Mangler lidt opmuntring inden undervisning... {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg skal have undervisning i aften.Det er anden gang jeg skal ud med min unghest, og det er en utrolig dygtig spanioler jeg modtager undervisning af, så "normalt" ligger jeg nærmest søvnløs natten inden af spænding (og har jeg da også gjort i nat), men nu er det bare sådan at jeg mildes talt bare har haft en lortedag (undskyld sproget!). Det er både privat og arbejdsmæssigt! Og nu gider jeg bare ikke mere i dag!
Og jeg har let ved at blive ret hys, når alting bare går ned af bakke, så kan kun tænke negative tanker om at skulle have min unghest med ud og køre et fremmed sted hen for anden gang, og han snurre rundt og er nervøs, og mig ved sin side, som bare ikke er i humør til mere modstridende i dag..
Så måske der var en venlig sjæl eller to herind, som kunne hjælpe mig med at give mit humør et skub i den positive retning, så jeg igen kommer til at glæde mig til i aften?
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.198
Men du skal bare fylde dit hoved med alle de gode ting - tænk på hvor godt din undervisning sikkert vil gå, og hvor fint din hest vil opføre sig
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 534
Du skal huske på at intet er så skidt at det ikke er godt for noget andet
Det er ikke sjovt lige nu, men om en uge vil du sikkert kunne se det komiske i at alt gik galt. Det gør jeg tit i hvert fald Hvis jeg virkelig har en dårlig dag hader jeg alt og alle på dagen og en uge efter kan jeg ikke lade være med at grine over min egen helt åndssvage indstilling og opførsel
Jeg tror nu nok at det skal blive godt med noget undervisning, så du kan få tømt hovedet og få tænkt på noget andet
Håber det vender for dig i hvert fald.
jan 2009
Følger: 131 Følgere: 122 Heste: 8 Emner: 126 Svar: 881
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
Tænk på, at hvis du var en fisk, så kunne du ikke ride!
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Line: Tak, det var en super dejlig besked, for ihh, hvor har du bare ret i det, med at man snart ser tilbage på det hele, med nogle helt andre øjne!
Ja, du har sikkert ret, jeg må lige vene min tankegang om, og bruge undervisningen som et "redskab" til at komme væk fra den dårlige stemning (til at tømme hovedet), fremfor som endnu en kritisk ting på dagsordnen
TTP: Tak, jeg vil prøve at tænke lidt fremad..
aug 2008
Men åhh ja, en kage kunne være godt lige nu! Det har du sørme ret i!
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
Hvis nu du var en skovsnegl kunne du jo heller ikke ride?
aug 2008
Charlotte: Hoho, en har jeg ikke hørt før, men kunne lige forestille mig det ! Griner næsten ved tanken Men ja, tror nu også jeg ville slette dem ret hurtigt igen, hvis jeg endda får det afprøvet
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
http://sehulviras.files.wordpress.com/2010/11/snail-riding-a-turtle.jpg
nov 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 188
Men min træner siger så os altid det er meget min egen skyld når hun er sådan fordi jeg er nervøs.
Hun har lært mig at hvis jeg er sådan og tænker på alt muligt lort, så skal jeg i stedet for tælle hvor mange gange jeg ånder in og ånder ud ( i mit hoved ) og trække vejret højt så hesten kan mærke at man slapper af. Det virker og det gør mig glad og det smitter af på hesten, bare rolig det kommer med tiden og så kan man være så stolt.
Så hvis du kan mærke at de hele er ved at gå galt, lav den øvelse med ånding for at få jer begge to på andre tanker, klø ham lidt, vis ham du er der, så skal det hele nok falde på plads
Og så prøv så vidt som muligt at ignorere hvis hesten er ophidset, ik reager på det , så mærker du os at du selv ik bliver så hidsig og han falder hurtigere til ro
Håber det hjælper lidt det jeg skrev
God fornøjelse i aften
aug 2008
aug 2008
Jeg plejer at synge for ham, hvis han er nervøs, og jeg ikke føler jeg har overblik over situationen, men det er lidt svært at få sig selv til at gå rundt og synge, når der er en masse mennesker omkring en + man er et fremmed sted.. Så vil helt sikkert afprøve din øvelse, og er næsten sikker på den også vil virke for os . Tak
aug 2008
nov 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 188
Tak Hønse håber da det bliver lige så godt som sidste gang
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mangler lidt opmuntring inden undervisning...