{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

VIDEO: Jordtræning gav et skub! {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft SÅ store problemer ridemæssigt med min hest. Han giv svag rygget, hovedet helt oppe, skiftede tempoet hele tiden, stressede op og så har han meget rygsving så det gjorde bare tingene værre. (jeg kunne ikke sidde på ham - og slet ikke uden sadel!)

Jeg prøvede i laaang tid, med hjælp fra andre også, på at rette op på ham fra ryggen, få ham til at slappe mere af, men det hjalp ikke.

Jeg tænkte så at vi måtte prøve noget andet. Jeg fik hjælp fra nogle som før havde de problemer, som jeg har nævnt med deres heste og trænede dem fra jorden.

Jeg longerede ham så og igennem det store arbejde har jeg formået at få ham til at slappe lidt mere af, sammentidig, med at lære at lytte til kommandoer.

Jeg er bare så stolt og glad over at vi er kommet så langt i dag og vil bare så gerne dele det med jer.
Og så også det at man ikke altid kun kan arbejde fra ryggen, selvom det er der man har problemer. smiley

http://www.youtube.com/watch?v=onx7el3D1cU&feature=youtu.be

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VIDEO: Jordtræning gav et skub!
  • #1   13. aug 2012 Hvor ser det fint ud:D

• #4   13. aug 2012 Tusind tak!
    Ja jordtræningen hjælper utrolig meget mere end man lige tror, for ridningen! smiley

• #7   13. aug 2012 Det var også sådan vi gjorde med ham her, men han overreagerede oppe fra ryggen, så det var mere, hver gang du lavede et signal, skulle man tage "fat" i ham. I starten var det slemt og også fordi han har så irriterende meget rygsving at det ikke gjorde det nemmere.
    Men altså det tager laaang tid, men det kan klart betale sig! smiley

• #9   13. aug 2012 hvor fint smiley i skal nok blive gode. Men bemærkede dog at han gik og krydsede sine ben ind foran hinanden som skubber hesten ud af balance, og når hesten er ude af balance begynder de at løbe, skyde skulder, og når benene ikke er placeret korrekt, kan hovedet heller ikke "falde ned". Så jeg ville helt klart anbefale at begynde at skille skuldrer ad, tror du ville mærke den vildeste forandring!

Ellers kan du hive fat i Susan kjærgaard, hun kan uddybe det meget mere smiley

• #10   13. aug 2012 Luna: Haha ja det er det smiley

Maya: Mange tak smiley Hmm, jeg tror jeg forstår halvt hvad du mener, altså jeg har en ide. Det her ridning er både nyt for Argo og jeg, så må indrømme jeg ikke ville være den bedste at bedømme osv. Lige nu har jeg det lidt sådan, at nu slapper han mere af, lytter mere til mig og ikke det andet - så nu kan vi arbejde ordentligt. smiley Men tak, det kna være man lige skulle tjekke hende ud smiley

• #11   13. aug 2012 enormt god video og I to er som skabt for hinanden.
    Perfekt harmoni ser det ud til

• #12   14. aug 2012 Det ser rigtig fint ud:) filmet på en fed måde i starten!:)

• #13   14. aug 2012 Godt arbejde! Dejligt at læse at du tog et skridt tilbage og prøvede en ny vinkel, istedet for bare at stemple hesten og give op! De folk ser vi desværre alt for mange af for tiden...

..og hvor er det dog en smuk video! Super flot lavet smiley

• #14   14. aug 2012 en ide er at se hans forpart som et cykelstyr. Har du styret lige? -----
    Eller er cyklen ved at dreje selvom i skal lige ud?

Hvis nu højre side af styret går "op af", vil det betyde at højre side af ham padler der´ud af uden at vente på venstre. Her skal du så bremse højre ved at kramme tøjlen, og venstre "åbner du op" så du ligesom viser ham vejen frem, og samtidig driver småt med venstre ben. Når styret er lige, vil det hele falde i hak smiley

• #15   14. aug 2012 Mange tak alle sammen! smiley

Maya: jeg synes det du siger lyder bekendt. Sidst jeg fik undervisning snakkede hun om det hvertfald, men jeg tror ikke lige pt jeg kan overskue det, altså jeg skal lige have styr på det andet også. Men jeg kan godt se hvad du mener smiley Og tak for det også smiley

Kommentér på:
VIDEO: Jordtræning gav et skub!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce