{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motivation til vægttab?
  • #1   3. apr 2013 Hvis du får lyst til søde sager er det okay at tage et stykke 80% chokolade og man har kun lyst til et stykke.. Når jeg er igang med min kur får 15 mandler om dagen som slik.. det er nemlig sundt fedt

• #2   3. apr 2013 I stedet for at spise slik - så spis frugt! Der er naturligt sukker i det meste frugt, men det er laaangt sundere at spise et æble end at spise en pakke chokolade. Pink Lady æbler smager nærmest som slik synes jeg smiley Men respekt til de tabte kilo!

• #3   3. apr 2013 Find en gruppe at komme i, hvor der er vejledning og ugentlig vejning. Min mor har tabt 21 kg på den måde siden oktober.

• #4   3. apr 2013 Et vægttab skal ikke være en slankekur, men en kostomlægning.

Jeg kører altid princippet om at "ingenting er usundt i de rette mængder".

Jeg synes altid at trangen til søde sager er størst, hvis man forbyder sig selv at spise det overhovedet...

• #5   3. apr 2013 Frugt som slik fungerer heller ikke rigtigt for mig i længden smiley

Men tak for de hurtige svar!

• #6   3. apr 2013 Lad det være lidt slik engang i mellem. Det er ikke det at du æder løs fredag aften der er problemet, men alt det i mellem smiley

Hvad er din grund til at ville tabe dig, og er det ikke motivation nok i sig selv? smiley
    Ellers er der jo mulighed for sundt slik og sådan. smiley

• #7   3. apr 2013 hvad med sukkerfri slik? nellie dellis? kan de tage din slik trang?

• #8   3. apr 2013 Miv: har jeg faktisk ikke prøvet smiley det må jeg lige gøre.

Nullerdut: grunden til det er at jeg får min bøjle af til sommer og gerne vil prøve at komme ind i et model bureau. Det burde være motivation nok i sig selv, men jeg er simpelthen bare så afhængig. smiley

• #9   3. apr 2013 Jeg er selv DYBT afhængig af sukker. Jeg tager mere eller mindre en kold tyrker. Det vil sige at jeg takker nej til kage i skolen, ikke køber slik / kakao men istedet frugt eller te hvis jeg har behov for noget og spiser en masse frugt og sørger for at holde mig rimmelig mæt hele tiden. smiley
    Dog har jeg sukker i min kaffe, det vil jeg ikke undvære smiley

Kan du lide mørk chokolade? For så brug det som slik sammen med sukkerfri slik. Ellers så vælg slik der giver dig kvalme når du spiser det i større mængder end små, så er du også sikker på ikke at grovæde det. smiley

Muligheden er en kold tyrker eller simpelthen at trappe stille og roligt ned. Jeg foreslår den sidste. At du starter ud med at sige at tirsdag er dagen hvor du ikke spiser slik, og så spiser du bare ikke slik om tirsdagen. Så når du er vandt til det, jammen, så er det også torsdag indtil du har trappet det ned på 1-2 dage hvor slik er tilladt. smiley

Og så vidt jeg husker kan gennemsnitsdanskeren tabe 5-7 kilo udelukkende på at stoppe med at drikke sodavand smiley

En anden ting er at du kan starte din morgen med motion. Stå en halv time tidligere op, lav lidt motion inden din morgenmad, og spis så en solid og lækker morgenmad med lavt sukkerindhold smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #10   3. apr 2013 Det vigtigste ved vægttab er at du forbrander flere kalorier end du spiser dagligt.

Hvis du går efter den teori, kan du spise lige hvad du vil - og her er det udelukkende vigtigt med en masse træning

• #11   3. apr 2013 jeg synes jo mere motion jeg dyrker, og jo sundere jeg spiser i løbet af dagen, jo mindre trang til slik får jeg. for det første fordi jeg synes det andet er spildt arbejde, hvis jeg æder mig fed i slik om aftenen, og for det andet så holder du blodsukkeret oppe hele dagen, hvis du spiser varieret og god kost, på den måde går du ikke sukkerkold, og får trang til slik.

Det skal lige siges at jeg har været der, jeg spise sådan set slik hver evig eneste dag, og tænkte faktisk slet ikke over det. Jeg prøvede også flere gange at stoppe, men det er bare svært. Prøvede at spise frygt, nødder, mørk chokolade, what ever, men det var jo mit slik jeg havde lyst til, ikke alt muligt andet! smiley Så jeg tog simpelthen en kold tyrker, INTET slik i 14 dage, man skal have rygrad, men da de 14 dage var gået, havde jeg slet ikke samme trang til slik, det var pludselig blevet en sport for mig ikke at spise slik smiley

nu spiser jeg det engang imellem, og tro mig, det smager meget bedre når det kun er engang imellem smiley

• #12   3. apr 2013 15-20 peberkorn fra morgenstunden af. Har hørt flere der har tabt sig - det sætter forbrændingen op og nedsætter sukkertræng.
    Der ud over spis masser af protein til morgenmad. Og spis rigeligt, for så er du meget mere mæt i løbet af dagen.
    Ved det her, nok bliver det mærkeligste forslag du kan få men prøv hvis du kan, at låne den bog, der hedder "Spis dig gravid". Den er sindsygt god og med inspirerende opskrifter. Og den forbyder dig ikke at spise slik hvis det endelig skal være. Den sætter meget mere fokus på insulintal end fedtprocent. for rigtig mange glemmer at det ikke er sundt at have et højt insulintal, hvilket man får af stivelse og sukker (Også frugtsukker!).

