{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Min hest vil ikke have grime på! {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg søger et par gode råd til min hoppe
Jeg har en lille hest på 6 år, som ikke er tilredet endnu og som kun har haft grime på og man kan godt trække med hende. Men da vi fik hende havde hun utrolig mange gnavesår så vi tog grimen af hende.. Men nu kan vi ikke få en ny på hende, og hendes sår er helet. Så det er ikke fordi hun har ondt.. Men hver gang vi prøver at løfte en grime eller trækketov over hende. går hun væk fra os... Nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest vil ikke have grime på!
  • #2   7. aug 2014 Ville måske bruge grimen som en "strigle" og så nusse med grimen lidt overalt, til at starte med halsen og så måske bevæge op mod hovedet når hun er klar smiley

  • #3   7. aug 2014 Den er formentlig ikke vant til at få grime af og på.

    Står den på fold eller er der mulighed for at den komme ind i en mindre boks. Det er jo lidt nemmere i en boks.

    Så er fremgangsmåden ellers (afhængig af hvor sky hesten er), som ovennævnte, at røre den med grimen. Står den pænt stille og acceptere dette, så fjerner du grimen, flytter den sig, følger du med og rører hesten med grimen.

    Så du først kan få grimen på så er det af og på, af og på, af og på, flere gange efter hinanden, gerne flere gange om dagen.

    Henover vinteren er det grime af og på dagligt morgen og aften. Så bliver det næppe et problem mere.


  • #4   7. aug 2014 Jeg tror også kun hun har haft en på, der hvor hun stod før, men hun er også lidt sky. Jeg må overhovedet ikke røre hende andre steder end hovedet eller halsen. Hun går på fold, og der er desværre ikke mulighed for at hun kan komme i sin boks endnu, da vi har nogle ting til at stå derinde..
    Men det med godbidderne lyder som en god ide, det vil jeg prøve smiley


Kommentér på:
Min hest vil ikke have grime på!

Annonce