1.679 visninger
|
Oprettet:
Anden rytter på hesten? {{forumTopicSubject}}
God aften!
Jeg kom lige til at tænke på noget og vil meget gerne høre jeres mening!
Hvordan har I det med en anden rytter på jeres egen hest? Altså med tilladelse fra jer. Er det noget I giver lov til? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvad er jeres erfaring med det? Får folk lov at ride jeres hest, mens I ikke er der?
Og så videre...
Personligt er jeg glad for, at en anden en gang i mellem sætter sig op på min, hvis vedkommende kan ride hende næsten ligeså godt eller bedre end jeg selv. Dog er det ikke alle og enhver, der får lov at ride hende uden jeg er der.
Håber I vil svare, hold tonen pæn og lyt til hinanden!
Anna.
maj 2013
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 184
Hvis personen er hvad jeg søger og kan det jeg søger så der intet problem i at en anden rider så længe det er en der tager ansvar og behandlerhesten pænt
jan 2011
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 179
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hvis Fleur var redet mere, havde mere rutine mm. så ville jeg ikke have noget imod det. Men fordi hun stadig er så følsom og samtidig ikke særligt rutineret i signalerne, så nej. Min gamle part Maja, ville en hver idiot jo kunne ride fordi hun havde så mange år på bagen, så meget rutine og var så rolig af sind.
Den eneste der får lov er min lillesøster, hun rider heller ikke dressur eller forlanger noget.
Jeg har også svært ved at lade en anden ride bette dyret, fordi ( samme problem som med at finde en underviser ) at jeg ikke er helt enig med hvordan der skal rides med en del mennesker.
Det at der er en anden der rider hesten kan også tit blive et forstyrrende element i ridningen, fordi at folk meget meget sjældent gør ting ens. Man har sjældent samme timing og måde og give signaler på.
aug 2011
jul 2013
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 299
Personligt hader jeg når folk rider hende uden opsyn/ jeg ser på.
Det er bare min mening.
aug 2011
aug 2011
apr 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 294
Min Islænder har jeg haft en "ikke- islænderrytter" på flere gange under min graviditet, og det resulterede i rodede gangarter der blev meget urene, men det er også noget andet med islændere pga de ekstra gangarter. Måske kunne hun heller ikke så meget som jeg troede.
Syntes det er helt fint at få motioneret sin hest af en anden når man af den ene eller anden grund ikke selv kan.
Hellere det end at mine heste skal stå stille i en længere periode.
Hvis det bare er en enkelt gang træktur på min pony eller lign. har jeg ingen problemer med det.
Ellers kan jeg jo også bare selv undervise rytteren som jeg godt vil have at hun rider hesten hvis det var det.
maj 2007
Følger: 112 Følgere: 118 Heste: 1 Svar: 801
sep 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 77
nov 2009
Følger: 129 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 800
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Har en part til hende. Så hende ride 1-2 gange, og det var nok. Så fik hun lov til at ride selv. Parten har lov til at ride hende uden opsyn.
Men andre skal ikke sætte sig op uden at have fået lov. Ville blive stik tosset, hvis nogen gjorde det. Især fordi min pony er som hun er.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
sep 2007
Anna - Så ville det være ok, men det tror jeg er meget svært :o). Derfor har jeg også svært ved at finde en underviser. Så det tror jeg er svært.
Også er jeg bare mistroisk over for hvordan folk ville agere hvis hun stod uroligt, blev sur e.l. Jeg har det ganske godt med at vide, at den eneste der påvirker min hest adfærdsmæssigt er mig -godt eller dårligt.
Så må hun undvære ridning hvis jeg har travlt.
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Da hun var mere tilregnelig, så lod jeg gerne andre ride hende - også nybegyndere, men kun imens jeg så på.
Asterix er den type hest alle kan rides. Jeg lader gerne folk ride ham, fra nybegynderen til den øvede, jeg lærer meget om min hest ved at se på andre håndtere og ride ham.
