{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

kritisere anden rytter... {{forumTopicSubject}}

Ja vidste ikk lige hvad jeg skulle kalde emnet...

Men på vores rideskole er der en rytter (18 år) som lejer en af vores elevheste, Pigen er som sådan sød nok, men hun er godt ikk sød ved heste...

Hun slår den tit og meget når den ikk lige gør som hun vil have, og når hun rider den er det med chambon og hesten bliver savet så meget i munden at hovedet svinger fra side til side.

Flere af os har snakket om hvor forkert det er når hun behandler hesten på den måde.. Men bør vi sige noget til hende??

Det skal lige siges at jeg er 25, en anden af pigerne er 30 og resten er ikk mere end 14-16 år...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kritisere anden rytter...
  • #1   16. sep 2010 Ja, man kan jo sige det på en pæn måde smiley

• #2   16. sep 2010 Er bare bange for hu bliver meget sur og fornærmet ligemeget hvor pænt man siger det...

• #4   16. sep 2010 Er der ikke en bestyrelse på stedet der kan tage en snak med hende? Det gjorde vi i min gamle klub når der kom klager over måden hestene blev behandlet på, da hestens ve og vel kommer i første række.
    Det har aldrig i min gamle klub været lagt ud som en opfordring til at man skulle sladrer om hinanden, men istedet for at de tog en riv-i-håret kamp med hinanden, mente vi at det var bedre at de kom til bestyrelsen hvis de observerede uetisk behandling af hestene. Det fungerede rigtig godt.

• #5   16. sep 2010 ja jeg ville os snakke med en ridelære, ejer af stedet, bestyrelse eller hvad i nu har på stedet i stedet for selv at tage den,.. hun kan som sagt komme til og tage det meget personligt, og der kan komme dårlig stemning i stalden... men ellers kunne man jo opfordre til noget undervisning i stedet for?? jeg kommer lige til at tænke på hvor ejeren af hesten er i billedet, ved godt det er en elevhest, men ejeren af stedet må da have nogen standard krav til rytterne ??

• #6   16. sep 2010 jeg havde nok givet hende en pæn bemærkning. Man behøver jo ikke hakke hende ned. Desuden tror jeg ikke bestyrelsen på en rideskole, kan gøre ret meget ved hende

• #7   16. sep 2010 Ville sige det til ridelæren

• #8   16. sep 2010 Jeg ville helt klart i sådan en situation vælge at sige til pigen på en pæn måde, hvad hun gør forkert. Det er jo ikke sikkert, hun gør det af ond vilje, men slet og ret pga. manglende viden.

Hvis du føler dig usikker på hendes reaktion, så få nogle flere med og tag evt. ridelæreren med ind over. smiley

• #9   16. sep 2010 en elevhest må der være nogle som har ansvaret for. ville hive fat i dem, hvis det ikke var en pige jeg selv havde lyst til at snakke med.

Helt klart få gang i noget ikke fair mod hesten, lyder til hun mangler undervisning. og ja forståelse for det et dyr har mellem hænderne.

• #10   22. sep 2010 Det kan vel egentlig aldrig blive jeres problem hvordan hun behandler den hest hun rider på ? :-S ikke sagt at hun skal "mishandle" den, alle dyr skal behandles med respekt.
    MEN istedet for at gå og bagtale hende, så tag fat i ejeren/ den stald ansvarlige af opstaldnings stedet og bede dem tage sig af det.
    Istedet for at skabe en negativ stemning i stalden som absolut ikke gavner nogen mennesker eller dyr.

Jeg ville ikke begynde at konfrontere en elev, men istedet gøre hestens ejer opmærksom på problemet.
    For det er så nemt at stå og være barriere rytter.

Tænker også over hvor er ridelærer henne i det hele ?? siden han/hun ikke selv er obs på problemet ?

Kommentér på:
kritisere anden rytter...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce