Min hest vil ikke. {{forumTopicSubject}}
ja jeg har haft en hestevisker ind over min hest og whiskey siger følgene:
Hvornår mener han vi skal i gang med tilridning.</b>
han siger: Helst ikke så meget ”jordarbejde”. Der er så meget fokus på horsmanship, men jeg føler det er dominerende og jeg har lært det. Der hvor du skal lægge din energi, er at lukke af for andre, det de siger og så bare starte mig lidt af gangen. Vi er allerede i gang og jeg vil gerne longeres i dobbeltlonge, det støtter godt, enkeltlonge, jeg har lidt svært ved balancen, det er som om min skulder ikke kommer på plads og jeg har svært ved at galopere ordentligt ud og jeg føler mig trukket skæv, så derfor stiver jeg op. Jeg runder mig ikke og får ikke ”skulderen på plads”. og så vil jeg først rigtig rides når jeg er 3 år og 2 måneder.
ja så har i nogle øvelser jeg kan lave med ham som han bliver tilfreds med.:D som ikke er noget han forbinder med jordarbejdning.
(til jer der ikke tror på det så jaja.:D jeg gør for det ikke kun det eneste spørgsmål)
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
At hesten lige frem har tids fornemmelse for hvor gammel den er og kender udtryk som "dobbel longe" er måske liiidt for kringlet til at jeg selv ville tro det :o)
dec 2006
Følger: 98 Følgere: 89 Heste: 5 Emner: 456 Svar: 3.086
men som sagt er der meget andet der er rigtig. og ja det lyder måske lidt skørt, men det ikke mit spørgsmål.:) mangler noget at lave med ham som han vil forbinde med tilridning.
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
dec 2006
men altså vil i hjælpe mig eller ikke.:)
og vi har lavet meget jord lige nu. bakken og stoppen og stå stille og grund ting. ting en hest i den alder nu skal kunne.:)
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
Hvis hesten har tingene på plads, og du stadig kører rundt i dem, kan den sagtens kede sig, og trænge til noget mere udfordrene
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Er PÆNT sikker på at heste ikke "gerne vil tilrides" og da slet ikke indenfor en tidszone. Tror gerne de vil gå på en mark med deres venner også blive nusset og striglet...
mar 2008
Følger: 108 Følgere: 114 Heste: 4 Emner: 194 Svar: 2.106
Sådan noget som at lære ham schenkelvigninger eller versader eller sådan noget bare for at lave noget der ikke er horsemanship?
nov 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 24
jul 2011
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 4 Emner: 85 Svar: 748
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Klart har en ikke-tilredet hest ikke skulderen på plads. Hvis du vil have den til det, så longer med www.arr.de - det hjælper sygt meget.
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Den kan have prøvet noget der minder. Fx. At den er blevet longeret i én longe, og på en volte er kommet ud langs barrieren, og har fundet ud af at den støtter godt. Så vil den anden longe jo støtte på udvendige side af halsen, og dermed hjælpe hesten med balancen og støtten.
Altså, det er det jeg tænker
Til TS: Gå en tur med hesten, leg med den (uden udstyr og bare løb rundt med glæde og fjol), løsspring den, træn i dobbeltlonge (evt. et andet sted end hvor i plejer. Måske på en mark - hvis dette er muligt), bare strigl eller nus på folden/boksen
Må jeg spørge hvem du har brugt til din hest?
dec 2006
Menne.dk super dejlig og rolig person. og giver sig god tid.:)
han giver mig lov at ride nu altså bare sidde på+ ham. men han vil først rigtig igang med tilridning der.:) og det skal han have lov til.
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Det kan være at de har prøvet at dobbeltlongere ham?
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Det bedste du kan gøre er at se på din hestd adfærd når du byder den noget nyt. Have fokus på det læringsteoretiske. Så skal det nok gå.
Lær at læse din hest og blive god til at gennemskue dens adfærd når den ikke forstår dine signaler. Så du kan lære af den (-;
Det syntes jeg ikke kun er en af de største, sværeste og mest krævende måder at træne på, men også den eneste rigtige (-;
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Min hest vil ikke.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside