At se sin gamle rideskole med nye øjne... {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg var ude og besøge den rideskole jeg red på, da jeg var 10-12 år..
Wow... Den gang synes jeg, at det var det mest fantastiske sted.
Hvad jeg så:
-Ingen fold. Da jeg kom tidlig eftermiddag, var alle heste (også privat) inde i deres boks - der var ikke for varmt eller mange fluer, så ingen undskyldning! Rideskolen har store folde, men der var kun 1 Hest udenfor!
-Ingen rygmuskler. Rideskole hestene (også privat) havde INGEN rygmuskler! De bliver garanteret redet rundt i sadler, som ligger og trykker så de ikke kan opbygge muskler.
-Voldsom fat i biddet. Rideskolepigerne havde vidst ikke fået fortalt, at biddet sidder i munden! Hvis hesten ikke gad at stå stille, flåede de bare i den ene tøjle.. Mange af bidende var også for lange, og nogle af hestene havde slemme ar imundvigen.. Jeg synes at rideskoler skulle blive bidløse - specielt når nybegyndere skal lære at ride...
-Min gamle ridelærers hest. Den var også muskel fattig, og havde virkelig grimme ar i munden. Jeg kunne ikke lade vær, så jeg stak lige en finger ind i munden på hesten. Der opdagede jeg gamle ar. Jeg finder så ud af, at den bliver reddet med 3ringsbid i den yderste ring - og rytteren var da meget glad for at bruge de tøjler!
Jeg må sige, at jeg er dybt skuffet. Jeg ved godt at rideskoler ikke har uanede mængder af penge, men wow...
Det er ellers et rigtig fin og lækkert sted i Nordsjælland...
Er det her en forfærdelig rideskole eller er det standarten?
Hilsen Rikke
okt 2010
Følger: 26 Følgere: 181 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 746
Jeg har været på ridelejr hvor de piskede hestene hvis de ikke gad og gå frem (jeg er en person der hader piske)
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 846
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.263
Det med fold var jeg også forbavset over.
Isabella: Helt enig. Piske skal ikke bruges til at slå heste
feb 2012
dec 2009
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 186 Svar: 794
Så sagde jeg det til min veninde og hun spurgte bare om ikke nybegyndere også måtte ride ? ;/
Jeg syntes personligt det er en super ide
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 70 Svar: 1.380
feb 2012
Freja: Så enig!
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 846
alle hestene skal stå i løsdrift.
max 2 hold om dagen.
alle nybegyndere må ikke ride med bid men med tøjlerne klipset i næsebåndet i stedet eller noget i den stil
alle heste som er over 25 skal pensioneres
Rytterne skal ride på den samme hest så den ikke for alle mulige forskellige ryttere og signaler da det er det som gør rideskole heste "farlige/ville eller "dovne" som de bliver omtalt som.
og så skal ridelærerne rent faktisk kunne finde ud af deres job.
dec 2009
Følger: 26 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 112 Svar: 632
feb 2012
Kan skrive i PB..
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 66
Vil du ikke muligvis sende en pb med navnet?
maj 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 282
At se sin gamle rideskole med nye øjne...