{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.991 visninger | Oprettet:

Hjælp omkring vægttab {{forumTopicSubject}}

Jeg har normalt altid været en spinkel pige, og været den i min familie der har haft normal vægt. Men jeg har nok anet, at jeg med tiden ville ende som min bror og min mor, der begge er overvægtige.

Jeg er vokset op med sodavand, altid drukket sodavand - og jeg har nok altid set op til min mor, trods hendes vægt.. Dvs jeg også kan finde på at drikke sodavand morgen middag aften.. smiley

Jeg har med pebureteten så taget på i vægt, samtidig med jeg kom på p-piller pga kraftige mens-smerter, der gav mig for meget fravær i folkeskolen.

Normalt har jeg haft det okay med min vægt, jeg har selvfølgelig store lår pga ridningen har givet mig mange muskler, men der er selvfølgelig også noget fedt på indersiden af lårene, der genere mig, og irritere mig at jeg har...
Jo ældre jeg er blevet, jo mere ked af det er jeg blevet over jeg har taget så meget på, og der er kommet mere og mere fastfood ind over... smiley og især efter efterskolen i 2012 har jeg taget meget på...

Min mor har netop købt en vægt, da min bror gerne vil tabe sig.. og jeg vil jo også SÅ gerne, men jeg falder altid i det med maden. Mine veninder er alle så pæne, høje og slanke, og jeg er bare den lille buttede med de store kasser. ( Undskyld mit sprog)
Da jeg så skulle prøve denne vægt, troede jeg ikke mine egne øjne smiley Jeg blev virkelig virkelig ked af det, da jeg så hvad vægten viste, og jeg har netop udregnet min BMI der siger 27, og det vil sige jeg er indenfor det der hedder overvægtigt.

Før i tiden var jeg glad for at løbe, men jeg har så svært ved at holde motivationen for det, da jeg føler min familie altid er det modsatte, og de burde være mine rollemodeller..
Jeg efterhånden ryger også, hvilket jeg gerne vil stoppe med, og jeg ved jeg kan.

Hvordan holder I jeres motivation oppe, hvad har I gjort af kostændringer og hvad gør I generelt for jeres krop?
Kom gerne med alt hvad I har, så jeg kan blive motiveret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp omkring vægttab
  • #1   12. jan 2015 Drop al stivelse smiley

Dvs ingen sodavand, lyst brød, kartofler, ris og pasta.

Find ud af hvor mange kalorier der er i din mad, og spis dig mæt i det der indeholder færrest.

Spis færre kalorier end du forbrænder.
    Så taber du dig.

Og find ud af hvilke sunde fødevarer du godt kan lide, og forkæl dig ved så at må spise dem smiley

• #2   12. jan 2015 Hvad supplere man så med, i stedet for kartofler, ris og pasta? smiley

• #3   12. jan 2015 Åh hvor jeg kender det, Lea. Har samme problem, jeg kan ikke holde motivationen til at motionere. Jeg kan hjemmetræne hver anden dag i en uge af 20 minutter pr gang, ugen efter falder jeg i igen.. Jeg har desværre ingen gode idéer til at komme det til livs :(.

• #4   12. jan 2015 Groft brød, grøntsager, fuldkornsprodukter (begræns det dog)

Du må hellere spise fed mad end stivelsesholdige produkter.

• #5   12. jan 2015 Jeg gider ikke motionere - det er din kost du skal ændre.
    Find sunde fødevarer du glæder dig over smiley

• #6   12. jan 2015 Man kunne jo evt hjælpe hinanden. Skrive til hinanden hvad man har spist og måske styrketræne og give råd over SMS - tror jeg fx ville være bedre til at holde det smiley

• #7   12. jan 2015 Tak for det! Jeg vil prøve. smiley

• #8   12. jan 2015 Kødsovs med rodfrugtemos i stedet for pasta smiley

profilbillede
  • #9   12. jan 2015 Frikadeller m kogt brocoli

profilbillede
  • #10   12. jan 2015 Det kunne måske hjælpe :).

• #11   12. jan 2015 Elsker broccoli smiley !

