{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Hvorfor er vi sådan? (Dårlig ridning) {{forumTopicSubject}}

Så lige denne her blog, som Epona havde linket til inde på FB.

http://sofiebilder.blogg.se/2013/august/ranch-horse-classic-2013-ska-det-se-ut-sahar.html

Herefter kiggede jeg et par profiler herinde på HG, og allerede ved den 3. profil jeg kiggede på var der en hest med kandar på, hvor stangen var vandret.
Og for ikke ret længe siden så jeg en annonce, hvor hesten blev redet voldsomt under lod, og da der blev spurgt ind til det blev der blot sagt, at de ikke vidste noget om hesten, dens ridning og derfor skulle holde mund.

Hvorfor finder det stadig sted i så stort et omfang? Er klar over at det i nogle tilfælde kan være uheldige billeder, eller måske uvished, men hvorfor så ikke lytte, når nogle kommenterer det?

Hvorfor er vi så forskruede?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er vi sådan? (Dårlig ridning)
  • #1   11. aug 2013 Fordi vi er mennesker....:(

• #2   11. aug 2013 Jeg kender enkelte der er sådan, tror det er fordi det er det de har lært, ofte kan de ikke ændre det, det er nogengange ligeså svært for dem at ændre deres mening omkring det, som det er for os at lære at forstå grønsager ikke er sunde.

• #3   11. aug 2013 Det er netop grunden til jeg ikke kan lide western fordi de skal have alle de fancy bid på. De kommer altid med undskyldningen at ej men de har ike fat i bidet. Men det er jo løgn måske de ikke har hele tiden men nå de rider det lidt mere vildt har de aldrig virkelig..

Siger ikke dressur eller andet ikke har en kandar om er ekstra spændt op men der er i det mindste ingen hest som bliver revet rundt som de kan finde på i weestern fordi de skal have vild fart på også dreje og stoppe og jeg ved ikke hvad..

Nu jeg ikke selv fan af kandar og alle de andre bid stang bid.

• #4   11. aug 2013 Kan lige give mit bud på, hvorfor vi ikke lytter.
    Det kan være fordi det ikke var det de spurgte efter. Ligesom hvis en giver råd til ridningen eller jordtræning mm. uden at der bliver spurgt efter det.
    Det kan også være at beskeden lyder dømmende og ikke særlig sød, og så har man slet ikke lyst til at lytte.
    Enig i at man burde. Især i en salgsannonce, så burde man lytte til køberne. Men det kan være svært.

• #5   11. aug 2013 Uvidenhed og utålmodighed.
    Lodrette kandarstænger og åben mund er desværre også et normalt syn hos amatør rytterne..

• #6   11. aug 2013 Og lige så sjovt er det at når der er disse indlæg så giver alle TS ret, men går man ind under de forskellige profiler ses billeder af heste under lod.

JA uheldige billeder eksitere, men siger det ikke noget om rytteren at de vælger at ligge billederne online? For man smider vel kun de bedste billeder i sit galleri, fordi det skal præsentere hesten...? Eller hvad?

• #7   11. aug 2013 Camilla vi snakker ikke om hest går under lod her men om vandrette stænger.. altså intet med underlod her

• #8   11. aug 2013 som faktisk også kan ses på den profil vandret hackamore =)

• #9   11. aug 2013 P(i)mp: er grøntsager ikke sunde? smiley

• #10   11. aug 2013 Så har du da ikke læst hvad trådstarter skriver? For hun snakker også om heste under lod i annoncer osv smiley

Desuden har jeg altid ment at det med vandrette stænger er en by i rusland. Lad os bare tage hackamoren, nu har jeg ikke super meget forstand på kandar stængerne. Men hvis du strammer din hackamore omkring hestens mule, så kan du næste hive alt havd du vil og STADIG vil stangen være lodret fordi den er strammet (det har jeg set til flere spring stævner) og på den anden side kan hackamoren være så løs omkring mulen så ingen tøjle kontakt allerede bøjer den bare en smule. smiley

Men forstår godt pointen, og billederne er helt bestemt ikke rare at se på... Ingen sport er hellig, og bidløs, bid, spore eller ikke spore... Vil man ride af lort, så kan man ride af lort.

