{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.400 visninger | Oprettet:

Hvorfor er vi hestefolk " LALALALALALA " ? {{forumTopicSubject}}

Okay, ret underlig overskrift og måske lidt umoden, men jeg er kommet til at tænke på det efter et par emner jeg har læst eller skrevet i her på det sidste.

Vi heste mennesker har en stor tendens til at oprette et emne for at få råd, når vi så får de råd, så er det ikke altid nogle vi er enige i og havde måske forventet nogle andre.

Også er det lidt som om at vi tager hænderne for ørene og siger " LALALALALALA " og lader som ingenting, ikke kan hører noget.

Jeg tænker at det er fordi vi kun vil vores dyr det bedste og derfor vil vi helst ikke ændre på noget, fordi vi mener, at det vi gør er det bedste. Så tanken om at man gør noget forkert, måske noget der ikke er så godt for dyret, kan vi ikke bære også bliver det til en omgang holde sig for ørene.

Måske selvom svaret står lige foran os? måske tingen er lige foran os, vi vil bare ikke lave om fordi;

- Jeg vil ikke flytte hesten fordi der ikke er noget lige så billigt, noget med ridehus i nærheden eller noget inden for ok transport tid med længere fold
- Vil ikke ændre foderet fordi hesten trives på det
- Vil ikke se på at vores ridemetode kunne ændre noget, fordi den fungere jo

Og uendeligt mange andre ting. Vi opretter en tråd for at få råd også ender det med at feje det hele ud til siden og sige " LALAALALA " med mindre vi virkelig er på skideren.

Bare et lille opråb :o).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er vi hestefolk " LALALALALALA " ?
  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #1   13. maj 2013 Nogengange tror jeg altså også bare, det har noget at gøre med, hvordan der bliver svaret i tråden. Hvis svarene er nedladende og skrevet på en arrogant måde i stedet for konstruktive, så er det klart, man går i forsvarsposition. Det er ærgerligt, for mange af rådene kunne sikkert være ganske velmente og nyttige, men bare formuleret utrolig uheldigt.

• #2   13. maj 2013 Fordi vi hr vores heste kært og de og hvad omkring er et ømt punkt.

• #3   13. maj 2013 LALALALALAAAA

• #4   13. maj 2013 Jeg har det sådan at lige nu går det fantastisk med mine heste og den træningsmetode jeg bruger og så har jeg ikke lyst til at eksperimentere med noget nyt smiley
    - Jeg har eksperimenteret de seneste 3-4 år og har nu endelig slået mig ned på én som jeg godt kan lide. Så kan det være at om halvandet år at jeg så vil eksperimentere med noget andet.

Men jeg opretter heller ikke forums for at søge råd omkring min træning længere for jeg har lært at HG ikke er den bedste kilde til det smiley

• #5   13. maj 2013 Synes også nogle gange at HG er slemme til at kommentere på det forkerte. Når folk har sagt at det ikke er det de søger råd om så bliver vi ved med at køre i det.

• #6   13. maj 2013 Jeg tror spørgsmålet er om man er omstillingsparat når man stiller et spørgsmål. Folk har jo nok selv gjort sig tanker inden de spørger, når folk så skriver noget der er så fjernt fra deres egen vurdering går nogen i forsvar med det samme og andre siger "gud, det havde jeg slet ikke tænkt på".

Måden det bliver skrevet på har også noget at sige og her er jeg fuldstændig enig med CSF. Hvis jeg bliver føler at folk taler til mig, som om jeg ikke er rigtig vel forvaret, er det da klart at jeg bliver stik i mod smiley

Folk har det også med at overdrive når de svare og man kan hurtigt komme til at tro at ens hest er døende, hvis man ikke forholder sig lidt kritisk til fremmede menneskers vurdering af hestens velbefindende smiley

Men generelt er jeg enig; folk må forvente mange forskellige svar når de skriver i et åbent forum og stiller et forholdsvis åbent spørgsmål smiley

• #7   13. maj 2013 Du har helt ret! Nu har jeg selv faktisk været en af dem der har været rigtig slem til at gøre det, men selvom jeg har protesteret vildt og blevet sur så er der faktisk en del der er trængt ind alligevel.
    For selvom man har sagt "fuck jer" og slettet emnet, så kan man jo alligevel ikke lade være med at tænke over det, og så skal det nok falde på plads til sidst.