Jeg synes det er noget pjat at holde sin hest "hellig". Naturligvis kan man godt mærke hvis andre har haft fat på en anden måde, men synes hurtigt man kan ride det væk. De første par gange folk prøver hesten, så kigger jeg altid med for at give den bedste tur for hest og rytter, så jeg kan hjælpe lidt til.
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
Dog rider jeg hende som regel selv, min underviser har ikke redet hende længe og min mor skridter hende kun nogen gange, og min ven han skal ride hende nu her da han skal undervise mig, og så skal han lige have lov til at "mærke" hende igen, inden han hjælper mig:)
Jeg går meget op i at dem der underviser mig har prøvet min hest før..
aug 2011
Krikken - Den følelse kender jeg alt for godt, men det er mere fra jorden, for der kan hun være lidt af en mokke.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Nogengange tænker jeg da også at det ville være fedt hvis man lige kunne få en anden til at tage hesten når man ikke selv har tid, men ja, det skal ikke være hvem som helst.
Nogen mennesker er ikke erfarne nok, eller kan ikke sætte sig ordnetlig i respekt eller kan ikke være konsekvente nok, og så er jeg bange for de kommer galt afsted med hesten.
Andre med mere erfarring har for høje tanker om deres egen formåen, eller rider efter de forkerte principper, eller er for hårde eller har ikke nok tålmodighed og forståelse og så er jeg bange for at de "ødelægger" hesten eller i hvert fald den træning jeg har gjort med den.
Det er ikke nemt. Især fordi jeg endu ikke har mødt en der rider og træner helt ligsom mig.
aug 2011
jan 2011
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 179
aug 2011
okt 2007
Følger: 112 Følgere: 193 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 989
Men som regl har jeg holdningen at hver mand, sin hest .. Jeg skal ikke ha alt mit hårde arbejde ødelagt.. Derfor får hun også fri når jeg tager på ferie, så ski' hul i at hun skal genoptrænes.. Jeg skal bare ikke ringes op på ferien at min hest har lavet løjer og der så skal startes en masse rygter.. (Det har jeg nemlig prøvet før.. ;-))
aug 2011
aug 2011
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 76 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 764
Personligt må næsten alle jeg kender ride tara, hvis de spørger pænt, og bare hygger. Det er udelukket mig, og få gange Sofie der rider rigtig dressur på hende, ellers bliver hun møg forvirret
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
Min underviser var dog også ham der tilred hende, så ham har jeg intet imod, hvis han skulle ride hende, og min ven har jeg heller ikke da han begyndte at ride hende ca. 2 måneder efter hun blev tilredet (juni/juli sidste år), så han kender hende rigtig godt
aug 2011
Ved jeg godt. Nu er Tara jo også en HELT anden pony end Cille og jeg ved hvad du mener.
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 962
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 76 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 764
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
feb 2005
Jeg tilrider heste og rider dem op, både Plet og Asterix har jeg selv redet til og redet op til det niveau de er på i dag. Netop pga. jeg skal sikre mig at hesten kan OG skal kunnes rides af mig, så lader jeg andre ride dem, nybegynderen skal få en dejlig tur, uden at skulle føle sig magtesløs, mens den erfarne skal kunne ride hesten i holdning og nogenlunde samling.
Naturligvis forlanger jeg ikke de behøver ride den præcis som mig og lige så godt - for det er mine knapper der er installeret, så derfor er der en forskel, men forskellen vil jeg gerne have minimeret så meget som muligt.
nov 2008
Når man lader en meget mere øvet og erfaren rytter prøve hesten og de bare overhovedet ikke kan finde ud af at styre den, så er der bare ikke så meget at gøre vel? Selvom jeg altid selv er med og kan guide fra sidelinien første gang andre prøver mine heste.