• #12   12. jan 2015 Nu har jeg ikke selv været igang med et vægttab (selvom jeg nu godt kunne tænke mig at tabe et par kilo eller fem) men i min familie kører vi madplan smiley
    Vi er dog ikke så grundige, som man kunne være, men jeg tænker at man kunne lave et skema for mandag-søndag i hver uge, hvor man skriver hvad der skal laves til aftensmad, det giver et bedre overblik men også så man ved hvad man skal købe, og jeg tænker det måske kan holde motivationen oppe, fordi der er noget at se frem til smiley også ville jeg måle lår, arme, talje og bryst fra start og veje mig fx hver søndag morgen, og skrive ned så du kan se en "rød tråd" igennem det hele smiley Og husk på, at du måske ikke taber dig hver uge - det kan ske at du taber dig, tager lidt på og taber dig igen, alt efter hvordan din krop håndtere det smiley
    Du kan fx tage inspiration til madlavning her http://www.magasinetmad.dk/ smiley

Jeg fokusere meget på at kunne få noget motion i hverdagen, selvom det har haltet lidt det sidste stykke tid - det er kun blevet til gåture med hunden også hesten selvfølgelig smiley Men for mig virkede det at fastsætte 2-3 dage om ugen, hvor jeg løb en tur fx. smiley

Også er fx lifesum rigtig god til at tælle kalorier og motion, så du har et overblik over dagens indtag - jeg bruger den, og er rigtig glad for den smiley
    Held og lykke! smiley

• #13   12. jan 2015 Jeg er også begyndt at holde en smule øje med hvor meget jeg spiser, hvad jeg spiser osv.

Jeg har nemlig lagt mærke til at jeg har spist MEGET, og at jeg altid spiste til at jeg var PROPmæt. Og det har jeg fået at vide, er mindre sundt.

Jeg har nu skåret kraftigt ned på mine slikvaner, og jeg er hoppet over på at spise sunde ting i stedet, hvis trangen til noget at spise er der. F.eks tager jeg et stykke frugt, eller andet - som ikke er propfyldt med sukker osv.

Jeg er begyndt at spise til jeg mærker en form for mæthed. Jeg passer på med at være PROPmæt som jeg var før. Og det fungere altså virkelig super godt. Jeg ved ikke om jeg har tabt mig, men jeg føler mig mere tilpas ved det.

Mine veninder og jeg, besluttede os også for at skulle deltage i et løb til sommer - og derfor skal vi jo træne op til det. Vi løber osv. for at komme i form, og det tænker jeg er meget godt, så man også har et mål.

Mht. dine lår mm. så husk på at ridepiger ofte har mange muskler i lårene. Jeg har bla. og selvom de er store så ved jeg det er muskler. Jeg har RIGTIG store lår - noget jeg har fået fr min mor. Jeg har pærefiguren - og du må altså huske på, at alle er bygget forskelligt. Nogle er slanke, andre kraftige og nogle midtimellem.
    Husk at være realistisk, og at du ikke altid kan regne med BMI tallet, for den tæller jo også muskler osv. med - og musklerne vejer altså en del. smiley

• #14   12. jan 2015 Heiwa: det minder mig om udtrykket "Don't eat till you're full - eat till you're not hungry anymore" smiley har ikke kunne finde det på nettet, så er ikke sikker på at det er skrevet grammatisk korrekt smiley Men det er jo sådan set rigtigt, hvad der siges smiley

• #15   12. jan 2015 Jeg har for omkring 4 måneder lavet min livsstil helt om. Droppede rygningen, sukker inkl. Frugt sukker, stivelse osv.

