{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Motivation til at tabe sig {{forumTopicSubject}}

Det er sådan at jeg vil måske godt tabe mig cirka fem kilo. Men jeg taber mig slet ikke af ridningen, og så tænkte jeg. Det har sikkert noget at gøre med mine madvaner, jeg spiser meeeeget mad, og meget af det er usundt, og det er jo svært at smide kilo på den måde. Men uhh i ved man bliver så fristet, og jeg falder i hvér gang desværre.
Så jeg tænkte jeg ville spørge jer, om i kender en god måde at holde sig til det sunde, måske noget lækkert sundt mad? Eller noget psykisk træning eller hvad man skal sige, i ved indstillingen? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motivation til at tabe sig
  • #1   7. okt 2013 Følger lige med smiley

• #2   7. okt 2013 Følger også lige med smiley

• #3   7. okt 2013 Byt de søde sager ud med snacks i form af gulerødder og agurk, eller peber, hvis du er til det. smiley

• #4   7. okt 2013 Jeg har tabt min 11 kilo nu, bare på at ændre min mad.
    Hvis du vil vide mere kan du skrive en pb smiley

Og så kan jeg lige sige at da jeg skulle ha motivationen, satte jeg et billede af en smæller fed dame på køleskabet, så hver gang jeg åbnede det unødvendigt så så jeg hende damen og tænkte, AAAAD sådan skal jeg ikke se ud, og s lukkede jeg pænt køleskabet igen! smiley

Tro det eller ej, men det virker faktisk på ret mange mennesker smiley

• #5   7. okt 2013 Gøg&gokke: Jeg vil gerne vide mere om hvordan du bare har tabt dig så meget, bare ved at spise sundere! smiley

• #6   7. okt 2013 Jeg har vejede 125 kilo og er nu nede på 77 kilo
    Og jeg må indrømme jeg har ikke taget det usunde helt væk.
    Jeg begyndte for det første at gå, i stedet for at spise 3 gange om dagen spiste jeg 6 gange om dagen du ved små mellem måltider imellem de store måltider, hvis jeg fik lyst til sukker tog jeg det og med salt lidt chips osv osv. ellers er en kanel god måde at få sin sukkertrang ned
    Jeg fandt ud af hvis jeg tog sukkeret helt væk fik jeg Binges (slikflip) så på denne måde kontrolleret jeg det.

Nu er det sådan jeg træner Karate 4 gange om ugen 2 timer pr. gang, tirsdag, torsdag, fredag og lørdag, jeg tager en times svømning om onsdagen, samt skal min fyr og jeg til at træne i træning center så jeg kan få lidt markering.

Jeg spiser meget proteinsrigt, kød og fisk, kulhydrater fra pasta,ris og kartofler samt grønsager.

Og husk heller lidt søde sager en gang i mellem end en gang med MEGET

Det er sådan jeg holder mig i gang smiley

• #7   7. okt 2013 jeg skal tabe mig 20 kg, og har prøvet gang på gang og gå på kur, og sagt mig et mål, men er faldet i HVER GANG, og aldrig tabt mig.. nu har jeg sat mig nogle meget små mål. har sagt mig et mål til at starte med her der hedder 1 KG, så bliver jeg ikk skuffet over mig selv. og når jeg har taget det første kg, bliver jeg forhåbentlig motiveret til at tage 1 KG mere. o.v.s.

• #9   7. okt 2013
    Det skal komme fra en selv, uden hjælp.
    Taler af "erfaring" på den måde at min kæreste har forsøgt at tabe sig flere gange, uden han selv helt oprigtigt ville. Pres fra mig, forældre mm. - og hver eneste gang er han faldet i efter 1,2,3 uger.

Man bliver nød til selv at finde det "drive".

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 282
    #10   7. okt 2013 Min motivitaion for at tabe mig, er at se på flotte kroppe. Det inspirere mig til at tabe mig. Nu får jeg sikkert høvl, og bliver anklaget for at "lægge op til usunde vaner". Men det er ikke sådan jeg ser på det. Jeg ser på flotte trænede kroppe og billeder af masser lækker mad - sund mad. Sådan bliver jeg inspireret og det får mig til at blive ved med at tro jeg kan se sådan ud, engang smiley

profilbillede
  • #11   7. okt 2013 jeg har selv tabt 15 kg, så nu vejer jeg 59 og er 158, så mangler ca 10 kg mere. Og når jeg så begynder at tabe motivationen fordi vægt tabet står stille så kigger jeg på denne side http://beforeandafterweightloss.tumblr.com/ det inspirere mig rigtig meget, for hvis så mange kan, så KAN jeg også! Det var så nemt i starten for de første 10 kg røg hurtigt, men efter de 10 så snegler det bare afsted, så den side der er rigtig god til mig når jeg mister motivationen smiley

