{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Lidt mere skub i afsætningen? {{forumTopicSubject}}

Min lidt ældre hoppe på 16 (som stadig havde samme problemer da jeg købte hende som 12 årig), stadig frisk og sund kan ikke rigtig få sin krop ordentlig over når vi springer, hun springer meget fladt og ikke langt - tit passer afstandene ikke.
Afstandene har hjulpet lidt med at putte en bom foran, men det sker stadig nogle gange.

Hun er fantastisk i løsspring men der er også mere gas på fra hendes side (jeg har prøvet at sætte farten lidt op på hende men så går det helt galt, såsom laver hun elevatorhop) - Dog er hendes galop ikke den bedste fra naturens side, så kan det have noget med det at gøre?

Nogle gode øvelser til at få hende til at hoppe lidt mere opad og fremad, altså få lidt mere power/skub, eller kan det bare ikke trænes på min hoppe? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt mere skub i afsætningen?
  • #1   2. jan 2015 Har du prøvet bomtræning i galop? Uden spring? Også vil tempospring nok også kunne gøre lidt smiley

En masse galoptræning i naturen vil måske kunne hjælpe - op og ned ad bakker smiley

• #2   2. jan 2015 Når hesten springer fladt, kan det enten være fordi at skulderen ikke er på plads eller at den simpelthen ikke går en ordentlig grundgalop, at der enten skal mere/mindre energi i galoppen. Hvis afstanden passer ordenligt, ville jeg ikke mene at hesten ville lave elevatorspring. Men som Nikoline siger, tempospring og gymnastikspring er super god træning! Eventuelt kan du også springe kombination hvor a springet blot er en bom, så du er sikker på, at hesten kommer på en rigtig afstand. Også får du som rytter, også lært at tilpasse afstanden ordenligt smiley

• #3   2. jan 2015 Okay, så må jeg lige se om jeg tør gymnastik/tempo spring, når hun knap nok kan et enkelt spring hihih smiley

Nikoline, ja vi har prøvet bomtræning i galop men hun er lidt dårlig til hvor hun skal sætte benene. Kan være vi skal øve mere der. smiley tak

• #4   2. jan 2015 min pony gjorde nødagtigt det samme, den var ekstremt tung i røven og kom altid for tæt på efter noget træningmed en bom foran hjalp det ok men den rev stadig ned med bagbenene.

men efter noget tids træning med trippelbar er det gået meget bedre og han er gået fra at springe 30cm til 80-90cm (det er en kat 3 pony)

trippelbaren har den funktion at den fører hesten langs springet så hesten bare kan sætte af og nærmest flyve over springet på en behagelig måde. efter noget tid kan du sætte trippelbaren tættere og tættere og til sidst kan den jo ikke rykkes tættere på hinanden og så laver du en oxer og starter på den samme måde og til sidst har den forhåbentlig lært at bedømme afstande.

det tager lidt tid nu ved jeg ikke hvor lærenem din pony er men det tager nok ca 2-4 månender hvis du springer 1-2 gange om ugen.

håber det kan bruges kh. Maja og Vicky

• #5   2. jan 2015 Ofte når heste springer meget fladt, kan der været noget i ryggen - og nu er den også lidt ældre?
    Håber det kan løses smiley

• #6   2. jan 2015 Katrine, hun har faktisk haft problemer med ryggen pga dårlig tilpasset sadel, hvor det er rettet op, så håber da ikke at det stadig er det smiley (3 år siden)

Maja, hun er så en hest så hun er lidt tungere i røven hahah. Men tak, det vil jeg prøve smiley

• #7   2. jan 2015 Tja, at afstanden ikke passer er jo dit ansvar -sørg for at ride til så det passer (= lær at se afstanden i god tid, så du kan tilpasse galoppen så det passer). Korrekte afsæt vil gøre det meget lettere for hesten at bruge sig rigtigt over springet.

Dressurarbejde og cavalettiarbejde kan give hesten den nødvendige styrke og dermed bedre forudsætninger for at springe korrekt.

Og så er det ganske enkelt ikke alle heste der har lige stort talent for springning

• Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #8   2. jan 2015 afstanden skal du ikke give hesten skyld for, det er din egen fejl. smiley
    men når du har afstanden på plads, så rider du den mere frem, og lige når den har sat af så lige prik til den med sporen, du skal ikke gøre det hver gang, men lige engang imellem så den lige bliver vækket op igen smiley
    Ellers ville det nok være en god ting at få en fys/kiropraktor til lige at tjekke den. min bliver tjekket minimum 1 gang om året for lige at være sikker ppå der ikke er noget smiley

• Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #9   2. jan 2015 DU skal ride afstanden , ikke hesten.

Hvis hesten skal styrkes så skal der trænes gymnastikspring, bomme og hesten skal komme tæt på springene. Den må ikke rides hurtigt hen til dem eller "skydes" af de sidste gallopspring.

Kommentér på:
Lidt mere skub i afsætningen?

Annonce