I stedet for slik og chips, spiser jeg nødder, hvis jeg vil ha pasta eller ris er det fuldkorns pasta og brune ris. Kartoflerne er helt droppet. Derudover spiser jeg kun kylling og kalkun kød, da det er magert Og så en masse grøntsager. Hvedemel er også droppet. Jeg har tabt 12kg intil videre smiley og så træner jeg ca. En time om dagen smiley

• #16   12. jan 2015 Hvor er det fedt ! Tillykke med det smiley

• #17   12. jan 2015 Den Røde Kælling: Lige præcis! Og det fungere altså super godt. Jeg har heller ikke kvalme længere, og når jeg tænker over det, så var det faktisk bare rigtig klamt at jeg overspiste så meget! Jeg er LANGT mere tilpas nu hvor jeg bare spiser til, jeg ikke er sulten længere. Og jeg har (tro det eller lad være) faktisk mere energi på en eller anden mystisk mærkelig måde. Jeg holder koncentrationen længere i timerne også. Dét er fedt!

• #18   12. jan 2015 Snak med din familie om det - du vil gerne tabe dig, din bror vil gerne tabe sig. Så gør det sammen! Der er ikke nogen bedre motivation, end at have en partner-in-crime smiley Og find gerne flere - nogen du kan skrive/snakke med, nogen du kan motionere med osv.

- Lad være med at lave kæmpe ændringer. Det er nogle gode forslag, der er givet (f.eks. som at droppe stivelse komplet), men den kolde tyrker, som du ville skulle tage ved at droppe det, appelerer til en fiasko. Du skal holde ved de vaner, du har ny og indføre små ændringer, som du kan overholde. Så får du en lille sejr, og du kan så ændre lidt mere.
    - Start med at begrænse dit indtag af kulhydrater. Erstat kartofler, pasta osv. med fuldkornsprodukter og lad det aldrig fylde mere end en knyttet hånd på tallerkenen. Resten skal bestå af kød, som svarer til samme mængde (en knyttet hånd) og resten grøntsager. Lad der være grøntsager ved hvert måltid.
    - Begræns dit indtag af slik, chokolade, fast food, sodavand og lignende. Begræns det f.eks. til en fast dag, hvor du tillader dig selv at vælge en lille ting, du må få; en halv liter sodavand, en lille slikpose e.l. og NYD det!
    - Motioner. Lad være med at dunke dig selv i hovedet, at du skal løbe hver dag. Sæt realistiske mål; løb to gange om ugen og suppler med nogle gå- eller cykelture (alt efter hvad og hvor meget du er vant til at lave).
    - Motion kan faktisk nedsætte din sult. Så er du sulten (eller lækkersulten) på et tidspunkt, hvor det ikke kan passe (hvis du f.eks. næsten lige har spist, eller hvis du keder dig), så gå en tur på en halv times tid. Det booster din forbrænding og får dine tanker et andet sted hen.

Du skal regne med, at det som minimum tager tre uger at indlære en ny vane, så giv det tid. Tag en dag ad gangen, men hæng i! Du kan meget mere, end du selv tror! Når din hjerne begynder at spille dig et puds og fortælle dig, at "det kan være ligemeget det hele", så husk på hvorfor du startede!
    - Det kunne også være en rigtig god tur at finde en "makker". Det kan være din bror, som du tager i hånden og løber en tur - er du konkurrencemenneske som mig, kan I snildt løbe om kap og presse hinanden til det yderste smiley

• #19   12. jan 2015 Jeg var seriøst colaholiker, men i stedet for sodavand drikker jeg vand og har altid en flaske vand på mig og ofte har jeg os gulerødder eller mandler for når jeg så blir lækker sulten så spiser jeg det i stedet.

Jeg drikker os en kop kogt vand med ingefær i hver morgen da det eftersigende skulle sætte forbrændingen igang.

• #21   12. jan 2015 Equus - har desværre ikke nogen interesser udover hestene smiley og løb som sagt

• #22   12. jan 2015 Jeg vil varmt anbefale sig at prøve kræfter med 5:2 kuren, i stedet for alt det med ingen stivelse osv da det er svært at holde.
    5:2 kuren går ud på at man er på 'kur' kun to dage i ugen, hvor man maks må spise 500kcal, imens du resten af ugen kan leve normalt. Man løber derfor ikke træt i den, som hvis det var hver dag smiley jeg er selv på den og har tabt over 10 kg siden jeg startede på den. Evt google mere om det. Det er konstateret det er den kur der virker bedst

• #24   12. jan 2015 Hvis man som TS her har en forkert kost m al for meget stivelse og tomme calorier, er det helt umuligt at faste i 2 døgn.
    For når du kun må spise 500 kcal på et døgn er det en faste.
    Kroppen er dømt til at gå til modangreb

Start m at beregn kcal i måltiderne og hold dig under 1200 i døgnet

Og sørg for at det er fedt og protein baserede kcal du hovedsageligt indtager. Det kan kroppen nemlig arbejde på.
    Så vil din mæthed holde længere og du holder energien oppe.
    Du bliver ikke så hurtig træt og sulten igen.

