Motivation til vægttab {{forumTopicSubject}}
Hey alle! Jeg har haft en periode, hvor jeg har spist en del for mange søde sager og er kommet ind i nogle dårlige vaner. Julemaden kan nu også ses
Så nu er det selvfølgelig mit nytårsfortsæt at få smidt de overskydende 5-8 kg, og jeg ville derfor gerne høre alle jeres erfaringer og tips med angående vægttab!
Tips til kost og motion? Jeres historier? Hvor meget bør man tabe sig på hvor lang tid? Hvordan finder I motivationen til at holde ved, osv.? Jeg har nemlig indtil nu haft et problem med, at jeg muligvis kan holde min diæt til punkt og prikke i 1 uge, og så crasher det. Så jeg mangler lidt tips til vedholdenhed, og generelt gode råd til vægttab
Jeg er sådan set normalvægtig, men det ville ikke skade at tabe mig lidt. (Er 165 cm og 60 kg)
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
Og så dyrk en masse motion, løb en tur morgen eller aften alt efter hvornår du har bedst tid
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.846
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 150
Det behøver ikke nødvendigvis at være en træls kamp at få smidt de overskydende kilo, så find nogle sjove, spændende og sunde madopskrifter som du gerne vil afprøve så det ikke bare bliver kedelige gulerødder du spiser Prøv evt. at få din familie med på det, i kan evt. lave en konkurrence ud af hvem der kan leve sundest
Bare nogle ideer ^^
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Det hjælper mig at jeg skal skrive alt ned hvad jeg spiser på en dag, og kan holde øje m mit calorie indtag
Start dagen og hvert måltid m 2 store glas vand
Spis fedtfattigt, lavt sukker, lavt stivelse, højt fiberindhold
Stop m at spise når du BURDE være mæt, så vendet maven sig til også at føle sig mæt
Læg motion ind alle steder det er muligt.
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 831
Så sørg for at spise sundt. Få dine proteiner igennem magert kød, bønner, æg og evt. nødder. Drop fødevarer med højt indhold af kulhydrater, og sørg for at få dine fedtstoffer fra gode og naturlige kilder (banan, avocado, mager ost, fisk osv). Skift alle mælkeprodukter ud med fedtreducerede light-udgaver, og pas på med pasta, hvide ris og for mange kartofler. Rigeligt med frugt og grønt er også vigtigt, dette kan fx laves i form af smoothies, hvis man er kræsen. Drik masser af vand, optimalt 2 liter (8 glas) om dagen. Sørg for at spise varieret, og så er det jo en selvfølge at du skal droppe alt hvad der hedder slik, chips, sodavand og kage.
Motion er også utrolig vigtigt, både for krop og sjæl. Men hvis man er vant til en lidt usund livsstil, er det min klare opfattelse, at det kan være hårdt at omlægge både kost- og motionsvaner samtidig, især hvis det skal være muligt at holde på lang sigt. Så en mulighed kan være først at koncentrere sig om at få stabiliseret en god, sund kost og derefter påbegynde motion, så det hele ikke virker så uoverkommeligt at begynde på. Dernæst må du jo bare finde en måde at motionere på, som du befinder dig godt med - løb kan være yderst motiverende, og især hvis man sætter sig delmål og kæmper for dem.
Angående vedholdenhed kunne en idé jo være at nedskrive, hvorfor du ønsker et vægttab, og så genlæse det hver gang du er ved at give op. Og hvis du overvejer bare at droppe det hele, med en undskyldning om at prøve igen fra på mandag (hvilket mange mennesker har tendens til), så sig til dig selv at det hele ikke bliver nemmere af at udskyde det, så du kan lige så godt komme i gang og få det overstået - ellers vil du med stor sandsynlighed bare give op på samme måde næste gang, og sådan får du aldrig tabt dig. Husk at rose dig selv for de små sejre - held og lykke
okt 2012
Sikke en øjebner selv for os der ikke ønsker vægttab men blot at komme igang med at træne, vidste jeg hvor du boede havde jeg kommet og sagt tak Face to Face har nemlig længe tænkt nu skal jeg igang med træning mange tak
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Måske du kunne bidrage til noget positivt derinde også?
http://www.hestegalleri.dk/grupper/sundogglad
jan 2009
Følger: 97 Følgere: 94 Heste: 7 Emner: 27 Svar: 114
Synes i stedet du skal indlede en sund livsstil, hvor du løber ca. 3 gange ugeligt og styrketræner 2. Så det selvfølgelig også vigtigt at spise sundt, og ikke overspise, men omdanne sine kostvaner, så du kan spise nok til at føle dig mæt.
Spis mad som skyr, a38 med frugt til morgenmad. Fisk, kylling er begge gode slags kød med højt protein indenhold. Du må godt spise grovpasta og ris, bare hold det i små mængder bland det evt med salat, så det mætter bedre.
Men det vigtige ved dit vægttab er, det skal være sjovt og overskueligt. Husk vægt er bare en vægt, noget andet er om din fedtprocent er i orden. Muskler vejer mere end fedt. Så du må ikke blive overrasket, hvis du ikke taber dig så meget som du ønskede eller måske tager lidt på, for fedtomsætning til muskelmasse har en højere vægt værdi.
Hold dig fra hurtige vægttab, da de er farlige, og kan lede mod spiseforstyrrelser. Og tro mig, det har du ikke lyst til at have.
Det okay at spise en snack engang i mellem bare gør det med omtanke og i små mængder. Motion før maden kan helt klar anbefales, da ens krop ikke kan forbrænde og optage mad samtidigt, hvilket gør, man ikke kan spise så meget. Det samme hvis du drikker et glas vand, det dog ikke lige så sundt, da det er kunstigt mættelse. Når vandet forbrændes eller omsættes til urin, vil du igen blive sulten
Men lov mig, du holder dig fra hurtige vægttab, tæller kacl. I høj grad + er besat af at nå dit vægtmål. Men i stedet gå efter at få din fedtprocent optimal. Du kan endelig skrive hvis det er.
Kh Naja??
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
okt 2012
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 831
okt 2012
Det kan jeg selv med forfærdige smerter(der er ved st aftage) holder jeg mig i gang netop ved at huske dit indlæg her
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 535
og nu også det faktum at kæresten bor 7km væk og jeg har kun cykel og busser køre elendigt der ud XD
kosten er lagt via min skole/arbejde da vi gerne vil have eleverne får god mad (arbejde i min skoles køkken xD)
jeg har nu brugt 14-15måneder på at komme fra en vægt der sagde 95kg til nu at veje 68.7
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
I stedet bør man bare omlægge sin kost på en naturlige måde, så det ikke bliver en besættelse med de kalorier.
Og så dyrk masser af motion - men husk nu, at kroppen også skal blive tid til at restituere, så lad være med bare at klø på. Det ender bare med skader.
Jeg kan anbefale dig at følge en på facebook. Hun hedder Fie, og hendes side hedder noget i stil af "Fies vægttab - fra 140 til 70 kg"
Hun er en god inspiration, og lægger god madinspiration samt motionists ind!
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
https://m.facebook.com/FiesVaegttabFra140Til70Kg?__user=1614617938
sep 2007
Følger: 51 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 67 Svar: 572
Www.facebook.dk/karenellaskamp
Motivation til vægttab