1.326 visninger
|
Oprettet:
Anden rytter på hest til stævner {{forumTopicSubject}}
Hvad er egentlig de officielle regler, når en hest skal gå stævne.
Må en rytter varme en hest op (rytteren skal ikke selv starte), men som en anden rytter skal stille til start på.
Eller er det kun den startende rytter der må ride hesten på stævne pladsen?
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 318
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Må man så ikke give en "unge" en skridt tur på sin hest?
mar 2009
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
jul 2015
Var bare til stævne og min fjoller skulle gå 3 skridt programmer (med trækker!) i mellem starterne fik en handicappet pige en skridttur på fjolleren, hvilket jeg fik et møgfald for.
Jeg syntes godt nok det var at gå i små sko, men regler er jo regler. (som jeg ikke kendte)
Men hvad, jeg redede den handicappet piges dag, hun var over lykkelig.
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
jul 2015
Da jeg var stævnerytter, var det helt normalt at de små piger fik skridt turer på vores heste, så jeg tænkte slet ikke i de baner.
jan 2013
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 138
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.875
Var til stævne engang hvor en af kvinderne der startede gav sin 4årige søn en lille skridttur på hendes hest imellem klasserne - hun fik vist nok at vide at det var disknings grund men at de så igennem fingre med det denne ene gang
Synes satme også det er at gå i små sko - men på den anden side må reglerne jo gælde ALLE ellers finder folk bare smuthuller.....
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 174 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
Forleden dag læste jeg så at man til springstævner gerne må lade andre ride sin hest mellem klasserne, men ikke til dressur.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Desuden er det også ok, at reglen gælder for ALLE, uanset alder, niveau mm.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Men desværre er det bare sådan, at hvis man nogle gange bøjer regler, ja så er det måske i det enkelte tilfælde moralsk korrekt - handicappet barn får træktur på musse - men problemer at der er helt sikkert nogle, der så mener at når DU må....så må jeg også alt muligt andet....
Hvis man nogle gange hører, hvad især ponyforældre kan brokke, kævle, skælde ud over og anlægge sag for, så ville man ikke tro sine egne øre.
Godt at du har gjort en lille pige glad - og mærk i dig selv om ikke du også ville gøre det en anden gang - møgfald eller ej
Mvh Charlotte
jul 2015
Så er der i hvert fald ingen præstation fremmende i det.
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 536
jul 2015
En af stævne arrangørne bakkede mig op, det var helt ok, at pigen red min total idiot sikre fjoller. Det var de andre ryttere som ikke synes det ok, da det var imod reglerne.
Jeg kunne forstå hvis jeg varmede min LA4-6 fjoller op også overlod ham til min søn, som så vandt LD på ham. Men det var vores total dovne fjoller, hvis største bedrift den dag, var at han ikke faldt i søvn i skridt programmerne.
Nogle går bare mere op i regler end andre, er vidst konklusionen.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Men igen regler er regler og de skal overholdes. for så kan man igen siger hvornår er det så ok at andre rider hesten før stævne så skal folk selv til og gradbøje reglerne.
Personligt havde jeg været total ligeglad.
jul 2015
Næste gang venter jeg bare med at lade pigen ride hesten, til han har gået skridt programmerne ( ny begynderne knus elsker den fjoller, han er SÅ god til dem, han går helt selv i stå med jævne mellemrum)
For self skal hun have lov til ride ham igen, hun blev så glad, det var en fornøjelse at se.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Det der er bare for at være på tværs - okay ja hvis en TD'er så det så BØR vedkommende self gøre noget ved det, men kunne også vælge at se igennem fingrene med det og vurdere at det jo ikke gør noget. TD'ernes arbejde er jo også at kunne vurdere når noget er for meget eller skal stoppes, hvilket de så også bør kunne i dette tilfælde. Men at andre ryttere også brokker sig over det... Jesus Christ, gå nu lidt mere op i jeres eget ridt og egen hest i stedet for at være en decideret paragrafrytter.. Forbedr dig eget ridt i stedet for at få de andre slået af banen
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
dec 2006
Der er så sandeligt forskel i at gøre noget ved en der er igang med noget strafbart kontra at gøre noget ved en der gør noget imod et forbunds regler, og som i dette tilfælde ikke strider mod selve formålet med reglen, men bare reglen i sig selv. Jeg synes at dette handler om en formålsfortolkning af reglen, for det bør ikke være så sort på hvid som det åbenbart er, og det synes jeg at en TD'er bør kunne vurdere. En TD'er skal kunne vurdere om alt muligt andet er okay, fx om man er ordentlig ved sin hest, om der er nogen der rider uansvarligt osv, så hvorfor kan man ikke vurdere dette?