For eksempel min gamle konkurrence islænder Ofeig, hun var så lækker blød, smidig og sensitiv at ride så det synes jeg min dressur-rytter-moster skulle prøve. Afsted kom vi på skovtur, min moster på Ofeig og mig på min mors unghest. Efter et stykke tid hvor vi bare har redet lidt derudaf, spørger jeg min moster hvad hun synes. Min moster svarer så "Øh, jeg har altså ingen kontrol over hesten, jeg sidder her bare. Hun er helt fokuseret på dig" Det var lidt en mærkelig fornemmelse, men jeg kunne godt se hvad hun sagde, for hesten var da helt døv for rytterens tøjle og ben, men meget opmærksom på mine stemmesignaler.
Turen gik så fint nok alligevel, så måtte jeg bare lige holde fokus på begge heste. Og min moster sagde at hun følte sig faktisk helt tryg selvom hun ikke havde den mindste smule kontrol med hesten, for jeg kunne jo styre den helt fint ovre fra ryggen af den anden hest..
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.447
Nu hvor jeg har fået hest er jeg ikke helt så tryg ved at lade andre ride ham. Både fordi de fleste jeg kender er små ponyryttere eller meget dygtige hesteryttere. - og den vil jeg jo ikke belemre med min lille baby Desuden er han kun 5 og ikke redet meget. Derfor vil jeg ikke lade andre ride ham endnu. Prøve ham må de gerne hvis han er flink den dag og jeg er der, ellers vil jeg helst ikke have det.
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 55 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 270
Har en veninde der nu har prøvet min hest 3 gange og hun rider ham lige som han skal rides - så hvorfor ikke give hende en mulighed for at udvikle sig, og hesten skal kunne sine ting - det bliver så be- eller afkræftet ved at hun fx kommer op
Hvis jeg skal på ferie el. lign. så har jeg et par reserve ryttere til min hest - hvilket jeg har det helt fint med !
aug 2011
Lady - Vi synes vist alle sammen vores heste er specielle, men måske ikke lige på den måde. Jeg kan godt se det kan være et problem hvis de ikke kan styre den...
aug 2011
MaCo - Dejligt for dig, din veninde og din hest at hun kan ride den en gang i mellem!
Et lille tillægsspørgsmål:
Vil I helst have en hest, der er så specil at det kun er jer, der kan ride den eller skal den helst kunne rides af alle?
feb 2005
Det er jo netop det den erfarne rytter tester, når denne kommer op og rider.
En hest er ikke meget værd i mine øjne, hvis den er redet så specielt at kun en enkelt kan ride den.
Og ja og nej, til spørgsmålet om jeg vil have en hest, som kun kan rides af mig. Plet er bare for utilregnelig til at jeg vil lade andre ride hende, men alligevel ville jeg ikke bytte hende for noget andet. Dog ville det da være dejligt engang imellem at kunne sige "Gider du ride hende en tur?". Men hun stjal mit hjerte, også selvom hun ikke rides ofte og slet ikke af andre. Men skulle jeg ud og købe ukendt hest, så nej, så ville jeg ikke købe en enmandshest.
apr 2007
aug 2011
aug 2011
apr 2007
feb 2005
Lige præcis! Ligesom for at tjekke lidt. F.eks. rider jeg med en, til tider, mangelfuld kontakt til bidet, som gør hesten hurtigt kommer ind og putter sig. Der bruger jeg en rytter, som måske har lige rigeligt fat i munden på hesten, for at tjekke hvordan hesten er når den får sådan en på ryggen.
En gang i mellem sker der det at hesten slår fra, mister ryggen osv. Her får jeg et "wake-up-call" som fortæller mig at jeg altså SKAL have en kontakt til munden, ikke at den skal have tvungen holdning, men at den har støtten.
Så det hjælper mig til at ride min hest, ved at andre rider den også kan fremmedrytteren også lære noget samtidig med.
aug 2011
aug 2011
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 124 Heste: 4 Emner: 254 Svar: 1.410
Asterix må dem jeg stoler på gerne ride på
Monday må folk også, men helst kun når jeg er der.