• #25   12. jan 2015 Heiwa: SÅ enig! smiley har også i en periode virkeligt overspist - især til aftensmad, fordi jeg har gået og været sulten hele dagen... Det får man ihvertfald ikke noget godt ud af - har haft det SÅ dårligt tusindvis af gange fordi man tænker "en portion mere" og spiser så hurtigt, at kroppen slet ikke kan nå at følge med! smiley Tænker meget over det nu, og drikker altid et glas vand lidt tid inden eller lige før aftensmad, så det hjælper med at fylde lidt... smiley

• #26   12. jan 2015 Det gælder jo om at finde ud af hvad der fungere for en selv. for mig hjalp alverdens kure osv ikke, det hjalp først da jeg lagde hele min livsstil om og fuldstændig fjernede alt hvad der hed søde sager, stivelse, hvedemels produkter, mælke produkter osv, Jeg spiser kun grøntsager og kylling/kalkun og begrænset med grov pasta og brune ris.

Det der med at tælle kalorier, veje maden, faste, spise usundt kun i weekender, kan jeg slet ikke finde ud af.

Men hvad der virker for mig er ikke nødvendigvis hvad der virker for andre, så det handler jo bare om at prøve sig frem og finde ud af hvad der fungerer for en selv (:

• #27   13. jan 2015 Jeg skal tabe mig, og jeg er 14 år.
    Jeg vil gerne af med nogle kilo, pga. Mine lår og min mave.
    Det jeg gør, er at jeg tænker over hvad jeg spiser.
    Så har jeg et træningsprogram ved siden af min ridning. smiley

Jeg træner mandag-fredag. Mavebøjninger, rygbøjninger, planken, squats osv. Det hjælper for mig.
    Jeg løber også mandag, onsdag og fredag, efter mit løbe program.

Jeg har allerede på 1 uge, (Gik igang sidste mandag) tabt mig 2 kilo, så nu mangler jeg kun 8+/- kg. smiley
    Jeg spiser kun begrænsede mængder slik om fredagen, og i weekenden må jeg i alt drikke 4 dåser sodavand, hvor jeg før bare snuppede en i hverdagen.

Så mit råd er:
    Spis og drik fornuftigt.
    Træn/løb.
    Og ikke mindst, hav viljen og tænk "Hvis jeg laver det her stykke arbejde, bliver jeg glad for min krop og kommer til at ligne alle de flotte slanke piger!"

-Sådan gør jeg. smiley

• #28   13. jan 2015 Jeg er lige begyndt på 3 af de der 30 day challenge smiley Det motiverer super meget at jeg har det mål for dagen. Jeg har valgt at lave squat challenge, ab challenge og running challenge smiley

• #29   13. jan 2015 Kunne jeg selv vælge, så åd jeg kun blomkål. Det er trods alt også sundt smiley

• #31   13. jan 2015 Well, jeg er lige startet med at omlægge min livsstil.
    Lige skimmet de tidligere svar igennem, så er der kommet mange gode!

Det jeg har valgt at gøre er følgende to ting:
    (næsten) ingen sukker
    Mere motion

Det med næsten ingen sukker er fordi, jeg er ekstremt sukkerafhænging, og spiste vanvittige mængder af slik. Jeg har valgt at sige at jeg må få en lille smule sukker i weekenden, så det ikke bliver surt med surt på at overholde.

Mere motion udfører jeg i form af, at jeg har fået en ven til at finde et godt løbprogram til mig, så nu skal jeg ud og løbe kvarteret tyndt 3 gange om ugen. Det er ca 15 min af gangen, og jeg når omkring 2 km på den rute.
    Og så går jeg nogle kilometer med hunden om ugen også. Han sætter pris på det!