mar 2009
dec 2006
Men ja folk kan selvfølgelig også vente med at give skridtture ud til efter klasserne eller uden for stævnet, men når man ser på det der er sket for TS synes jeg der ligger en problematik i den regel ift formålet med den, og ift at en TD'er burde kunne vurdere hvad der er vigtigt og ikke vigtigt.
Kan godt være at det bare er mig der er gal på den, eller har et for blødt hjerte til at sådan noget kan gå mig på, men kan virkelig ikke se det gale i den hændelse. Én ting er at der er brudt en regel, men at andre mennesker går op i at hun skridtede på den hest/pony... Sorry men typisk at det også sker til sådan et stævne hvor det sikkert har været for små børn (skridtprogrammerne) og så er der en masse ponymødre til stede, der da skal feje alt af banen for at lille musse kan få sin roset trist synes jeg...
mar 2009
dec 2006
mar 2009
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Det handler ikke om hvilken slags hest det er på eller om hvor doven han er og hvor meget han helt selv går i stå. Det er en stævneplads. At uddele skridtture kan vente til i kommer hjem igen. Argumentet med at børnene elsker ham SÅ meget er komplet irrelevant her, for det handler om reglerne på stævnepladsen og der må du bare ikke uddele ture til andre ryttere.
Regler er regler af en grund - de er nødt til at være klare og præcise, og selvom man i dit tilfælde godt kan se forskel på en handicappet pige der får en skridttur og på en dygtig underviser der varmer hesten op - så er der altså ingen forskel på papiret, og derfor vil man skulle tillade det ved alle. Jeg håber du kan se forskellen, ikke moralsk, men sådan som det er nødt til at fremgå når man laver regler.
Jeg ved godt at det er surt, når man bare har ville gøre en pige glad, men det er ikke de andres problem, det er jer der har begået en ærlig fejl.
Få fat i nummeret på pigens forældre, stabl et møde på benene og tilbyd hende skridtture i ny og næ uden for stævnepladsen, hvis du gerne vil redde hendes dag igen Lad være med at bruge stævnepladsen bare for at provokere
jul 2015
Jeg havde ingen intention om at provokere, kun at glæde en pige.
dec 2006
Ej tror du virkelig hun gjorde det for at provokere? Det var da en måde at vende andre folks godhed til noget andet! Hvis der var nogle der følte sig provokeret af sådan noget, siger det da godt nok mere om dem end det gør om TS!
Det kan godt være at reglen skal overholdes, men siden hvornår har andre deltagende skulle være dem der håndhævede den? De får da ikke noget i klemme ved at kigge den anden vej, og hvad skader det dem at hun fik en skridttur? Kunne forstå hvis det netop var præstationsfremmende, men det kan alle vel se at det ikke var. Så lad da officials om at håndhæve reglerne.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Jeg mener blot at man overholder de regler der er, og nu kender TS til dem. Regler er regler, uanset om det er en handicappet pige eller ej. Men når TS skriver "næste gang venter jeg bare til.." så det er fordi hun har intentioner om at gentage samme handling. Derfor snakker jeg om (potentielt) flere ture; fordi det er hvad TS selv skriver.
dec 2006
Anden rytter på hest til stævner