Lidt mere skub i afsætningen? {{forumTopicSubject}}
Min lidt ældre hoppe på 16 (som stadig havde samme problemer da jeg købte hende som 12 årig), stadig frisk og sund kan ikke rigtig få sin krop ordentlig over når vi springer, hun springer meget fladt og ikke langt - tit passer afstandene ikke.
Afstandene har hjulpet lidt med at putte en bom foran, men det sker stadig nogle gange.
Hun er fantastisk i løsspring men der er også mere gas på fra hendes side (jeg har prøvet at sætte farten lidt op på hende men så går det helt galt, såsom laver hun elevatorhop) - Dog er hendes galop ikke den bedste fra naturens side, så kan det have noget med det at gøre?
Nogle gode øvelser til at få hende til at hoppe lidt mere opad og fremad, altså få lidt mere power/skub, eller kan det bare ikke trænes på min hoppe?
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
En masse galoptræning i naturen vil måske kunne hjælpe - op og ned ad bakker
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
feb 2008
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 114 Svar: 716
Nikoline, ja vi har prøvet bomtræning i galop men hun er lidt dårlig til hvor hun skal sætte benene. Kan være vi skal øve mere der. tak
maj 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 69
men efter noget tids træning med trippelbar er det gået meget bedre og han er gået fra at springe 30cm til 80-90cm (det er en kat 3 pony)
trippelbaren har den funktion at den fører hesten langs springet så hesten bare kan sætte af og nærmest flyve over springet på en behagelig måde. efter noget tid kan du sætte trippelbaren tættere og tættere og til sidst kan den jo ikke rykkes tættere på hinanden og så laver du en oxer og starter på den samme måde og til sidst har den forhåbentlig lært at bedømme afstande.
det tager lidt tid nu ved jeg ikke hvor lærenem din pony er men det tager nok ca 2-4 månender hvis du springer 1-2 gange om ugen.
håber det kan bruges kh. Maja og Vicky
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 316
Håber det kan løses
feb 2008
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 114 Svar: 716
Maja, hun er så en hest så hun er lidt tungere i røven hahah. Men tak, det vil jeg prøve
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Dressurarbejde og cavalettiarbejde kan give hesten den nødvendige styrke og dermed bedre forudsætninger for at springe korrekt.
Og så er det ganske enkelt ikke alle heste der har lige stort talent for springning
sep 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
men når du har afstanden på plads, så rider du den mere frem, og lige når den har sat af så lige prik til den med sporen, du skal ikke gøre det hver gang, men lige engang imellem så den lige bliver vækket op igen
Ellers ville det nok være en god ting at få en fys/kiropraktor til lige at tjekke den. min bliver tjekket minimum 1 gang om året for lige at være sikker ppå der ikke er noget
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
Hvis hesten skal styrkes så skal der trænes gymnastikspring, bomme og hesten skal komme tæt på springene. Den må ikke rides hurtigt hen til dem eller "skydes" af de sidste gallopspring.
Lidt mere skub i afsætningen?