• #12   7. okt 2013 Gør det samme som JJ! Kigger konstant på flotte kroppe.. og drømme om at det var mig. Det pisse godt til at tirre dig selv med! smiley

• #13   7. okt 2013 drømmer*

• #14   7. okt 2013 Jeg gør nok lige modsat af hvad man enlig skal.. Jeg falder i og så begynder jeg at rakke ned på ALT der er i vejen på min krop og finder ting andre slet ikke ser. Men jeg er aldrig tilfreds, jeg har skide dårligt selvvær så det har også noget med det at gøre.

Men jah når jeg har fundet nok ting jeg er utilfreds med bliver jeg til sidst så sur og ked af det hele at jeg forbyder mig selv slik og andet usundt og sætter mål for mig selv om træning 5 gange om ugen fx. (jeg rider og svømmer 3-4 gange i ugen samlet så det er ikke slemt) Hvis jeg holder den længe nok tror jeg kiloerne ryger af men nu vejer jeg mig max to gange om året så det er svært at sige

• #15   7. okt 2013 jeg skrottede colaerne... ikke for at tabe mig, men for at spare penge.
    Jeg ville godt have en mac, og pengene skulle komme et eller andet sted, så jeg smed tingene i vægtskålen... og sjovt nok vejede mac'en mest. Det er første gang i mit liv at jeg kunne gå cold turkey på sodavand uden at blinke smiley
    Det var sidste sommer... og siden da har jeg nok kun sammenlagt købt sodavand 5 gange, hvor jeg før drak hver dag - og jeg køber kun hvis jeg min 'reservetank' kører på pumperne, hvor jeg lige har brug for et sukkerboost. Idag var en af gangene, fordi jeg har haft en grum hovedpine og godt lige ville have et boost inden jeg kom ud til hesten.
    En sidegevinst har så været at jeg har tabt mig mindst 10kg siden anskaffelsen af mac'en - og jeg snolder altså stadigvæk med chips og sådden smiley

Så mit bedste bud er at finde den motivation som vejere tungere end de usunde sager... du sparer jo en del penge, så det kunne jo være en eller anden ting, som du ellers ikke ville have haft råd til.

• #16   7. okt 2013 Jeg er begyndt i fitness, godt nok vil jeg ikke tabe mig, men vil gerne være mere tonet. Efter jeg er begyndt i fitness, så er lysten til usunde sager mindsket - det er der stadigvæk, men slet ikke så slemt.. også må man jo godt synde lidt når man lidt har været nede og forbrænde 3-400 kcal. smiley

• #17   7. okt 2013 Jeg er selv igang. Skal smide 15 kilo (mindst) og de første 5-6 kg er nået smiley

Den største ændring for mig har været, at "skrotte" colaen. Ikke fuldstændigt - men jeg drikker SLET ikke i nærheden af hvad jeg gjorde før. Skulle jeg få colatrang, så tager jeg en zero. Mit bedste råd til dig er:

Spis ikke til du er mæt. Spis til du ikke er sulten mere.

Ja, og så hjælper det selvfølgelig altid, at gå fra kæresten..

• Elsi B
    Elsi B Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55
    #18   7. okt 2013 Jeg kan anbefale dig at tælle kalorier! Det vil vel tage dig cirka en måned at smide 5 kg. hvis du holder dig til max. 2000 kcal om dagen. Du "må" i princippet spise hvad du vil, men vælger du at spise 4 mars bar så har du brugt dine kcal og du må ikke spise mere den dag. Der skal derimod pænt mange grøntsager, frugt og fedtfattigt kød til for at nå 2000 kcal. Desuden vil jeg anbefale dig kun at drikke vand og ikke juice, sodavand og lign.

• #19   7. okt 2013 Jeg kan anbefale Dukan-kuren, som egentlig er en livsstils ændring.
    Ingen tællen kalorier og ingen sult smiley

• #20   7. okt 2013 Jeg vil som Helle anbefale Dukan-kuren. Det er ikke en kur i sig selv, men en livsstils-ændring. Jeg har tabt mig 12 kg., og mangler kun 5-7 kg. mere smiley Man er aldrig sulten, for det handler ikke om at tælle kalorier - men primært om at spise proteinrigt smiley

• #22   8. okt 2013 Det kan være svært at holde et løfte, man har givet sig selv, fordi der ikke er nogen 'straf' ved at bryde det. Så selvom man forbyder sig selv at spise slik, er det så let at bryde forbuddet, for der er jo ingen straf.