• #12   11. aug 2013 det godt camilla du selv kan være hellig..!! Jah en hackamore er sjældent helt vandret meeeen lodret er den vist næppe uden et bestemt pres i tøjlen.. SIger siger bare du skal da ikke komentere vores andres profiler nå du selv kan præstere en vandret hackamore..
    Jeg har intet imod og indrømme min unghest som er den eneste som bliver redet på billederne (jah hun var unghest dengang billederne er fra) at hun kunne finde på og putte sig ind under lod.. Men sådan er det alt har en starte i det mindste har jeg ikke stramme tøjler en hest som bliver hevet ind eller andet. =)

Men jah hun nævner annoncen hvor den gik underlod men eller ALT andet handler omkrign lodrette stænger.. eller man hiver hesten i munde..

• #13   11. aug 2013 Hov, mener selvfølgelig vandrette stænger og ikke lodrette... håber i forstod den alligevel (-;

• #14   11. aug 2013 Maiken jeg skrev ikke jeg ikke kunne lide weestern ryttere.. jeg skrev jeg ikke brød mig om weestern på grund af dette.. Ligesom jeg hellere ikke bryder mig om islænder ridning grunde måden de fleste bliver tunget til og gå op med hoved i tølt og de alt for store mennesker som sidder på små ponyer med alt for store sadler..

Det betyder jeg ikke at jeg siger alle rider sådan men at jeg ikke bryder mig om sporten i sig selv grundet det..

Og selvføgleig sker det i alle sportsgrene.

• #15   11. aug 2013 Har jeg nogensinde sagt jeg er hellig? xD
    Ved ikke hvorfor du pludseligt bliver hidsig... Jeg har da ikke sagt noget grimt til dig? smiley

• #16   11. aug 2013 Maiken:
    Det er ikke en diskussion om western eller dressur er værst (-;

• #17   11. aug 2013 Wow Camilla L, du føler dig vidst trådt på... Tag dog lige at bliv voksen istedet for at gå sådan amok.

omkring debatten, så er det godt nok ikke kønne billeder, tror alle sports grene har sine bagsider og "gode" billed momenter, ligesom dm billederne. skuffende...

• #18   11. aug 2013 Maiken: Ja for ikke at nævne travløb, ridebane springning, galopløb osv... Tror alle sports grene har brodne kar :). Heldigvis bliver folk mere og mere opmærksomme på det, så man kan jo kun håbe det vil ændre sig med tiden.

• #19   11. aug 2013 Hehe Er ikke hissig er ked af hvis det fremgår sådan..

Sys bare det er lidt helligt og sige at det sjovt vi andre kan være enige om at det som bliver vist på billederne(heste som bliver flået i munden/hoved) nå mange af hos har heste som går under lod.. sys der er stor forskel på en hest som bliver hevet ind også en hest som går og putter sig lidt men hvor man tydelig kan se hesten ikke bliver hevet ind.. =)

Jeg har som sagt IKKE været inde på alle folks profiler for at tjekke hvordan deres heste går..

Men jah hvis nogen har billeder af en hest som ligefrem bliver hevet ind under lod kan jeg forstå det med din komentar men ellers ikke =)

• #20   11. aug 2013 Der er skam ingen sport gren som perfekt.. laaaaangt fra.

The girl next door..

Næææh føler mig endelig ikke trådt på som sådan..Gav bare mig selv som eksempel.. Har som sagt ikke gloet de andres profiler igennem for at tjekke deres ridning =)

• #21   11. aug 2013 Det skrev jeg ikke... Nu skal du lige læse hvad jeg skrev inden du føler dig stødt og mener jeg er hellig xD

"Og lige så sjovt er det at når der er disse indlæg så giver alle TS ret, men går man ind under de forskellige profiler ses billeder af heste under lod."