Jeg har valgt ikke at cutte brød, pasta og så videre helt ud af min kost - for det ville jeg aldrig nogensinde kunne overholde! Istedet er det udelukkende grovbrød, rugbrød, grove pastaer og så videre så vidt muligt.

På nuværende tidspunkt har jeg været igang lidt over en uge med det hele. Om det har en vægtmæssig virkning ved jeg sku ikke endnu, men jeg synes jeg har mere lækker mad med, har en smule mere energi (og det er en stor ting, for jeg er meget energiforladt normalt, og så synes jeg allerede at jeg sover bedre.

En madpakke kunne f.eks. være en pastasalat med grove pastaer, frisk spinat, tomat, peberfrugt, agurk, letdampet broccoli og hvad der nu ellers er af lækkerheder.
    Eller en lignende salat med krydrede linser - som jeg forøvrigt vil tro er en god erstatning til ris. De smager nemlig ret neutralt og er sunde. smiley

• #32   13. jan 2015 Jeg kender det så godt! Har det præcis på samme måde.
    I min familie er vi alle blevet enig om at vi skal til at leve sunder og motionere, men vi tager ikke alt det usunde væk, for så har vi nemmere ved at falde tilbage. Vi starter stille og rolig ud. Men vi har begrænset det til kun om fredagen.
    Jeg dyrker også motion, ved at løbe 3 km, og når jeg engang kommer i bedre kondi, så vil jeg lave min rute længere. Og efter jeg har løbet, så styrke træner jeg.
    Det der motivere mig er at jeg vil blive en bedre rytter, men du skal samtidig være i god fysik form og det er jeg bestemt ikke. Også vil jeg rigtig gerne kunne holde til at løbe med min veninde, når hun kommer hjem fra efterskole, og blive slank som hende. smiley

• #33   13. jan 2015 jeg er selv igang med vægttab da jeg de sidste 2/3 år har vejet 20+ kg for meget og har haft svært ved det da jeg altid er faldet i smiley jeg har dog fulgt Christian Bitz GO' kur og den hjalp mig med at smide 10 kg (tog dem så på igen fordi jeg er et fjols smiley )
    men den er rigtig god og maden er lækker så der er mange forslag smiley selv min kæreste nød maden og han er ikke tyk på nogen måder smiley
    udover det er jeg begyndt i fitness og planen er at træne 3-4 gange om ugen jeg var så heldig at få Christiane og Annes bog i julegave så der er mange gode forslag til øvelser og mht maden smiley
    og så spiser jeg generelt mindre potioner og drikker kun sodavand i weekenden og usundt spiser jeg kun om fredagen smiley

• #35   13. jan 2015 åh ja glemte at jeg stoppede med smøgerne d. 27 oktober stoppede fra den ene dag til den anden og det virkede for mig smiley
    dog lidt nervøs for skal flyve på fredag og smøgerne plejer at berolige mig men må se om det går smiley

• #36   13. jan 2015 Tæl kj.. Det lyder måske besværligt og træls men efter lidt tid så kan du de fleste tings kj indhold i hovedet og ligeså snart du tænker over det - så kan jeg love dig man holder sig væk fra mange ting..

Jeg havde det ligesom dig, manglede virkelig motivation og mad smager jo dejligt smiley

Begyndte at tælle kj og når jeg f.eks stod i kvickly og tænkte, ej den muffin der ser lækker ud, den kan jeg godt liiiige nuppe med.. Så kiggede jeg på kj indhold og så havde jeg ikke engang lyst til den..

Og det gode ved denne metode er, at du har et bestemt antal kj om dagen du må indtage.. Spiser du meget sundt er der også plads til slik eller kage smiley så man kører ikke helt sur i det

• #38   13. jan 2015 jeg tror ikke på slankekure, det er muligt man taber sig og man gør det hurtigt, men man tager lige så hurtigt på igen, måske endda hurtigere end da man tabte.