Så lad være med at give op! Bliv ved med at hjælpe selvom det ikke bliver taget godt imod. Det virker nemlig ofte alligevel smiley

Og så vil jeg også lige tilføje at CFS har fat i noget der. Det handler nemlig også meget om måden man får skrevet det på.

• #8   13. maj 2013 Jeg har fået SÅ gode råd og øjnene op for så meget på HG. Nok ved at være åben, og i det sidste år eller to, anerkende at jeg HAR lavet fejl, at jeg LAVER fejl og kommer til at lave flere i fremtiden, og blot kan gøre mit bedste som menneske for at undgå det ^^

• #10   13. maj 2013
    Det er mere ment som alle råd i en tråd bliver fejet væk også selvom fx. 10 mennesker er enige. Eller det sig være om ens tone og skrive i ;o).

For selvfølgelig har man forskellige meninger om ridning og hvordan det gøres, men at feje alle råd væk?

• #12   13. maj 2013 Tja altså jeg tager nu meget gerne mod råd, men som du selv siger er det ikke altid alle der bliver brugt. Ved mig er det nok fordi jeg ikke mener man som sådan kan bedømme om hesten trives over nettet. Det er jo i sidste ende kun mig det kan det.

Ved mindre vi taler logiske ting såsom tæsk med pisk det er jo logisk at folk her kan vide det nyder hesten ikke. Eller rollkur, eller aldrig kommer på fold osv.

Men når det kommer til foder, opstaldningsted, ridemetoder osv så mener jeg ogte at man slet ikke kan bedømme det over nettet ig derfor lytter jeg ofte ikke. Hvis jeg spørger om råd så afprøver jeg gerne alle ting men fungere de ikke så gør de ikke.

Jeg har ihverfald ved hjælp af Hg både skiftet foder, handlingsmetoder, lidt af min ride indstilling, indstilling omkring foldtider osv osv. Så jeg synes nu heg selv er meget åben når jeg spørger efter råd smiley

• #13   13. maj 2013 Ja, jeg syndes jo faktisk en del af dem der har svaret i denne er nogle af dem der er gode til at gøre sådan i indlæg, og kun vil tro på det de selv siger smiley Det er muligt jeg også selv er en af dem smiley

Men det er jo de færreste der rent faktisk vil høre efter smiley

• #14   13. maj 2013 En grund jeg kender fra mig selv, er at jeg indimellem kommer til at tvivle på visse folks kompetencer. Hvis jeg fx kan læse ud fra deres profil, at de ikke er så gamle/erfarne, eller har nogle markant andre metoder og indgangsvinkler end mig på andre områder.

Selvfølgelig er det at kunne modtage kritik en god egenskab, men det er mindst lige så vigtigt at være kildekritisk, da mange herinde desværre svarer indenfor emner, som de har begrænset forstand på. At man spørger om råd, er jo heller ikke ensbetydende med at forpligte sig til at bruge alt hvad folk måtte komme med. Indimellem spørger jeg om råd i fora herinde, og sommetider tager jeg ting til mig - andre gange gør jeg ikke. Det kommer jo også i høj grad an på, hvor meget forudgående viden man selv har om emnet, der diskuteres. Fx tager jeg ikke imod råd fra folk, der mener at grov vold imod dyr er hensigtsmæssigt, ganske enkelt fordi det er min erfaring, at tingene kan løses på anden vis.

• #15   13. maj 2013 Jeg tænker bare, at det er er altså meget forskelligt hvad folk syntes er rigtigt :).
    Arh ved ski ikke lige hvordan jeg skal forklare det.
    Vi kan jo sagtens mene at noget er rigtigt, mens den anden part bare tænker at det er forkert. Det behøver jo ikke være fordi den anden lukker af og ikke gider høre efter.
    Og som Dolnra siger, så er folk bare meget ømme på det punkt, det er jeg også selv. Tror også begge parter har tendens til at blive liiidt hellige. Langt fra alle, men sådan virker det nogle gange. Håber ikke jeg trådt nogen over tæerne :).

Kommentér på:
Hvorfor er vi hestefolk " LALALALALALA " ?

Annonce