Så altså snakker jeg om denne type indlæg, ikke specifikt dette indlæg... For at uddybe syntes jeg det er spændende at når der er "anti rollkur" indlæg f.eks, så skriver alle at de er helt enige, og alligevel har mange af rytterne heste der går et godt stykke under lod (der er jo ofte RIGTIGT mange besvarelser i disse emner)...

Bare lige så vi har det på det rene smiley

• #22   11. aug 2013 Jeg føler ikke noget ved at se de billeder. Udover, at få bekræftelse i at sådan noget findes i alle dele af hesteverdenen. Nu kunne man måske tro at jeg er ond ved hestene eller ikke er glad for dem; det er jeg, jeg har bare ikke den der "Jeg fik det dårligt af at se billederne". Men der er helt sikkert noget galt der.

Hvad angår den vandrette/lodrette (vinkelret på munden) stang, så har jeg det lidt ligesom Stormont. Den kan blive vandret ved et meget lille træk, hvis kæden er for løs.

• #24   11. aug 2013 Jeg gad godt vide, hvordan dressurhestene så ud uden næsebåndet med de vandrette stænger, som der bliver redet med smiley

Jeg læste bloggen og det overraskede mig meget, at folk havde bedt hende om at fjerne billederne. Rytterne optræder jo anonymt, og hun har retten til billederne, så at andre ryttere siger sådan, er lidt sært. Det ville være fuldstændig omvendt, hvis der var en, der lagde dem op her smiley
    Hun nævner også problemerne i den danske dressur, og ja, det ville være skønt, hvis vi lige kunne stramme ridesporten op.

• #25   11. aug 2013 Dobbelmorale er der jo altid.

Jeg er selv imod heste som går under lod.. Måske mærkelige i forhold til min hoppe på mine billeder går lidt under lod.. Men jah sigter bestemt efter hun enten går i lod eller over.. vil ikke have hende under.

Men så der jo dem som er imod Rollkur men rider LDR (er det ikke det det hedder? sorry går ikke så meget op i det da jeg ikke går ind for det) Det er så mange forskellige trænnings metoder jo..

• #26   11. aug 2013 Maiken N:

Jeg bryder mig generelt ikke om weestern ridning eller islænder ridning (og nej tænker ikke nå man rider en tur i skoven )
    Der er vi jo så forskellige..
    Der er sikkert nogle af disiplinerne som måske nok ville tiltale mig.. Måske hvis jeg gad sætte mig mere ind i de forskellige ting at jeg kunne se noget fornuftigt i det men jah sådan i det store hele bryder jeg mig ikke om det..

Jeg har intet imod selve ridningen i dressur eller spring.. Men nogen rytteres ridning bryder jeg mig ikke om(manges).

• #27   11. aug 2013 men der kan da heeelt sikkert også findes sådanne billeder i spring.. især efter en vandgrav hvor hesten har god fart på også skal stoppes ned bag efter der kan nogen godt være for hårde i hånden.

• #28   11. aug 2013 Mennesker er nogle syge væsner. Vi har potentialet til at være så gode, men alligevel vælger vi at behandle vores med-menneske og dyr så rædselsfuldt.
    Hvorfor?
    Min teori er at mennesker er født onskabsfulde og man er nødt til selv at tage et valg om at være god. Vi er nødt til selv at vælge at sætte kærlighed og respekt over status.

• #29   11. aug 2013 Heheh lidt særlig teori.. og en smule skræmmende Lady..

tror nu ikke vi født onde.. tror vi har vores gode og dårlige sider og skal arbejde hårdt for at holde den dårlige i skat.. det jo en ballance =) som ikke alle mestre.. jeg gør i hvertfald ikke hele tiden selvom jeg godt ville.. nogle gange få mit temperamnt gjort af med mig =D meeeen jo ældre jo bliver jo bedre går de sys jeg.. =D var spring farlig da jeg var yngre..

• #30   11. aug 2013 Man kan jo fødes ond(?). Vil mere mene at det er de omgivelser man befinder sig i der danner rammen for hvordan man er som person.

• #31   11. aug 2013 Hvorfor er der hungersnød i Afrika?

Kommentér på:
Hvorfor er vi sådan? (Dårlig ridning)

Annonce