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.092
Jeg søger part til min pony, ikke fordi jeg ikke gider være sammen med ham, men fordi jeg ikke har alle de timer han fortjener. Så vil jeg hellere at han lære nogle andre at ride. Ved Gud Dominique, min pony, er ikke nogen lidt hest at ride i alle situationer, men jeg tror næsten alle kan.:-)
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Men nej, jeg er ikke i tvivl om at jeg sagtens ville kunne lade andre ride min hest, så længe jeg ved de er god ved den, om de så er nybegyndere eller rutinerede. Min første hest bliver en god og stabil hest alle kan ride og håndtere, som giver en dejlig ridetur hver gang og det ville jeg da være glad for at kunne dele med en anden nervøs rytter der måske skal have selvtilliden tilbage. Jeg har også store planer om at skulle lære min bedste veninde at ride.
Så længe hesten bliver behandlet ordenligt og med respekt, så er jeg sikker på at jeg ikke ville være så sippet med hvem der får lov at kravle på den.. Heller ikke selvom jeg har planer om svær dressur
jul 2013
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
aug 2011
aug 2011
sep 2007
Ja, det tror jeg helt bestemt. Min er møg hamerende følsom i munden også alligevel ikke. Jeg kan selv ødelægge noget og sætte os tilbage i træning hvis jeg taber temperamentet et øjeblik.
Så hvis hun fik en rytter på ryggen der red med aktive hænder/tage og give/pille/nykke/arbejde med tøjlen -så ville jeg skulle fikse på det en del tid.
Eftersom jeg ikke går ind for den træningsmetode, ville det ødelægge min træning fordi jeg rider hestens anderledes. Kombineret med hestens følsomme mund - hun bliver bange for tøjle kontakt, hvis man er for voldsom.
En anden ting er, er at hun ikke kan så "fine" signaler for ben endnu. Så hvis en rytter forsøgte det og hun istedet bare gik frem, som hun ofte gør også blev sur - så ville jeg også skulle bøde for det med en hest der fes frem. Samtidig med hvis rytteren blev sur og slog eller sparkede på et dårligt tidspunkt, det kan ødelægge også.
Det kan gøre så meget med en enkelt rytter, der rider modsat af en selv.
Eller siger du, at ens hest er dårlig redet hvis den får en anden adfærd fordi den får en rytter på ryggen med aktive hænder ( tage og give, pille, nykke osv. ) fordi den normalt er redet anderledes?
aug 2011
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Men min pony har svært ved at knytte sig til andre mennesker, og det respekterer jeg, så det er kun mig, der træner hende. Og ingen skal træne hende uden jeg er der. Af hensyn til både dem og Pride, da hun kan finde på alt muligt, hvis hun ikke stoler på dem.
Så er jeg der ikke og fx er på ferie, så er der en, der får lov til at strigle hende engang imellem, men ikke mere.
jul 2013
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Han er meget følsom og meget nervøs. Han skal rides rigtigt, ellers bliver det en aldeles ubehagelig oplevelse for både rytteren og ham.
Jeg har haft 7 ryttere oppe på ham, min kæreste, fire veninder, en yngre pige fra stalden og min underviser for ikke så lang tid siden fordi jeg var ude af stand til at ride efter en ulykke. Alle sammen kun på bane og alle (undtagen min underviser) kun når jeg har vurderet, at det har været sikkert.
Zambrano har løbet med min kæreste og tre af mine veninder - ikke noget voldsomt, men han er skal rides helt rigtigt, ellers slår han fra - og når de så ikke "gør det helt på hans måde", så sætter er det som om han tænker "nope", stikker hovedet i vejret og løber i en kort, anspændt galop. Han har ikke løbet langt eller smidt nogle af dem af, men de kan bare ikke få det til at fungere.