Jeg har nøjtagtigt samme problem - jeg vil tabe de ti kg som jeg har taget på efter rygestop. Og jeg bliver ved med at finde undskyldninger for, hvorfor jeg gerne liiige må spise et stykke mælkechokolade eller nogle m&m's. Jeg har tænkt mig at prøve det jeg selv lige har anbefalet dig :o)

Good Luck og bare klø på. Husk på, hver gang du falder i, er det ikke en undskyldning for ikke at kæmpe videre. Så starter du bare forfra med det samme :o)

• #13   3. apr 2013 uhh, kender det kun al for godt.

tog 20 kg på sidste år pga p-sprøjte, og har bare svært ved at tabe det igen, er så ikke det hele jeg skal tabe igen da jeg var tynd i forvejen, men vil gerne smide i hvertfald 6 kg mere, udover de 5 kg jeg allerede har tabt mig i det nye år.

Jeg spiser meget frugt og grønt, men har kæmpe trang til slik.

jeg plejer at spise et æble om morgen mens jeg går og fodre, mens hestene spiser så spier jeg selv morgenmad, som enten er knækbrød eller rugbrød med ost, eller havrefras med let mælk.

så lukker jeg nogen af hestene ud, og træner 2 heste ca og giver vand på alle foldene, så spiser jeg noget frugt eller lign igen, enten gulerødder, eller æbler og bananer skåret i stykker med appelsinsaft over, smager rigtig godt, og så har jeg allerede fået 3-4 stykker frugt.

til frokost spiser jeg tit salat med kylling igen, fedtfattig dressing på, smager ligesom alm dressing.
    og så evt lidt sød chilisovs til kyllingen.

og ellers 2-4 stykker rugbrød med magert pålæg.

og til aften laver jeg altid grønsager til, eller salat som består af mindst halvdelen af det der er på min tallerken.

Sørge for at bruge tid på at gå tur med hundene, eller lege med dem på den ene fold, og rider så meget som muligt, lige pt 2 heste om dagen, og igang med tilridning af en 3.

og er faktisk næsten dagligt jeg enten spiser kage, slik eller is i løbet af dagen, men taber mig stille og roligt alligevel.
    Har en kæreste som er meget kageglad nemlig, så er tit jeg har bagt kage, lavet pandekager elelr lign til når han kommer hjem fra job.

men til gengæld spiser han også gerne bare hestekød eller kylling som er det der er mest mageret, så er rigtig lækkert.

• #14   3. apr 2013 Ja og masser af motion.. Du skal dog huske at din krop har brug for et vidst antal kalorier. Du skal ikke forbrænde alt hvad du spiser ;o)

• #15   3. apr 2013 orv, men er så også meget kræsen med slik, og spiser meget lidt af det, men tit.
    er blevet bedre til at lade være, og der kan godt gå en uge imellem jeg spiser slik nu, men spiser jo så også mange gange om dagen.

men ville også hjælpe hvis man droppede sodavand, men gør jeg desværre ikke, ej heller min kakao.
    men drikker i lange perioder også light saftevand, drikker ikke ren vand, the, kaffe, cola og lign.

• #16   3. apr 2013 En kold tyrker, det må næsten være det jeg gør. smiley

Tusinde tak for jeres gode svar smiley

Har spist min sidste nutella mad, og stopper NU :-))

• #17   3. apr 2013 Lekridste er rigtig lækkert hvis du kan lide den slags til ligesom at holde sukkertrangen nede smiley

Held og lykke med det, jeg tror ikke du kommer til at fortryde det valg! smiley

• #18   3. apr 2013 Ej, det lyder ikke så lækkert smiley ha ha.

Tak! Håber det lykkedes! smiley

• #19   3. apr 2013 Min sukke trang fjerner jeg ved at tage Chrom piller
    Det kan godt være en mangel vi Kvinder/piger har
    Det har hjulpet mig
    VH
    Annette

• #20   3. apr 2013 Det kender jeg ikke, det kigger jeg lige på smiley tak.

• #21   3. apr 2013 Har længe tænkt over at oprette en blog på facebook, så jeg ligesom kan holde øje med mig selv- men også inspirere andre.
    Hvordan synes i det lyder?

• #22   3. apr 2013 Hvorfor ikke? Så kan du give opskrifter og få det af andre på sund og lækker mad f.eks. smiley

• #23   3. apr 2013 Ja, det har du selvfølgelig ret i smiley

• #24   3. apr 2013 Ellers kan du overveje at finde en eller to der vil dele siden med dig, så det er mere end en man følger. Jeg synes nemlig at nogle blogge bliver ret ensformige smiley

• #25   3. apr 2013 Tjek denne! :b

http://pinterest.com/pin/529806343633614408/

Ret godt skema over hvad du bør spise, istedet for det du føler du har behov for smiley
    Fx hvis du trænger til chokolade, har du nok behov for mandler (: Eller rettere, du har behov for det der er i mandler (:

Kommentér på:
Motivation til vægttab?

Annonce