Vi har her i huset valgt at ændre vores indhold i køkkenet efter en bog jeg fik i fødselsdags gave sidste år, i princippet er det low carb high fat, at spise ud fra principperne i den bog, har gjort at jeg smed knap 10kg på under 2 måneder.
    når vi spiser ud fra den bogs principper, lider jeg ingen nød, jeg får masser af varieret mad, med god smag, og jeg lære en masse nye retter og ingredienser at kende, der er masser af kage, søde sager, og snacks. jeg får skam også både slik og sodavand.
    jeg har på intet tidspunkt ændret mine spise tidspunkter, mængden af mad, lakrids og sodavand, og jeg har ikke ændret mit motions niveau. jeg har udelukkende fulgt principperne i bogen, og ændret ingredienserne i maden.

• #39   13. jan 2015 hvad hedder den bog for det lyder spændende! smiley

• #40   13. jan 2015 Skønt med mange forskellige svar smiley Jeg kigger stadig efter en kur der passer netop til mig, måske dukan kuren.

• #41   13. jan 2015 nygaard bogen hedder "spis maven fald"

• #42   13. jan 2015 tak! den vil jeg kigge på det er rart at have lidt forskellige muligheder kan godt li at trække på noget forskelligt og gøre det jeg kan bruge! smiley

• #43   13. jan 2015 Jeg har været glad for at tælle kalorier - det er en rigtigt god måde at få åbnet sine øjne op for mange kalorier man egentligt indtager. Hvis du virkelig vil have et ryk, så prøv at skriv ned hvad du spiser en hel uge, også alt slik og sodavand skal på, og så skriv det til sidst ind på f.eks. madlog, som er rigtigt god og pengene værd, http://www.madlog.dk/da/ .
    Jeg har bare brugt madlog, det er 100 kr. for 10 uger, men det har altid givet mig resultater smiley Og så syntes jeg det er nemmere ikke at stige i vægt igen, som mange gør efter diverse kure, fordi man rent faktisk lærer at spise sundt og varieret, samt lidt om kalorie inholdet i div. ting smiley

• #47   15. jan 2015 Jeg drikker pepsi light, KUN light produkter - kan ikke lide almindelig cola udover til byture, da de smager anderledes, er bare vokset op med light smiley tak for jeres mange fine svar :-)!

• #48   15. jan 2015 Det har intet med vægttab at gøre, men lad nu være med at gi light produkter mærkatet SUND.

Der er tilsat kunstige sødestoffer, og sundshedsområdet er voldsomt uenige om hvad det gør ved kroppen.
    Men jeg tør ikke tage chancer.

Jeg fravælger kunstigt sødede produkter.
    Jeg vil hellere ha versionen med sukker. Det ved man trods alt hvad skader det gør.
    Men undgår helst sukker.

• #49   15. jan 2015 Husk, at uforbrændt stivelse omdannes til sukker.

• #50   15. jan 2015 Bettemus:
    Kan ikke lige lade være med at studse over den 5:2 kur, du beskriver, hvor man 5 dage om uden kun skal indtage 500 kcal smiley Jeg håber det var en skrivefejl? smiley

Og generelt om 5:2 kuren - så en der skrev, at man 2 dage om ugen skulle indtage 200 kcal, og så kunne man ellers "spise som man vil resten af tiden". Det er jo også en af pointerne med den kur, at du netop IKKE skal spise hvad du vil resten af tiden. De øvrige 5 dage skal stadig være baseret på sund og nærende mad, du skal bare indtage flere kalorier, end de to dage om ugen. Og jeg tror helt ærligt ikke, at en sådan kur kan fungere for en teenager alene - i hvert fald ikke for de fleste teenagere, fordi det vil betyde, at man nogle gange skal indtage langt mindre mad - eller bare anderledes mad - end dem, man nu spiser med. Og her mener jeg jo, at de fleste teenagerer går i skole og skal derfor spise med nogen i spisefrikvarterer, man bor hjemme og spiser aftensmad med familien osv.

