engang det og bare træn derudaf, sørg for at få vendt den dårlige oplevelse med trailer til noget der er godt. smiley
    Håber i finder ud af det, trailer problemer er ikke sjove smiley

• #2   14. maj 2015 Tålmodighed er også mit bedste bud. Min pony ville heller ikke op i traileren det første år jeg havde hende. Men efter træning og tonsvis af tålmodighed, gik hun lige pludselig helt selv op. I dag går hun gladeligt derop, så længe jeg følger hende der op.
    Så hav en masse tålmodighed og bare vær der for hesten. Det er langt det bedste! Aldrig tving den op med tove om bagparten og for Guds skyld heller aldrig lokke den derop med mad. Godbidder og bestikkelse er ikke en holdbar løsning smiley

Håber du får den op i traileren snart smiley

• #3   14. maj 2015 min fandt ud af efter at have overværet en pony der ikke ville op, at han da i hvert fald heler ikke gad...
    Vi trænede når traileren stod klar til os og han tog forbenene op, og det var sådan set det han gad...
    Jeg kunne hive og flå, lokke ham med mad og hvad man nu ellers kan finde på, traileren skulle han da i hvert fald ikke op i xD

Jeg fandt så ud af at han syntes det var enooormt skægt at gå frem og tilbage over rampen (altså op fra ene side, over rampen og ned på den anden side) og så fik han da lov at gå frem og tilbage over rampen.
    Han lærte så at gå helt op ved at jeg stoppede ham midt på rampen, drejede ham så han stod med hovedet ind i traileren og lagde pres i grimen, og så gik ponyen op smiley

Og så skulle han så stå der længere og længere tid for hver gang han kom op. Nu går han lige op uden problemer - og uden at skulle hopppe frem og tilbage over rampen xD

Kommentér på:
Hjælp! - Trailerlæsning

Annonce