{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

At se sin hest objektivt {{forumTopicSubject}}

- Som den er nu.. Gør I det?

Jeg er kommet i tvivl, om min plag er så slem, som jeg gør hende til. Hendes mor har jeg haft i 9 år, og selvom hun er meget nervøs, reagerer hun ikke "udad", hun kan altid overtales.

Men min plag har jeg jo kendt hele livet, og blev drillet da hun var føl med, om jeg selv skulle tilride den vildhest.. smiley Og det har hængt lidt ved - billeder af mit sky og paniske føl, som jeg måtte sidde med på folden i flere timer i en måned, før hun vendte på en tallerken, og begyndte at opsøge ALLE mennesker. Jeg er faktisk lidt i tvivl nu, fordi hun er blevet mere rolig, om det er mig, der hænger i "minderne".

De fleste mener, hun er SÅ rolig, lige indtil hun skræmmer dem ved at sætte i trav tæt på dem med en "araber-gang" og hale, eller farer sammen (benene ud til alle sider, eller bare skvatter rundt, fordi hun forsøger at komme væk fra en farlig lyd, når hun er bundet. smiley Men hun er altid til at berolige/snakke med.

Jeg ville selv kunne tilride hende, har gjort det før med min gamle hingst, men har mine tvivl, om jeg tør med netop HENDE, fordi hun førhen har været en stor mundfuld. Jeg ville faktisk ønske, jeg først havde fået hende nu, og kunne se hende helt objektivt.

Hvad ville I sige til det? Skal jeg tage en "chill-pill" og være glad for min rolige hest, som bare har et godt ur-instinkt om at visse ting kan æde hende? Eller lade en anden tilride hende - har dog svært ved at overlade hende til folk med "dårligt ry". Og har svært ved at finde en, der vil køre ud.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At se sin hest objektivt
  • #2   26. jul 2011 Jeg ville mene du skulle lade være med og tænke så meget på dengang og mere på hvordan hun er nu smiley

Nyd din hest har en stor personlighed og ikke er som andre, og det kræver måske lidt ekstra til tilridningen, men hvem ved, måske overrasker hun dig ;)?

• #3   26. jul 2011 jeg er så helt uenig med de andre, jeg ville sende hende i tilridning, men det er også fordi, hvis du sidder oppe på ryggen og bliver bange for hende kan hun mærke det, og blive usikker på sig selv.. man kan ødelægge rigtig meget ved a sidde og bilde sig selv ind at det hele er ok, mens det så ikke er..

du kan jo sende hende et sted hen i nærheden af dig selv, så du kan følge med i tilridningen

• #4   26. jul 2011 Hvis du kan se bort fra hvad hun var, så din nevøsitet ikke smitter - så take a chill smiley
    Jeg ser altid mine heste hvor de er dag for dag - det er dyr og hver dag er ikke det samme. Jeg har stor respekt for dem - men frygter dem ikke og er ikke nervøs omkring dem.
    Fordi mine heste var livsfarlige og uridelige da jeg købte dem, ser jeg dem ikke sådan mere - den rette kombination tillid og respekt kommer man langt med smiley

Kommentér på:
At se sin hest objektivt

Annonce