1.021 visninger
|
Oprettet:
Motivation til at tabe sig {{forumTopicSubject}}
Det er sådan at jeg vil måske godt tabe mig cirka fem kilo. Men jeg taber mig slet ikke af ridningen, og så tænkte jeg. Det har sikkert noget at gøre med mine madvaner, jeg spiser meeeeget mad, og meget af det er usundt, og det er jo svært at smide kilo på den måde. Men uhh i ved man bliver så fristet, og jeg falder i hvér gang desværre.
Så jeg tænkte jeg ville spørge jer, om i kender en god måde at holde sig til det sunde, måske noget lækkert sundt mad? Eller noget psykisk træning eller hvad man skal sige, i ved indstillingen?
okt 2012
Følger: 34 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 49 Svar: 569
nov 2009
Følger: 129 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 800
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.710
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Hvis du vil vide mere kan du skrive en pb
Og så kan jeg lige sige at da jeg skulle ha motivationen, satte jeg et billede af en smæller fed dame på køleskabet, så hver gang jeg åbnede det unødvendigt så så jeg hende damen og tænkte, AAAAD sådan skal jeg ikke se ud, og s lukkede jeg pænt køleskabet igen!
Tro det eller ej, men det virker faktisk på ret mange mennesker
okt 2012
Følger: 34 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 49 Svar: 569
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 58 Svar: 680
Og jeg må indrømme jeg har ikke taget det usunde helt væk.
Jeg begyndte for det første at gå, i stedet for at spise 3 gange om dagen spiste jeg 6 gange om dagen du ved små mellem måltider imellem de store måltider, hvis jeg fik lyst til sukker tog jeg det og med salt lidt chips osv osv. ellers er en kanel god måde at få sin sukkertrang ned
Jeg fandt ud af hvis jeg tog sukkeret helt væk fik jeg Binges (slikflip) så på denne måde kontrolleret jeg det.
Nu er det sådan jeg træner Karate 4 gange om ugen 2 timer pr. gang, tirsdag, torsdag, fredag og lørdag, jeg tager en times svømning om onsdagen, samt skal min fyr og jeg til at træne i træning center så jeg kan få lidt markering.
Jeg spiser meget proteinsrigt, kød og fisk, kulhydrater fra pasta,ris og kartofler samt grønsager.
Og husk heller lidt søde sager en gang i mellem end en gang med MEGET
Det er sådan jeg holder mig i gang
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Det skal komme fra en selv, uden hjælp.
Taler af "erfaring" på den måde at min kæreste har forsøgt at tabe sig flere gange, uden han selv helt oprigtigt ville. Pres fra mig, forældre mm. - og hver eneste gang er han faldet i efter 1,2,3 uger.
Man bliver nød til selv at finde det "drive".
maj 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 282
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 13 Emner: 39 Svar: 272
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.135
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.135
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Men jah når jeg har fundet nok ting jeg er utilfreds med bliver jeg til sidst så sur og ked af det hele at jeg forbyder mig selv slik og andet usundt og sætter mål for mig selv om træning 5 gange om ugen fx. (jeg rider og svømmer 3-4 gange i ugen samlet så det er ikke slemt) Hvis jeg holder den længe nok tror jeg kiloerne ryger af men nu vejer jeg mig max to gange om året så det er svært at sige
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
Jeg ville godt have en mac, og pengene skulle komme et eller andet sted, så jeg smed tingene i vægtskålen... og sjovt nok vejede mac'en mest. Det er første gang i mit liv at jeg kunne gå cold turkey på sodavand uden at blinke
Det var sidste sommer... og siden da har jeg nok kun sammenlagt købt sodavand 5 gange, hvor jeg før drak hver dag - og jeg køber kun hvis jeg min 'reservetank' kører på pumperne, hvor jeg lige har brug for et sukkerboost. Idag var en af gangene, fordi jeg har haft en grum hovedpine og godt lige ville have et boost inden jeg kom ud til hesten.
En sidegevinst har så været at jeg har tabt mig mindst 10kg siden anskaffelsen af mac'en - og jeg snolder altså stadigvæk med chips og sådden
Så mit bedste bud er at finde den motivation som vejere tungere end de usunde sager... du sparer jo en del penge, så det kunne jo være en eller anden ting, som du ellers ikke ville have haft råd til.
