{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

At se sin gamle rideskole med nye øjne... {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg var ude og besøge den rideskole jeg red på, da jeg var 10-12 år..
Wow... Den gang synes jeg, at det var det mest fantastiske sted.

Hvad jeg så:

-Ingen fold. Da jeg kom tidlig eftermiddag, var alle heste (også privat) inde i deres boks - der var ikke for varmt eller mange fluer, så ingen undskyldning! Rideskolen har store folde, men der var kun 1 Hest udenfor!
-Ingen rygmuskler. Rideskole hestene (også privat) havde INGEN rygmuskler! De bliver garanteret redet rundt i sadler, som ligger og trykker så de ikke kan opbygge muskler.
-Voldsom fat i biddet. Rideskolepigerne havde vidst ikke fået fortalt, at biddet sidder i munden! Hvis hesten ikke gad at stå stille, flåede de bare i den ene tøjle.. Mange af bidende var også for lange, og nogle af hestene havde slemme ar imundvigen.. Jeg synes at rideskoler skulle blive bidløse - specielt når nybegyndere skal lære at ride...
-Min gamle ridelærers hest. Den var også muskel fattig, og havde virkelig grimme ar i munden. Jeg kunne ikke lade vær, så jeg stak lige en finger ind i munden på hesten. Der opdagede jeg gamle ar. Jeg finder så ud af, at den bliver reddet med 3ringsbid i den yderste ring - og rytteren var da meget glad for at bruge de tøjler!

Jeg må sige, at jeg er dybt skuffet. Jeg ved godt at rideskoler ikke har uanede mængder af penge, men wow...
Det er ellers et rigtig fin og lækkert sted i Nordsjælland...

Er det her en forfærdelig rideskole eller er det standarten?

Hilsen Rikke smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At se sin gamle rideskole med nye øjne...
  • #1   5. aug 2013 Uheldigt synes jeg.
    Jeg har været på ridelejr hvor de piskede hestene hvis de ikke gad og gå frem (jeg er en person der hader piske)

• #2   5. aug 2013 Tja alle de rideskoler jeg har været på har forarvet mig ligeså meget, det er intet under at mange af rideskole ponyerne er "vilde" de bliver jo komplet sindsyge af at have sådan et liv, jeg kan self. ikke tale på alle rideskolers vegne da der garanteret er nogle steder med ordentlige forhold, men dem jeg har set burde lugges ned efter min mening smiley Og ridelærene er jo heller ikke ligefrem noget at råbe hurra for, dengang jeg var lille og gik på rideskole fordi jeg ikke viste bedre havde vi på et tidspunkt en ridelære som fortalte os at vi skulle sætte hestene i galop med det samme eller hun piske dem. Men det er jo ikke til når de stakkels ponyer for så mange forskellige ryttere og signaler hver dag at de til sidst ikke længere prøver på finde ud af hvad de skal og bliver "dovne" som folk jo kalder dem smiley

• #3   5. aug 2013 Sabine: Jeg så dem ikke ride smiley Jeg så dem sadle op og trække deres heste.. Men så min gamle ridelærers hest blive reddet..
    Det med fold var jeg også forbavset over.

Isabella: Helt enig. Piske skal ikke bruges til at slå heste smiley

• #4   5. aug 2013 Anna: Det var præcist sådan jeg havde det, da jeg så stedet! Det værste er at for 3 måneder siden, fik jeg lov til at få hest... Hvorfor købte jeg dog ikke min gamle elskede rideskole hest smiley

• #5   5. aug 2013 Det med bidløse er også noget jeg har tænkt over smiley

Så sagde jeg det til min veninde og hun spurgte bare om ikke nybegyndere også måtte ride ? ;/

Jeg syntes personligt det er en super ide

• #6   5. aug 2013 Var også forbi min gamle rideskole for lidt tid siden og ville hilse på den hest jeg tidligere red men hesten vendte bagdelen til og lagde ørene før jeg overhovedet kom hen til hendes boks ..

• #8   5. aug 2013 Laura: Lad os starte en bidløs rideskole på hestens premisser sammen smiley

Freja: Så enig!

• #9   5. aug 2013 Mine krav til en rideskole ville være
    alle hestene skal stå i løsdrift.
    max 2 hold om dagen.
    alle nybegyndere må ikke ride med bid men med tøjlerne klipset i næsebåndet i stedet eller noget i den stil
    alle heste som er over 25 skal pensioneres
    Rytterne skal ride på den samme hest så den ikke for alle mulige forskellige ryttere og signaler da det er det som gør rideskole heste "farlige/ville eller "dovne" som de bliver omtalt som.
    og så skal ridelærerne rent faktisk kunne finde ud af deres job. smiley

• #10   5. aug 2013 Hvad hedder rideskolen ??

• #12   5. aug 2013 Sasha: vil ikke hænge nogen ud smiley

Kan skrive i PB..

• #13   5. aug 2013 Jeg tror godt at jeg ved hvilken rideskole du har i tankerne...
    Vil du ikke muligvis sende en pb med navnet? smiley

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 282
    #14   5. aug 2013 Vil du ikke også sende en PB til mig med navnet. Jeg har selv redet rideskole i nordsjælland i sin tid smiley

Kommentér på:
At se sin gamle rideskole med nye øjne...

Annonce