I stedet skal man sige det til nogen, man ikke har lyst til at skuffe. Altså nogen man ved vil blive 'sur', hvis man ikke holder løftet.

En anden idé er at afskære sig selv muligheden for at bryde forbuddet. Find de tidspunkter hvor du har lettest ved at falde igennem, og undgå dem så. Hvis det er fordi du ikke kan lade være med at købe slik når du kommer forbi det, så lader du enten være med at tage pung/penge med, eller også lader du være med at gå forbi det. Hvis det fx er når du hygger dig, ser film o.lign., og du så får lyst til noget sødt, så find sunde alternativer. Søg på nettet, der er mange sider omkring sunde alternativer.

Kig også på nettet efter lækre opskrifter på sunde retter, eller bare billeder af lækker frugt og sund mad.

Men nu er det jo også kun 5 kg du vil tabe dig - ergo er du nok ikke overvægtigt, men vil bare gerne rette lidt til på din krop. Så det er jo nok ikke fordi du rent faktisk har brug for det, det er bare noget du føler, at du har. I stedet skal du lære at elske din krop som den er. Der er forskellige ting man kan gøre, for at lære at elske sig selv. For det første er hjernen indrettet sådan, at jo flere gange den oplever noget, jo bedre kan den lide det. Så jo flere gange du ser en ting, jo pænere synes du det er - så du skal til at kigge på dig selv - nøgen ;o) Det er dog for de fleste ikke nok, at stå og kigge på sig selv, fordi man bare finder alle de ting man ikke kan lide. Derfor skal du hver dag, stå nøgen foran spejlet og finde tre ting du godt kan lide ved din krop. Du må ikke vælge de samme ting hver dag. Sig højt for dig selv, hvad du godt kan lide, og gentag det mange gange. Smil og tænk positivt mens du gør det.

Og så er det en god idé at købe noget tøj, der komplimenterer din krop, så du ser flot ud og du føler dig flot. :o)

• #23   8. okt 2013 uuuh, jeg har det på præcis samme måde!
    Jeg vejer lige nu 84 og vil gerne ned op de 65-70 kg.
    jeg spiser sådan forholdsvis sundt, spiser salat til stort set hvert måltid, og spiser mindre portioner. Jeg er bare rigtig dum til at spise noget slik en gang i mellem, og bliver meget nemt fristet. Desværre... Jeg har sagt til mig selv at jeg ikke skal skære det helt væk, for det ved jeg at jeg ikke kan.. Jeg skulle bare skære ned på det...
    Når jeg har tabt mig 9 kg mere, giver min far mig en navlepiercing.
    Så jeg kæmper og jeg kæmper, men for fanden det er svært.
    Jeg har ændret min morgenmad, sådan så jeg i hverdagene kun spiser enten rugbrød m. ost eller A38, med musli.
    Jeg tabt tre kilo bare ved at ændre min morgenmad til rugbrød. Jeg cykler minimum 5 km om dagen, for at komme ud til min hest, derudover er der jo også ridningen og udmugningen, hvor du forbrænder lidt kalorier. Hvis jeg kan komme til det, løber jeg også gerne 2-3 gange om ugen, men da jeg går i skole og har hest og det hele har jeg ikke overskud til det om morgnen. Mit problem er at jeg glemmer at spise mellemmåltiderne.. Eller nej, det gør jeg ikke. Jeg spiser bare usundt i stedet '

Men jeg følger da godt nok lige med på den her.

• #24   8. okt 2013 jeg kan slet ikke med total afholdenhed.. og det VED jeg. Hvis jeg skal lege 'må ikke', så falder jeg helt 110% i vandet, og så køber jeg ikke bare en pose haribo... næh så køber jeg ind til en hel børnefødselsdag og voldfråder det hele.

For mig virker det at sige 'begræns dig - skær ned'. Så MÅ jeg gerne... bare i mindre mængder. Som i.. nej, du skal ikke købe chokoladekiks idag - det kan du gøre på fredag. Det er for mig meget nemmere at lægge noget tilbage når jeg bare er på nedskæring og ikke på total afholdenhed.

• #25   8. okt 2013 Jeg kender flere der har tabt sig ved at drikke grebe frugt juice smiley det sætter gang i forbrændingen.... Mener det er et glas 3 gange dagligt, men en jeg kender følger det ikke helt præcist pga arbejde smiley

Kommentér på:
Motivation til at tabe sig

Annonce