Det kan være en god idé at tælle kalorier, men overordnet set, er et vægttab jo mere, end bare at "forbrænde mere end man indtager"... Det er jo også styret af HVAD du putter i munden - og i mindre omfang hvornår. Det kræver, at man omlægger nogle vaner og ændrer sin livsstil! Kure generelt fører oftest til, at man indenfor en rum tid, tager det tabte på igen, og så er man ligevidt. Den yo-yo effekt man så opnår med sin vægt, er mindst ligeså usund, som at være over- eller undervægtig.

• #51   15. jan 2015 Nej, forskning har vist, at kroppen ik stopper m at forbrænde om natten. Men selvfølgelig færre end ved at løbe en tur. Men du forbrænder hele døgnet.

Hvis du på mc Donald mad kan spise færre kcal end du forbrænder, vil du tabe dig. Men næringsværdi og varieret vitamin rig kost er nok en snak der skal holdes uden for smiley

• #54   15. jan 2015 Gulerødder er bestemt ik det bedste! Og bestemt ikke sådan en "ingen kcal"

En gulerod indeholder 6% sukker.
    Så spiser du en gulerod på 100g, har du spist 6g rent sukker.

Det er meget hvis man spiser det som erstatning i den tro at det er sundt.

• #56   15. jan 2015 Bettemus: hvor har du læst om, hvor meget kroppen forbrænder ved at fordøje maden? smiley

• #57   15. jan 2015 og det skulle vidst også være "godt" at spise selleri, der burde vidst ikke være vildt mange kalorier i + de sætter vidst også forbrændingen lidt op, som jeg har forstået det, da jeg fandt det på en eller anden madside.. smiley smiley så er det jo bare om man kan lide dem smiley

• #58   15. jan 2015 Kan I anbefale en god app der evt kan scanne varer, så man kan tælle kalorier? Havde engang en, men har selvfølgelig slettet den.. smiley

• #59   15. jan 2015 lifesum, der kan du også bruge stregkodescanner smiley

• #60   15. jan 2015 Det var den! Tak smiley

• #61   15. jan 2015 Selleri skulle man bruge mere energi på at tygge og fordøje, end man får af at spise sellerien. ^^

• #62   15. jan 2015 Ja lifesum er god smiley

• #63   15. jan 2015 Men når du spiser 6 G sukker hver gang du har spist 100 G gulerod, skal du begrænse dem.
    De grøntsager du spiser i løbet af dagen skal primært være andet end gulerødder og rødbeder smiley

• #64   15. jan 2015 Rynkedellen: er det så ikke rigtigt forstået at de er gode at spise, fordi der ikke er vildt mange kalorier i? smiley

• #65   16. jan 2015 Jo, sådan kan man også sige det. smiley
    Ellers så er krydret mad helt generelt også godt. Dels fordi krydderierne sætter gang i systemet, dels fordi at man bliver mere mæt hvis maden smager af en masse. smiley

• #68   18. jan 2015 Jeg vil lige anbefale en lækker og rimelig sund erstatning til pandekager - de smager godt (har lige lavet mig en portion) smiley

1 banan
    2 æg
    4 spk rugmel
    lidt salt
    Blend og tilpas med lidt mælk eller mel alt efter hvad konsistens, du ønsker dejen.

Personligt spiser jeg dem uden noget på, de mætter lidt mere end normale pandekager, og man slipper helt for det hvide mel i. Bananen skal helst ikke være for frisk.
    De er især gode til når man lige synes, at man fortjener en lækker snack eller noget sødt. ^^

• #69   18. jan 2015 Man kan også lave bananpandekager, som indeholder havregryn smiley tror faktisk jeg fandt dem på iform.dk ... De smagte rigtig godt, også havde jeg puttet 5 hindbær og lidt kokosflager over - de mættede rigtig godt smiley

• #70   19. jan 2015 Ja, dem har jeg også prøvet smiley Så kan man selv vælge om man vil have havregrynene meget blendede eller lidt blendede ^^

• #71   19. jan 2015 Jeg er endt ud med at tælle kalorier, dyrke mere motion og spise sund kost smiley

• #72   19. jan 2015 Spændende smiley hold os gerne opdateret smiley

Kommentér på:
Hjælp omkring vægttab

Annonce