Trailerlæsning! {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Min pony har meget svært ved at gå i trailer, jeg har prøvet rigtig mange metoder (monty Roberts, Buck brannaman, den "normale" metode OG Evention TVs metode) men uden held.
Da jeg lidt før jul skulle til stævne, fik jeg ham op dagen inden. Men på selve stævnedagen gad han ikke op! Mine forældre var nød til at TVINGE ham op jeg blev rigtig ked af det og sagde jeg ikke gad til stævne, hvis det skulle være på den måde... Men ligemeget hjalp det.
Da jeg så i dag skulle øve trailerlæsning med ham, kom han max. 30 cm op han begyndte at bakke og jeg tog ham ned igen. Det gjorde jeg et par gange, men til sidst gad han ikke engang tæt på traileren! Han prøvede at løbe "ind over" mig, men jeg fik ham heldigvis stoppet. Bagefter kom han kun 1,5 m hen til traileren. Jeg blev rigtig frustreret, for da jeg skulle lukke ham ud, kunne jeg næsten ikke åbne og lukke hegnet fordi han ikke gad følge mig
Jeg vil rigtig gerne have hjælp, jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre!
Hjælp!
Kh Asta (på forhånd tak)
feb 2014
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 80 Svar: 282
okt 2014
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 33
malou: det er også det jeg prøver, men han nægter at gøre det
jun 2007
Følger: 277 Følgere: 250 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 393
feb 2014
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 80 Svar: 282
jun 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 182
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 14 Emner: 138 Svar: 1.644
Hvis man ændre håndtering og omgang med hesten, så er det starten på løsningen af dit nuværende problem.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
http://www.hestegalleri.dk/blog/hvorfor-er-trailerlaesning-saa-svaert/81
Har selv haft hende ude
Mvh TT
okt 2014
US-Mustang>horsetalker<: jeg arbejder også meget med tillid til ham, prøver rigtig meget, med både øvelser og rar tid sammen
Sine: Tror jeg har set en af hendes videoer
Karen D: det er lidt for dyrt til mig, desværre
okt 2009
Følger: 23 Følgere: 20 Heste: 2 Svar: 36
Hun laver webinarer om mange emner bla om trailerlæsning.
Og hun lærer dem det PÆNT og uden at du skal gå og have ondt i maven.
(og undskyld, men hurra for at du har ondt i maven over det forkerte ... så er du allerede på vej den rigtige vej. :D)
Lige om straks, så har Merete et gratis webinar, dvs du kan sidde foran skærmen hjemme og stille spørgsmål og få gode råd, DU også kan bruge til noget - GANSKE GRATIS - og så er der en fb-gruppe tilknyttet - så man kan blive ved at stille spørgsmål - og hvor man kan lave videoer og snakke med hinanden om hvad der lykkes, hvad der ikke gør og hvorfor.
Det er GENIALT !!!!!
Så holder jeg igen gratis webinar om trailerlæsning http://app.webinarjam.net/register/11395/7331e3b558 Det er tirsdag d. 15.3. kl. 20-ca.21. Meld til og få masser af råd og hjælp til at få læsning og kørsel til at gå som smurt. Del gerne med dine venner, der også kunne have glæde af onlineforedraget smile-humørikon
https://www.facebook.com/Rojlegaard/?fref=ts
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
okt 2014
Trailerlæsning!