1.086 visninger
|
Oprettet:
Motivation til vægttab? {{forumTopicSubject}}
Hej gutter!
Det er sådan at jeg skal have tabt mig 10 kg. Og hver gang jeg går igang, får jeg større og større trang til slik.
Jeg har prøvet div. ting, men stadig ikke fundet noget der virker- derfor spørger jeg nu jer.
Hvad gør I for at motivere jer selv?
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
mar 2007
Følgere: 68 Heste: 6 Emner: 55 Svar: 298
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.004
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 183
Jeg kører altid princippet om at "ingenting er usundt i de rette mængder".
Jeg synes altid at trangen til søde sager er størst, hvis man forbyder sig selv at spise det overhovedet...
dec 2007
Følger: 205 Følgere: 193 Heste: 10 Emner: 421 Svar: 4.643
Men tak for de hurtige svar!
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Hvad er din grund til at ville tabe dig, og er det ikke motivation nok i sig selv?
Ellers er der jo mulighed for sundt slik og sådan.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 983
dec 2007
Nullerdut: grunden til det er at jeg får min bøjle af til sommer og gerne vil prøve at komme ind i et model bureau. Det burde være motivation nok i sig selv, men jeg er simpelthen bare så afhængig.
sep 2009
Dog har jeg sukker i min kaffe, det vil jeg ikke undvære
Kan du lide mørk chokolade? For så brug det som slik sammen med sukkerfri slik. Ellers så vælg slik der giver dig kvalme når du spiser det i større mængder end små, så er du også sikker på ikke at grovæde det.
Muligheden er en kold tyrker eller simpelthen at trappe stille og roligt ned. Jeg foreslår den sidste. At du starter ud med at sige at tirsdag er dagen hvor du ikke spiser slik, og så spiser du bare ikke slik om tirsdagen. Så når du er vandt til det, jammen, så er det også torsdag indtil du har trappet det ned på 1-2 dage hvor slik er tilladt.
Og så vidt jeg husker kan gennemsnitsdanskeren tabe 5-7 kilo udelukkende på at stoppe med at drikke sodavand
En anden ting er at du kan starte din morgen med motion. Stå en halv time tidligere op, lav lidt motion inden din morgenmad, og spis så en solid og lækker morgenmad med lavt sukkerindhold
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Hvis du går efter den teori, kan du spise lige hvad du vil - og her er det udelukkende vigtigt med en masse træning
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
Det skal lige siges at jeg har været der, jeg spise sådan set slik hver evig eneste dag, og tænkte faktisk slet ikke over det. Jeg prøvede også flere gange at stoppe, men det er bare svært. Prøvede at spise frygt, nødder, mørk chokolade, what ever, men det var jo mit slik jeg havde lyst til, ikke alt muligt andet! Så jeg tog simpelthen en kold tyrker, INTET slik i 14 dage, man skal have rygrad, men da de 14 dage var gået, havde jeg slet ikke samme trang til slik, det var pludselig blevet en sport for mig ikke at spise slik
nu spiser jeg det engang imellem, og tro mig, det smager meget bedre når det kun er engang imellem
sep 2005
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 461
Der ud over spis masser af protein til morgenmad. Og spis rigeligt, for så er du meget mere mæt i løbet af dagen.
Ved det her, nok bliver det mærkeligste forslag du kan få men prøv hvis du kan, at låne den bog, der hedder "Spis dig gravid". Den er sindsygt god og med inspirerende opskrifter. Og den forbyder dig ikke at spise slik hvis det endelig skal være. Den sætter meget mere fokus på insulintal end fedtprocent. for rigtig mange glemmer at det ikke er sundt at have et højt insulintal, hvilket man får af stivelse og sukker (Også frugtsukker!).
Jeg har nøjtagtigt samme problem - jeg vil tabe de ti kg som jeg har taget på efter rygestop. Og jeg bliver ved med at finde undskyldninger for, hvorfor jeg gerne liiige må spise et stykke mælkechokolade eller nogle m&m's. Jeg har tænkt mig at prøve det jeg selv lige har anbefalet dig :o)
Good Luck og bare klø på. Husk på, hver gang du falder i, er det ikke en undskyldning for ikke at kæmpe videre. Så starter du bare forfra med det samme :o)
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
tog 20 kg på sidste år pga p-sprøjte, og har bare svært ved at tabe det igen, er så ikke det hele jeg skal tabe igen da jeg var tynd i forvejen, men vil gerne smide i hvertfald 6 kg mere, udover de 5 kg jeg allerede har tabt mig i det nye år.
Jeg spiser meget frugt og grønt, men har kæmpe trang til slik.
jeg plejer at spise et æble om morgen mens jeg går og fodre, mens hestene spiser så spier jeg selv morgenmad, som enten er knækbrød eller rugbrød med ost, eller havrefras med let mælk.
så lukker jeg nogen af hestene ud, og træner 2 heste ca og giver vand på alle foldene, så spiser jeg noget frugt eller lign igen, enten gulerødder, eller æbler og bananer skåret i stykker med appelsinsaft over, smager rigtig godt, og så har jeg allerede fået 3-4 stykker frugt.
til frokost spiser jeg tit salat med kylling igen, fedtfattig dressing på, smager ligesom alm dressing.
og så evt lidt sød chilisovs til kyllingen.
og ellers 2-4 stykker rugbrød med magert pålæg.
og til aften laver jeg altid grønsager til, eller salat som består af mindst halvdelen af det der er på min tallerken.
Sørge for at bruge tid på at gå tur med hundene, eller lege med dem på den ene fold, og rider så meget som muligt, lige pt 2 heste om dagen, og igang med tilridning af en 3.
og er faktisk næsten dagligt jeg enten spiser kage, slik eller is i løbet af dagen, men taber mig stille og roligt alligevel.
Har en kæreste som er meget kageglad nemlig, så er tit jeg har bagt kage, lavet pandekager elelr lign til når han kommer hjem fra job.
men til gengæld spiser han også gerne bare hestekød eller kylling som er det der er mest mageret, så er rigtig lækkert.
sep 2005
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 461
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
er blevet bedre til at lade være, og der kan godt gå en uge imellem jeg spiser slik nu, men spiser jo så også mange gange om dagen.
men ville også hjælpe hvis man droppede sodavand, men gør jeg desværre ikke, ej heller min kakao.
men drikker i lange perioder også light saftevand, drikker ikke ren vand, the, kaffe, cola og lign.
dec 2007
Tusinde tak for jeres gode svar
Har spist min sidste nutella mad, og stopper NU :-))
sep 2009
Held og lykke med det, jeg tror ikke du kommer til at fortryde det valg!
dec 2007
Tak! Håber det lykkedes!
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Det kan godt være en mangel vi Kvinder/piger har
Det har hjulpet mig
VH
Annette
dec 2007
dec 2007
Hvordan synes i det lyder?
sep 2009
dec 2007
sep 2009
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 1.893
http://pinterest.com/pin/529806343633614408/
Ret godt skema over hvad du bør spise, istedet for det du føler du har behov for
Fx hvis du trænger til chokolade, har du nok behov for mandler (: Eller rettere, du har behov for det der er i mandler (:
Motivation til vægttab?