Tølt hos min unghest? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen! (ISLÆNDER)
Jeg har lige tilredet min islænder vallak, og han tager det super godt, nu har han vist lidt tølt under rytter bare lige noget småt noget,
Han kan sagtens hvis jeg driver ham rundt uden nogle på så skubber han bagparten ind under sig og tølter meget hurtigt og går over i trav igen.
Jeg vil til at træne tølten med ham, så ville lige høre den bedste start træning til det hvad det er, og hvordan i har gjort?
Jeg skriver ikke dette indlæg for at få negative svar eller at folk skal nedgøre mig og min hest.
Så hvis du har noget positivt at sige så må du gerne skrive, da jeg gerne vil have råd og vejledning.
apr 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 280
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 37
feb 2010
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 82 Svar: 647
og når han så går i tempoet kan du holde ham tilbage, og sætte benet om måd bagpaten og trygge, så han får bagparten med under sig
Det hjalp for min part, da han blev tilredet, og hvis han kommer ud af takt
- Undskyld hvis det blev ret indviklet, men er VIRKELIG dårlig til at forklare sådan noget
feb 2010
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 82 Svar: 647
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 86
Da tølten er så utrolig krævende for en hest, ville jeg foreslå du fik hans grundridning helt på plads inden.. Man plejer at sige at en ismule skal kunne gå piaf inden den går tølt, for det er lige krævende..
jun 2007
Følger: 38 Følgere: 85 Heste: 5 Svar: 184
apr 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 280
Jimilianeren forstår ikke rigtigt hvad du skriver i den første!
Tølt hos min unghest?