Min underviser red ham rigtig pænt og den yngre pige fra stalden har ikke andet end fået et par små trækketure på ham :o)
Jeg synes det er rigtig lærerigt at se andre ride ham, men der er ikke nogen der får lov til at ride ham uden opsyn og jeg fortæller altid alle der kommer op på ham, at de skal rette sig efter hvad jeg siger og de får ikke lov til at ride ham på en måde som jeg mener er uhensigtsmæssig.
sep 2007
Teknisk set er hun syv år og har været brugt til rideskole hest tidligere i hendes liv, men det gør hende ikke mindre følsom :o)
De fleste mennesker bruger hænderne til at placere hestens hoved, ihvertfald dressurryttere - også selvom de kan deres grund ridning ( som jeg definere som stop, start, drej og sidde roligt ).
Og ja, det ville ødelægge min, eller ihvertfald ødelægge hvad jeg forsøger at træne imod.
apr 2010
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 30
Jeg har ikke læst alle beskeder. Men dit til spørgsmål om en hest kan blive "ødelagt" efter 1-2 gange med en anden rytter, vil mit svar helt klart være ja, det kan den helt sikkert.
Jeg har to eksempler med Bailey, som jeg kan prøve at formulere så godt jeg lige kan.
1:
Jeg var på vinterferie forrige år i en uge. der havde vi haft hende i 1/2 år. Hun havde aldrig stejlet eller lagt an til noget som helst før det. Hun var super dygtig og sød. Da jeg så kom hjem fra ferien igen, og jeg skulle se min søster få undervisning, opførte Bailey sig meget mærkværdigt. Hun lagde meget an til stejl (men gjorde) det ikke.
Vi spurgte hende som havde redet mens jeg var væk, og hun sagde at hun godt lagde mærke til at Bailey havde snublet og reageret meget voldsomt.
Hun fortsatte med at lægge an til stejl i 2-3 uger. Vi havde self. dyrlæge på, to gange i de 3 uger.
Så begyndte jeg ved undervisning igen (efter lille pause pga. den underlige opførsel) Og da ville min ridelære da lige sætte sig op på hende og sætte hende på plads, fordi hun stadig opførte sig underligt. Og det var grunden til at hun næste dag stejlede meget højt med mig. Og blev ved, hun gør det jo stadig ind imellem, som du jo ved.
Så på "overfladen" er alle disse problemer kommet, pga. to personer der har redet min pony en gang hver! Men hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg det stikker lidt dybere end bare som så. Men kan self. ikke vide det, da jeg jo ikke kan snakke hestesprog (kunne ellers være nyttigt).
2:
Det er en lidt anden situation.
Ikke et ridetilfælde, men alligevel noget jeg tror man ville kunne realetere dertil.
Bailey var fantastisk til at gå over presseninger, og stå stille på dem, blive pakket ind osv. da jeg fik hende.
Jeg elskede at træne det. Men vidst godt at hun ikke var jordens modigste hest, så jeg tog det meget stille og sørgede for at være super rolig omkring den osv....
Så ville jeg en aften, da det var halv-mørkt træne det igen. Det var desværre en lidt blæsende aften, og min veninde som holdte presseningen tænkte self. ikke lige på at være stille og rolig. Så Bailey blev meget skræmt, lige siden har hun været umulig omkring presseninger.. Du har jo sikkert set hende på et eller andet tidspunkt.
I dette tilfælde tænker jeg lidt over det der med at en hest er et flugt dyr, og hvis den først én gang har oplevet en "livsfarlig" situation, vil den altid huske det og gøre alt for at undgå den situation igen. Nogen heste vil aldrig kunne trænes fra den frygt, da det ligger så dybt i generne at have frygten.
Så det jeg tænker er: måske kan en hest risikere at få en meget grim oplevelse med en anden rytter, som den bliver "ødelagt" (skræmt) af.
Det kan den self. også med ejer. Men ved bare at hvis det var mig der ejede hesten, ville jeg være sur på mig selv over at jeg har fået et problem, der ikke er min egen skyld, og måske ville jeg have svært ved at tilgive den person igen. Så er det alligevel rare at vide at det er min egen skyld.
Pyh ha, det blev næsten til en hel roman.