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 367 Svar: 3.206
Den største ændring for mig har været, at "skrotte" colaen. Ikke fuldstændigt - men jeg drikker SLET ikke i nærheden af hvad jeg gjorde før. Skulle jeg få colatrang, så tager jeg en zero. Mit bedste råd til dig er:
Spis ikke til du er mæt. Spis til du ikke er sulten mere.
Ja, og så hjælper det selvfølgelig altid, at gå fra kæresten..
sep 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55
jan 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 409
Ingen tællen kalorier og ingen sult
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
I stedet skal man sige det til nogen, man ikke har lyst til at skuffe. Altså nogen man ved vil blive 'sur', hvis man ikke holder løftet.
En anden idé er at afskære sig selv muligheden for at bryde forbuddet. Find de tidspunkter hvor du har lettest ved at falde igennem, og undgå dem så. Hvis det er fordi du ikke kan lade være med at købe slik når du kommer forbi det, så lader du enten være med at tage pung/penge med, eller også lader du være med at gå forbi det. Hvis det fx er når du hygger dig, ser film o.lign., og du så får lyst til noget sødt, så find sunde alternativer. Søg på nettet, der er mange sider omkring sunde alternativer.
Kig også på nettet efter lækre opskrifter på sunde retter, eller bare billeder af lækker frugt og sund mad.
Men nu er det jo også kun 5 kg du vil tabe dig - ergo er du nok ikke overvægtigt, men vil bare gerne rette lidt til på din krop. Så det er jo nok ikke fordi du rent faktisk har brug for det, det er bare noget du føler, at du har. I stedet skal du lære at elske din krop som den er. Der er forskellige ting man kan gøre, for at lære at elske sig selv. For det første er hjernen indrettet sådan, at jo flere gange den oplever noget, jo bedre kan den lide det. Så jo flere gange du ser en ting, jo pænere synes du det er - så du skal til at kigge på dig selv - nøgen ;o) Det er dog for de fleste ikke nok, at stå og kigge på sig selv, fordi man bare finder alle de ting man ikke kan lide. Derfor skal du hver dag, stå nøgen foran spejlet og finde tre ting du godt kan lide ved din krop. Du må ikke vælge de samme ting hver dag. Sig højt for dig selv, hvad du godt kan lide, og gentag det mange gange. Smil og tænk positivt mens du gør det.
Og så er det en god idé at købe noget tøj, der komplimenterer din krop, så du ser flot ud og du føler dig flot. :o)
jan 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 145
Jeg vejer lige nu 84 og vil gerne ned op de 65-70 kg.
jeg spiser sådan forholdsvis sundt, spiser salat til stort set hvert måltid, og spiser mindre portioner. Jeg er bare rigtig dum til at spise noget slik en gang i mellem, og bliver meget nemt fristet. Desværre... Jeg har sagt til mig selv at jeg ikke skal skære det helt væk, for det ved jeg at jeg ikke kan.. Jeg skulle bare skære ned på det...
Når jeg har tabt mig 9 kg mere, giver min far mig en navlepiercing.
Så jeg kæmper og jeg kæmper, men for fanden det er svært.
Jeg har ændret min morgenmad, sådan så jeg i hverdagene kun spiser enten rugbrød m. ost eller A38, med musli.
Jeg tabt tre kilo bare ved at ændre min morgenmad til rugbrød. Jeg cykler minimum 5 km om dagen, for at komme ud til min hest, derudover er der jo også ridningen og udmugningen, hvor du forbrænder lidt kalorier. Hvis jeg kan komme til det, løber jeg også gerne 2-3 gange om ugen, men da jeg går i skole og har hest og det hele har jeg ikke overskud til det om morgnen. Mit problem er at jeg glemmer at spise mellemmåltiderne.. Eller nej, det gør jeg ikke. Jeg spiser bare usundt i stedet '
Men jeg følger da godt nok lige med på den her.
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
For mig virker det at sige 'begræns dig - skær ned'. Så MÅ jeg gerne... bare i mindre mængder. Som i.. nej, du skal ikke købe chokoladekiks idag - det kan du gøre på fredag. Det er for mig meget nemmere at lægge noget tilbage når jeg bare er på nedskæring og ikke på total afholdenhed.
jan 2011
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 179
Motivation til at tabe sig