Håber du gad læse det, og at det var et svar der kunne bruges til noget. ;)
aug 2011
Er der nogen, som har rigtig gode erfaringer med en anden rytter? Jeg havde i vinters en anden (Katrine, som skrev ovenfor) til at ride Lucile i ca. 3 mdr. fordi jeg selv var kommet til skade. Det var, selvfølgelig fordi Katrine rider meget bedre end jeg, en helt anden hest jeg fik tilbage! Lige pludselig kunne den jo ting og sager!
Hvad med jer?
nov 2008
Men det er selvfølgelig ikke alle heste.
jan 2009
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 201 Svar: 1.948
Lige nu har jeg også en anden til at ride min hest, eftersom jeg ikke må ride pt. Jeg var der første gang, hvor vi longerede den sammen og hun skridtede/travede lidt, ellers har hun klaret det selv. Hun rider ikke svære øvelser, men hun har forståelse for heste og er ikke hård mod dem, selvom han nogle gange siger fra i nogle af øvelserne.
Har aldrig haft nogen dårlig oplevelse med at sætte en anden rytter op på ham. Og jeg har haft min knapt så rutinerede mor til at ride den over længere tid, min søster, mindre børn som bare har hygget og fjollet og mere seriøse og dygtige ryttere.
Og hvis jeg kender rytteren i forvejen, har jeg heller intet problem i at de rider ham, selvom jeg ikke har set dem ride først.
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
Men nu har det ændret sig.. jeg har fået mere viden om hvad der sker i hestens mund, og hvor hestens balance ligger osv.
førhen var jeg ligeglad hvordan folk red min hest udover de ikke måtte slå mine heste for så tæskede jeg dem og mulede dem ned i ridebunden mildt sagt..
Men nu ser jeg ikke andre folk på mine heste udover en lille skridtetur eller trækketur.
Jeg er meget kritisk overfor hvad folk gør og når de spørger om de må ride min hest siger jeg nej, spørger de hvorfor får de sgu min 100% ærlige grund hvorfor!
Jeg har prøvet nogle få gange at lade andre ride mine heste uden mit opsyn og det kom der sgu intet posetivt ud af!
For mine veninder var til stede og hørte skam lidt af hvert!
Den ene gang hørte jeg hun savede min hest ned, og på staldgangen slog hun min hest i hovedet
den anden gang kunne personen slet ikke ride min hest ordentligt
Og her i sommers satte en person sine Niecer/børn/søskende eller hvad fuck de nu var op på min hest?!
Så nej.. ingen andre end mig og folk jeg stoler 100% på rider ordentligt på mine heste for lov til at ride dem (Under MIT opsyn) Har for mange dårlige oplevelser til at kunne gøre det igen!
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 83
Grunden er at hun ikke skal blive forvirret. Hun skal være vant til den måde jeg rider hende og lære de signaler som jeg giver hende, ikke alt muligt andet. Jeg lader heller ikke mine veninder ride hende. Heller ikke mine heste veninder. For vi er vidt forskellige når det kommer til heste, og jeg har tidligere givet en veninde der rider, lov til at ride min hest, og jeg syntes at hun tog alt for meget fat i den.
maj 2011
Følger: 41 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 185
okt 2007
Følger: 215 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.656
For jeg syntes jeg er nået så langt i min ridning på hende, at det ikke skal spoleres på en uge, selvom personen godt kan ride, så er det ikke mine signaler. Ikke fordi jeg ikke stoler påmine veninder, men fra nu af vil jeg hellere give hende tænkepause i en uge og selv starte igen.
Den eneste udover mig som rider hende er min mor, som også er hestemenneske, men hun rider blot tur på hende, da jeg ikke gider tur ridning
nov 2011
Følger: 161 Følgere: 125 Heste: 8 Emner: 89 Svar: 2.262
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Min frieser derimod kommer ikke en eneste på ud over min kæreste hvis han vil.
Anden rytter på hesten?